K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2006, 19:16   #1
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
Ledighedsydelse/bistand

Er det blevet ved lov at : når du er visiteret til Flexjob og ikke er i job,så ryger man på bistand i stedet for Ledighedsydelse ??????????????????????????????????????????????????
hilsen Dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2006, 23:17   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ledighedsydelse/bistand

Dragen

Du godste nej sådan er det da heldigvis ikke blevet endnu

Alt den anden snak om kontanthjælp og match og lov og alt det, er fordi vi jo er nogen der er visiteret til fleks som er på kontanthjælp af den ene eller den anden grund, og hvergang der laves nogle nye tiltag der kan ramme kontanthjælpsmodtagere kan det ramme dem der er visiteret til fleks men som af den ene eller anden grund har været så uheldig at være på kontanthjælp...

Feks da kontanthjælpsloftet kom i 2004 der boede jeg sammen med min kærste og vi blev ramt af loftet med 2500 kr om månden, det gjorde så at efter regninger (kun det allermest nødvendige) havde vi ca 2500 kr til 4 børn og to voksene at leve for om månden...

Modsat kontanthjælpsmodtagere havde vi bare ikke en mulighed for at tage nogle timeres arbejde eller et hvilke som helst arbejde overhovdet på det ordinære markede da vi jo var visiteret til fleks og vi ikke var i stand til at arbejde på det ordinære markede....

Så tja.. det er nok en ligende situation vi prøver at være på forkant med i den her match tid

Men det er ikke et problem for jer der er på ledighedydelse

Selv om at det jo hjælper hvis vi alle hjælpes ad med at råbe op

P:s

Det offentlige sparede 2500 kr på os, men i sidste ende kostede det dem betydlig mere da vi til sidst gik hver til sit
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2006, 11:24   #3
DRAGEN
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Indlæg: 109
Styrke: 19
DRAGEN er ny på vejen
RE: er jeg forkert informeret

Så er jeg måske forkert informeret,jeg har hørt at , dem der nu om dage bliver visiteret til flexjob,kommer på bistand i stedet for ledighedsydelse.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dragen
DRAGEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2006, 13:40   #4
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
RE: Ledighedsydelse/bistand

Man beholder den forsørgelsesgrundlag man havde inden visitationen. Så, er man på kontanthjælp inden, måske pga langsom sagsbehandling, så bliver man der indtil man har været ansat i fleksjob i, tror nok det er 9 mdr. Så er problemet jo bare, at det er hamrende svært at få fleksjob.
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2006, 14:00   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ledighedsydelse/bistand

Ja hvis man er på sygedagpenge,eller løn så får man ledighedsydelse.

Er man på kontanthjælp, ja så har man jo nogle problemer, jeg får ikke så meget mindre end ledighedsydelsen.:|

Men det er jo kun i kraft af at jeg er forsørger, tænk sig engang hvis ikke man har børn og er så uheldig at blive visiteret når man er på kontanthjælp af den ene eller den anden grund.

Så får man 8.577

Og er man tillige så syg at man bliver visiteret til fleks når man er under 25 år ja så kan man klare sig for 5.527

og det er altså før skat.

Så det katastrofen er jo noget større for nogen end for andre når de ikke kan få/finde det famøse fleksjob

Nogen der ved hvad ledighedsydelsen er på, jeg ved det ikke, kun at den ikke er så meget mere end kontanthjælpen...

Jeg sidder da lige og håber at jeg får et fleksjob inden mit sidste barn bliver 18 for det kan jeg da godt se kunne blive problematisk 8577 kr.
(godt man fik en efternøler)

Det ville da blive noget besværligt noget at finde en bolig der var billig nok til at jeg kunne både bo og spise
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reform/bistand mand Politik og Samfund 14 29-02-2012 20:33
Af bistand bliver man ikke just rig Lightlessnes Alt det andet 17 30-08-2011 16:30
ledighedsydelse eller bistand ? c.l.e.o. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 01-07-2009 07:45
Bistand hjælpe til unge, marianne-helms Dit og Dat 2 22-02-2009 13:24
Fra Sygedagpenge til Bistand BagerBolle Alt det andet 5 31-01-2009 21:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension