K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2018, 13:37   #1
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Sundhedskoordinator

Er der nogle der har erfaring i at benytte sig af sundhedskoordinateren?

Edit: Lidt for mange personlige oplysninger

Sidst redigeret af TRUTT; 03-07-2018 kl. 15:20.
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 14:12   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Er lidt intvivl om hvad du vil med sundhedskoordinatoren????

Deres opgave er at deltage i møderne med det rehabiliternede team, rundbords samtaler med tværfaglige teams (ved ikke om det er normen men har hørt om eksempler) og være læge ved regionens kliniske funktion for udredning eller samling af ens sag

Har aldrig hørt om at de kommer ind over en praktik, men derfor kan det jo godt være

Hvad er det du ønsker at sundhedskoordiantoren skal gøre?

Det er ikke unormalt at det tager 3 mdr at få en tid med ens sagsbehandler (ihvertfald ikke i min kommune)

Har du konsulteret din læge, så det er dokumenteret i lægejournalen at din sygdom er forværret og skrevet dagbog over din praktik for at dokumentere både den og hvorledes det går med at klare resten af dagen efter praktikken. Denne dagbog kan vedlægges din sag på jobcenteret
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 14:24   #3
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Sundhedskoordinator skulle have nye beføjelser, er ikke helt sikker på hvor meget

Jeg har kontaktet egen læge, men han mente godt at de kunne styre det i kommunen nu hvor jeg kommer til at se en anden læge, men han har registreret at jeg ikke kunne holde til det. Ellers skal jeg nok minde ham om det når der skal laves en LÆ265 (mener jeg den hedder). Er det ikke nok at jeg fortæller dem om min dagligdag? En dagbog? Altså ned i mindste detalje?

Sidst redigeret af TRUTT; 03-07-2018 kl. 15:21.
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 15:01   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Bare lige et lille indspark herfra mht egen læge...
Det er super vigtigt at din læge er fuldt opdateret HELE vejen.

Jeg selv fik en fast tid hver måned for at det blev dokumenteret hvordan helbredet blev påvirket af div tiltag fra jobcentret. Jeg sørgede også for at "fodre" lægen med alle erklæringer fra speciallægerne og statusser fra jobcentret.

At lægen er fuldt opdateret er MEGET vigtigt når LÆ265 skal laves
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 15:27   #5
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Bare lige et lille indspark herfra mht egen læge...
Det er super vigtigt at din læge er fuldt opdateret HELE vejen.

Jeg selv fik en fast tid hver måned for at det blev dokumenteret hvordan helbredet blev påvirket af div tiltag fra jobcentret. Jeg sørgede også for at "fodre" lægen med alle erklæringer fra speciallægerne og statusser fra jobcentret.

At lægen er fuldt opdateret er MEGET vigtigt når LÆ265 skal laves
Tak, jeg samler de oplysninger han skal bruge og sender til ham så han sidder med dem inden LÆ265. Jeg har allerede alle speciallæge erklæringer etc. de blev lavet for 2 år siden snart, og kommunen tager sig enormt god tid til ALT, jeg er virkelig ved at blive frustreret over hvor lang tid det har taget. Snart 6 år, 3 år efter jeg er færdigbehandlet i sundhedssystemet. Og ja...jeg er under 40 år, det hjælper nok ikke på det. Men jeg ser bare disse 3 mdr som endnu en omgang forhalingstaktik, det er især min sagsbehandler som har fortalt mig direkte urigtige ting og lige glemt at indhente nogle ting der gjorde mit forløb endnu mere forsinket, så derfor bliver jeg mistænksom når hun fortæller mig at hun lige skulle finde tid i sin kalender til det, det er jo et helt nyt tiltag

Sidst redigeret af TRUTT; 03-07-2018 kl. 15:29.
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 15:30   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg oplevede at det at lave en dagbog over ikke alle men flere sammenhængende dage gjorde en forskel.

At du fortæller dem om din dagligdag er ofte ikke nok. Alle anbefales herinde at lave en dagbog og der ligger flere forslag til hvordan det kan gøres herinde. Ofte noteres og vedlægges det du fortæller ikke i din journal og så kan det jo ikke bruges som dokumentation.

Skrev fra jeg stod op til jeg gik i seng hvad jeg lavede, smerteniveau, hvad jeg skulle have hjælp til, lavede også en “alm” dag som modsvar til hvad jeg normalt lavede på en god dag i en weekend/fridag også med aktiviteter, hvilepauser, smerteniveau og hvad jeg skulle have hjælp til

Den blev lagt i min journal og sendt med til klinisk funktion og det rehabiliterende team som dokumententation på hvilken forskel arbejde og ikke arbejde gjorde på mit funktionsniveau

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og nej, det er ikke godt nok at din egen læge mener at det ok det kan styres med anden læge - hvilken læge er det, sundhedskoordinatorer? Det vil jo ingen indflydelse have på de attester din egen læge skal lave og stol ikke på at sundhedskoordiantoren stopper din praktik slet ikke hvis det ikke er indgående beskrevet i din lægejournal hvad praktikken gør ved dit heldbred

Hvorfra ved du at sundhedskoordinatoren kan/vil stoppe praktikken? Fra din sagsbehandler, har aldrig hørt om dette, men derfor kan det jo godt være de har fået nye beføjelser

Har du fået en tid ved sundhedskoordiantoren? Eller ved sagsbehandleren for opfattede det første du skrev som om det var ved sagsbehandleren?

Sagsbehandleren kan sagtens afslutte praktikken hvis hun vil.

Normalt hvis man skal møde sundhedskoordinatoren, sker det ved at man henvises til klinisk funktion for enten udredning eller en samlet udredning af ens sag. Sundhedskoordinatoren mødes som regl kun med borgeren på jobcenteret ifm mødet med det rehabiliterende team og da sundhedskoordinatoren dækker flere jobcentre i den region man bor i, kan det skabe lang ventetid
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 03-07-2018 kl. 15:32.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 16:15   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
TRUTT, man taler ikke sammen med sin sagsbehandler, men...

... man skriver sammen med kommunen.

Information om Sundhedskoordinatoren, som ikke SKAL være læge.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=36257

Rehabiliteringsteamets sammensætning, som du bør kende til.
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Som de andre nævner og fremhæver er din praktiserende læge en primær person i din sociale sag, som du skal have et godt samarbejde med, ligeledes skal "Sundhedskoordinatoren" samarbejde med din praktiserende læge, som er indgangen til sundhedsvæsnet.

Din praktiserende læge ser noget positivt på fremtiden, men allerede nu oplyser du om hændelser som beviser at både han og du skal stole på Jer selv og ikke overlade din fremtid til tilfældig viden om, at det skal nok gå osv.

Hvor er du på vej hen? Hvilken ydelse er du på?

Hilsen Peter

Bilag.

Pensionsnævnet.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=32798

Ingen kan med succes køre sin egen sociale sag, uden at have 100% fuld aktindsigt i alt hvad andre skriver om en.
http://www.k10.dk/showpost.php?p=361701&postcount=13

JURAboost, især indlæg # 30 bør du læse igennem
http://www.k10.dk/showthread.php?t=36171
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 19:18   #8
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Jeg har fået et møde med sundhedskoordinator ja, jeg formoder der kommer noget dokumentation ud af dette også der så kan bruges på mit næste rehab, det vil jeg i hvert fald rykke efter.

Jeg ved ikke hvem der skal have denne dagbog? Jeg vil sætte mig ned og skrive den nu, så jeg er sikker på at det er noget de ved.

Sundhedskoordinator til mit rehab møde var en speciallæge indenfor det felt min sygdom er. Hvis jeg er så heldig at det er samme læge så virkede vedkommende virkelig god heldigvis, og min indstilling til ressourceforløb lød faktisk mere som om de var på vej til at pege på førtidspension, men min gamle sagsbehandler var meget aggressiv og mente at jeg manglede motivation fordi jeg var komme til at nævne muligheden for førtidspenion da min dag knap hænger sammen. De to socialrådgivere på det rehab møde rottede sig mere eller mindre sammen imod mod og blev enige med sig selv om at tilføje nogle "måske man evt. kunne", altså ikke noget der giver mening i min situation. Jeg aner ikke om de får bonus for at holde mig væk fra en førtidspension, men det var i hvert fald åbenlyst at hun ikke var på min side.

Tak til jer, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bruge min læge endnu, jeg vil self. tilsende ham mine speciallæge erklæringer og min indstilling inden den næste LÆ265. Og er det også ved LÆ265'eren at jeg skal have vedlagt min dagbog? Min rådgiver stoler jeg som sagt ikke rigtig på, er det hende der skal vedlægge den min sag?

Og jeg er på ressourceforløb med en praktik på 1 time, har været på smertecenter som egentligt var det eneste i mit ressourceforløb. Der blev lavet en del dokumentation af min sag der, og det bør tælle ret stærkt til det næste rehab møde. Det er så vanvittigt svært at manøvrere i dette system, også selvom jeg kommer fra en baggrund hvor jeg nok burde kunne. Den evige ventetid er ødelæggende, den napper bid efter bid af mig, jeg er i en evig stress situation fordi der er så ringe kommunikation til mig og jeg forventer jo næsten at der kommer til at gå evigheder endnu fordi de stort set intet siger til mig

Sidst redigeret af TRUTT; 03-07-2018 kl. 19:29.
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 20:33   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En dagbog skal afleveres på kommunen og man beder så om at den skal lægges i din sag....

Dagbogen skal ikke igennem lægen...

Når man aflevere dagbogen på kommunen...så beder man om en kvittering på at man har afleveret den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2018, 01:26   #10
TRUTT
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2018
Indlæg: 18
Styrke: 7
TRUTT er ny på vejen
Tak for det, har jeg ikke en måde at slette mit forrige indlæg, der var for mange personlige informationer. Ellers må du gerne slette tråden
TRUTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension