K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2011, 12:04   #1
BlichMan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
BlichMan er ny på vejen
Førtidspension?

Hejsa.

Jeg har lige et lille spørgsmål, som I måske kan hjælpe med.

For 13 år siden var jeg ude for en arbejdsulykke, hvor jeg fik knust mit højre håndled. Jeg har gennemgået flere operationer, men de har alle været uden positiv effekt. Jeg har dagligt stærke smerter i håndleddet og er nødt til at spise stærke smertestillende piller, for nogenlunde at kunne holde smerterne ud. Jeg er tilknyttet et smertecenter, da jeg er kronisk smertepatient.

I 2005 fik jeg så godkendelse til fleksjob og har siden været ansat i et rigtig godt job. Flink og forstående chef og verdens bedste kollegaer. Desværre har de sidste 6 år været hårde for min venstre arm. Jeg har overbelastet armen voldsomt (da jeg ikke rigtig kan bruge højre) og nu er der opstået en kronisk muskelsygdom i venstre arm.

Der er ikke behandlingsmuligheder.

Jeg har været på arbejdsmedicinsk klinik og de kom frem til, at jeg skal have et job, som ikke er belastende for hverken hænder eller arme. De vurderede at min arbejdsevne er yderligere betydelig nedsat.

Min fleksjobskonsulent mener at jeg skal have en førtidspension? Han kan ikke se, hvilket job jeg kan bestride, når jeg ikke kan bruge mine arme. Men desværre er det ikke op til ham.

Jeg er mere bange for, at kommunen vil kigge på min alder og ikke min sygdom. Jeg er bestemt ikke glad for kommuner, for da jeg skulle tilkendes fleksjob var det et rent *******. Urealistiske arbejdsprøvninger, smertehelvede og oven i hatten blev sygedagpengene stoppet.

Jeg er fortsat ansat i fleksjob, men går sygemeldt på 3. måned. Jeg har hørt rygter om, at jeg snart ryger ud af klappen.

Jeg har store problemer med at bruge mine arme og hænder… selv dette indlæg måtte jeg have hjælp til at skrive.

Men hvor realistisk er det, at jeg bliver tilkendt sådan en pension? Hvor store tror I mine chancer er? Jeg er 35 år.

Mvh BlichMan
BlichMan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 12:41   #2
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
An på hvilken kommune du er fra og hvordan dine papire er formuleret. Det kan virke lidt lykkehjuls agtigt hvem der let får en pension og hvem der lige skal slæbes gennem maskineriet fra en ende af.

Har du en fagforening eller ligende hvor du kan få støtte ( gerne med en titel) fra, kan det gøre det noget lettere at komme igennem systemet.

Jeg er 32 og lige blevet tilkendt pension, så det kan lade sig gøre.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2011, 12:42   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære BlichMan

Ingen kan svare dig på dine spørgsmål, men...........

bliv her på din tråd fremover. Så bliver det lettere for os andre at råde dig.

Begynd at sætte dig ind i lovgivningen.

Sygedagpengestop
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Arbejdsevnemetoden herunder Ressourceprofil.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Er du gift?
Hvor ca bor du?

Du er havnet det rigtige sted.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 09:55   #4
BlichMan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
BlichMan er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg ved godt, at det kan være temmelig svært at svare på mit spørgsmål. Jeg syntes bare, at have hørt, at kommunerne mere kigger på ens alder, end på ens sygdom. Det oplevede jeg selv, da jeg skulle visiteres til fleksjob.

Jeg bor på djursland og jeg er gift. Jeg har 3 børn på 1, 3 og 5 år.

Hvis det kunne lade sig gøre, så ville jeg til hver en tid hellere fortsætte på mit arbejde. Jeg har virkelig været nede i kulkælderen over, at jeg ikke kan fortsætte på mit arbejde. Det er det bedste arbejde jeg nogensinde har haft. Jeg kan bare ikke fortsætte der, når jeg nu har ødelagt venstre arm.

Jeg havde en samtale med en sagsbehandler på den smerteklinik, som jeg er tilknyttet. Hun sagde, at jeg ALDRIG ville få en førtidspension, for det var jeg alt for ung til?
Da jeg spurgte hende, hvad jeg evt. kunne arbejde med, hvor jeg ikke skulle bruge hænder eller arme overhovedet, kunne hun ikke svare på det.

Dog spurgte hun, om jeg selv kunne tage strømper på?? Øh, ja det kan jeg da. Så sagde hun, at så kunne jeg også arbejde. Jeg spurgte hende, hvilket arbejde der omhandler "at tage strømper på", men det kunne hun selvfølge ikke svare på.

På et tidspunkt var jeg ved at tro, at jeg var med i skjult kamera - det var virkelig en parodi. Selv min bisidder var måløs, og mente ikke at hun vidste hvad hun talte om.

Sidst redigeret af BlichMan; 17-12-2011 kl. 10:00.
BlichMan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 11:01   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Kommunen kigger IKKE på din sygdom, men på din arbejdsevne !
Det er svært at spå om du kan få pension, men du slipper nok ikke uden om en arbejdsprøvning, men mon ikke det går lidt nemmer nu hvor du er fleksjobber... ?
Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 13:48   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BlichMan Se meddelelser
Tak for jeres svar.

Jeg ved godt, at det kan være temmelig svært at svare på mit spørgsmål. Jeg syntes bare, at have hørt, at kommunerne mere kigger på ens alder, end på ens sygdom. Det oplevede jeg selv, da jeg skulle visiteres til fleksjob.

Jeg bor på djursland og jeg er gift. Jeg har 3 børn på 1, 3 og 5 år.

Hvis det kunne lade sig gøre, så ville jeg til hver en tid hellere fortsætte på mit arbejde. Jeg har virkelig været nede i kulkælderen over, at jeg ikke kan fortsætte på mit arbejde. Det er det bedste arbejde jeg nogensinde har haft. Jeg kan bare ikke fortsætte der, når jeg nu har ødelagt venstre arm.

Jeg havde en samtale med en sagsbehandler på den smerteklinik, som jeg er tilknyttet. Hun sagde, at jeg ALDRIG ville få en førtidspension, for det var jeg alt for ung til?
Da jeg spurgte hende, hvad jeg evt. kunne arbejde med, hvor jeg ikke skulle bruge hænder eller arme overhovedet, kunne hun ikke svare på det.

Dog spurgte hun, om jeg selv kunne tage strømper på?? Øh, ja det kan jeg da. Så sagde hun, at så kunne jeg også arbejde. Jeg spurgte hende, hvilket arbejde der omhandler "at tage strømper på", men det kunne hun selvfølge ikke svare på.

På et tidspunkt var jeg ved at tro, at jeg var med i skjult kamera - det var virkelig en parodi. Selv min bisidder var måløs, og mente ikke at hun vidste hvad hun talte om.
Hvis jeg SKULLE pege på job, så kunne jeg sige p-vagt, syn og skønsmand ved en boligforening, kontorbetjent...

jeg skriver ikke for at banke dig oveni hovedet, men for at vise at der ikke skal meget kreativitet til at skrive et afslag på pension.

De vil næsten helt sikkert forlange en arbejdsprøvning, og bruge den til vurdering. Når/hvis det sker, så sørg for at dine læge er MEGET detaljeret når han skal beskrive dine skånehensyn udfra et lægeligt skøn... Jo mere detaljeret, desto bedre
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2011, 16:53   #7
BlichMan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
BlichMan er ny på vejen
Jeg har faktisk været p-vagt/vagtfunktionær, men det gik ikke. Desuden har jeg også været kontorbetjent, men det gik heller ikke. Som kontorbetjent skal man sorterer og omdele post, omdele cirkulærer og love. Ligeledes skal man sørge for papir og blæk i printer. Der hvor jeg var, skulle jeg også sørge for et "lager" af kontorartikler. Man sidder ikke bare stille, med hænderne i skødet.

Yderligere har jeg arbejdet med IT, men heller ikke her kunne det fungere. Jeg har også forsøgt mig som underviser indenfor IT, men der skal ikke ret meget til, for at mine arme/hænder siger stop. Desværre.

Jeg har været gennem et utal af forskellige arbejdsprøvninger.
BlichMan er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension