K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2014, 10:39   #1
Haugaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haugaard er ny på vejen
Får kun sygedagpenge for 28 timer i ugen?!

Hejsa

Er sygemeldt med ryggen, så får sygedagpenge fra kommunen, men får kun for 28 timer i ugen pga jeg ikke havde så mange timer op til min sygemelding ...


Pga manglende timer op til sygemelding bliver jeg straffet med 5000,- brt i mdr, hvilket jeg synes er noget svineri, men kan det virkelig passe?

Havde jeg haft fuld tid inden min sygemelding så havde jeg fået for 37 timer, det hænger slet ikke sammen i mit hoved....

Jeg er ansat på 15 timer i ugen som flyttemand, men branchen svinger så meget , men til sidst på året så går det op..


Men må de virkelig det , at give mig deres latterlige håndøre og så endda kun for 28 timer i ugen?

Vh
Rene
Haugaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 10:51   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du ikke har fast 37 timer, men skiftende timetal, så laver de en beregning ud fra de seneste 13 uger..

Tænker at du sandsynligvis har haft gennemsnitligt 28 timer om ugen de sidste 13 uger op til din sygemelding.

De går ikke et helt år tilbage, så derfor rammes du hvis dit timetal er sæsonbestemt.

Hvis du kun har været ansat på deltid 15 timer om ugen, er du da egentligt heldig at det ikke er regnet ud efter det..

Hvis du synes det er latterlige håndører, så vent til du rammer varighedsbegrænsningen og kommer på kontanthjælp..

Hvis du bor i lejebolig kan du søge boligsikring.


http://www.aarhus.dk/da/borger/Beska...toerrelse.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 06-03-2014 kl. 10:55.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 11:03   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har derfor IKKE fagforening+ a.kasse, som fuldtidsforsikret?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 11:20   #4
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Mig bekendt er det ikke afgørende hvor mange timer du har arbejdet, MEN om du er fuldtidsforsikret hos A-kassen.

Jeg havde været sygemeldt i længere tid og havde kun fået sygedagpenge for 35 timer om ugen (fordi jeg havde arbejdet i 35 timer pr. uge). MEN jeg blev gjort opmærksom på, at dette var forkert.

Jeg bad om en erklæring fra min A-kasse på at jeg var fuldtidsforsikret og derefter måtte kommunen regulere sygedagpengene med tilbagevirkende kraft.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 11:54   #5
Haugaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
Haugaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Mig bekendt er det ikke afgørende hvor mange timer du har arbejdet, MEN om du er fuldtidsforsikret hos A-kassen.

Jeg havde været sygemeldt i længere tid og havde kun fået sygedagpenge for 35 timer om ugen (fordi jeg havde arbejdet i 35 timer pr. uge). MEN jeg blev gjort opmærksom på, at dette var forkert.

Jeg bad om en erklæring fra min A-kasse på at jeg var fuldtidsforsikret og derefter måtte kommunen regulere sygedagpengene med tilbagevirkende kraft.
Har lige snakket med min a kasse, de siger at det ikke ville hjælpe, men hvis jeg havde været ledig og så sygemelder mig kan den komme i brug..

men jeg er jo stadig ansat, bare sygemeldt, men pga jeg er ansat på 15 timer så er det kommunen der skal betale ...

men hvordan med dig, blev du syge meldt direkte fra arbejdsgiver eller gik du ledig og så blev sygemeldt?

og mange tak for de svar der allerede er kommet...

vh
René
Haugaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 12:18   #6
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Haugaard Se meddelelser
Har lige snakket med min a kasse, de siger at det ikke ville hjælpe, men hvis jeg havde været ledig og så sygemelder mig kan den komme i brug..

men jeg er jo stadig ansat, bare sygemeldt, men pga jeg er ansat på 15 timer så er det kommunen der skal betale ...

men hvordan med dig, blev du syge meldt direkte fra arbejdsgiver eller gik du ledig og så blev sygemeldt?

og mange tak for de svar der allerede er kommet...

vh
René
Jeg blev sygemeldt mens jeg var i arbejde. Fik løn fra min arbejdsgiver, som så fik refusion fra kommunen.

Senere blev jeg fyret og overgik så til, at få sygedagpenge fra kommunen. De gav mig for 35 timer indtil jeg opdagede det.
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension