K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-02-2014, 16:29   #1
Maisen82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2014
Alder: 41
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Maisen82 er ny på vejen
kan varigheden udsættes?

Hej.

Jeg er ny herinde og fik anbafalet siden gennem en veninde.
Jeg er sygemeldt med fibromyalgi, været sygemeldt 6 måneder sammen lagt de sidste 9 måneder. Jeg står til at falde ud af systemet 14 dage før den nye reform træder i kræft. Kan man på nogen måde udskyde sin varighed? Så man ikke ryger ud i det sorte hul. Jeg har ferie tilgode fra min tidligere arbejsgiver, men kunne læse mig frem til at man vidst ikke kunne blive sygemeldt med det samme efter ferie. Og jeg står midt i et afklaringsforløb om hvorvidt jeg kan arbejde normalt eller skal i Flex.

mvh. Mariann
Maisen82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 16:54   #2
AniDam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
AniDam er ny på vejen
Du kan spørge sagsbehandler om at få lov til at holde ferie. Det er ikke noget problem. Så trækker de dig i sygedagpenge og din dato for varigheden udsættes. Min varighed blev udsat med 1 Md. På baggrund af 14 dages ferie. Sagsbehandler skriver så i systemet at man har ferie i den aftalte periode og ydelsescenter genoptager automatisk sygedagpenge udbetaling efter ferien. I hvertfald i Vejle kommune.
AniDam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 17:03   #3
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Enhver form for rasmelding udsætter varigheden.

Umiddelbart mener jeg at det kan være problematisk at blive raskmeldt midt i en afklaring... for er man syg, eller er man rask, det kan der jo godt stilles spørgsmål til.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 17:57   #4
AniDam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
AniDam er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Enhver form for rasmelding udsætter varigheden.

Umiddelbart mener jeg at det kan være problematisk at blive raskmeldt midt i en afklaring... for er man syg, eller er man rask, det kan der jo godt stilles spørgsmål til.
I Vejle bliver man ikke raskmeldt når man holder ferie, men sat i bero. Derfor skal jeg heller ikke sygemelde mig igen når ferien er slut.
Og man er selvfølgelig stadigvæk syg, bare uden dagpenge, men på ferie, hvilket for de fleste sygemelde er en super medicin.
AniDam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2014, 18:06   #5
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AniDam Se meddelelser
I Vejle bliver man ikke raskmeldt når man holder ferie, men sat i bero. Derfor skal jeg heller ikke sygemelde mig igen når ferien er slut.
Og man er selvfølgelig stadigvæk syg, bare uden dagpenge, men på ferie, hvilket for de fleste sygemelde er en super medicin.
Teknisk set er der tale om en raskmelding, hvor man samtidig taster en ny sygemelding.
Det betyder at man er ude af systemet de dage man har ferie, og det er den direkte årsag til at varighedsbegrænsningen kan skydes.

Kommuner kalder det så sikkert noget forskelligt, når de giver lov til ferie på didde vilkår, men der kan ikke hershe tvivl om hvorvidt der har været en periode med raskmelding når periden skyder.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension