K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 12:28   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af falentin Se meddelelser
LimoGert skriver: Nu modtager du snart et brev med om du har eventuelle indvendinger til ikke at modtage FTP.

Får alle et sådan brev, eller er det noget som igen er forskelligt fra kommune til kommune? Og er det et brev man får efter at pensionsteamet/nævnet har tilkendt pensionen?
Jeg har aldrig set sådan et brev.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 14:40   #12
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Har heller aldrig hørt om dette - kunne være intressant at vide hvilken kommune der gør sådan?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 15:59   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det man modtager er et brev med vejledning om hvordan man kan klage over afgørelsen, hvis man ikke er enig, den behøver man end ikke at gøre brug af.

Det kan også være at der menes det faktum at man inviteres til at komme med yderligere bemærkninger til sagen, skulle man ønske det.

Begge dele er lovpligtige.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 16:43   #14
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Altså jeg har som sagt modtaget det førstnævnte brev. Der står helt præcist (udover det jeg har skrevet i første indlæg):

"Du har mulighed for at gennemse din ansøgning og komme med kommentarer hertil, inden Tilkendelseteamet træffer afgørelse i din sag.

Du kan henvende dig til Voksenservice og få aktindsigt.

Evt. kommentarer til ansøgningen, skal være Voksenservice i hænde senest d. 15/7-2011 med morgenposten.

Du har endvidere mulighed for at mødes med Tilkendelsesteamet og udtale dig, inden der træffes afgørelse i din sag.

Hvis du ønsker at benytte denne mulighed, bedes du kontakte xxx og give besked herom, senest d. 15/7-11.

Tilkendelsesteamet består af xxx og undertegnede.

Tilkendelsesteamet møde afholdes d. 19/7-11.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte mig.

Er du uenig i afgørelsen im tidspunktet for sagens overgang til behandling, efter reglerne om førtidspension, kan du klage inden 4 uger fra du har modtaget dette brev.

Du kan henvende dig til Voksenservice, som vil genvurdere sagen. Såfremt afgørelsen fastholdes, vil sagen efterfølgende blive sendt til Statsforvaltningen Syddanmark, Beskæftigelsesankenævnet.

Jeg skal gøre opmærksom på, at Beskæftigelsesankenævnet kan træffe afgørelse om ændring af Varde kommunes afgørelse, bpde i forhold til tidspunktet for sagen overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, og i forhold til om betingelserne for førtidspension er opfyldte.

Dette betyder at de også kan træffe afgørelse om, at en sag ikke kan overgå til behandling efter reglerne om førstidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen XXX. "


Og som det fremgår af ovennævnte, så er det Varde kommune jeg bor i.

Min psykiater mente at der var 98% chance for at den var i hus. Men jeg fejrer intet før jeg har en afgørelse i hånden. Jeg er forfulgt af uheld, så jeg er faktisk ret sikker på jeg ender med et nej, trods alt
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 20:09   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Spunk,

Jeg blev d. 18 april indstillet til ftp. efter §18, med håb om det bedste. Det har taget 2 år at afklare mig helbredsmæssigt, så det er 2 år siden jeg var i arbejdsprøvning ca. 6 mdr.

Jeg fik afslag d. 13 maj, med opmuntring fra pensionsnævnet om at jeg skulle afprøves igen, denne gang på et erhvervscenter.!!

I morgen får jeg svar på min klage sendt 9 juni, dette efter at have rykket borgmesteren samt diverse udvalg for PN´s overskridelse af klagefrist.

Jeg krydser mine fingre for dig, afgørelsen er ikke endelig før du har fået den.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 12:55   #16
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Enteneller; Hvor er jeg ked af at høre om dit forløb. Det er virkelig ikke for syge mennesker at sidde fast i systemet

Det er imorgen min sag skal afgøres, og jeg er simpelthen så nervøs og bange idag

Jeg frygter også at jeg først får brev om afgørelsen engang fredag. Ville ønske jeg kunne ringe ind imorgen og få svaret, men jeg ved ikke hvilket tidspunkt sagen kommer for, og jeg ved ikke om jeg kan nøjes med at ringe til min sagsbehandler for et svar.

Allerhelst så jeg de ringede til mig, efter endt afgørelse. Men det sker jo ikke.

Synes tiden er lang, og jeg er så forbandet bange for et afslag, er rimlig sikker på jeg IKKE kommer til at sove i nat, og frem til brevet kommer. Har heller ikke sovet i nat, på trods af jeg forsøgte at slå mig selv ud med medicin (bare rolig, jeg må godt for DT´s overlæge).
Men det var bare ikke nok

Tusind tak for alle de krydsede fingre, jeg skal nok opdatere så snart jeg ved noget..
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 13:23   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
havde skrevet en mail tll min sagsbehandler og bedt om at hun godt må ringe med et svar, eller en mail. uanset om det bliver ja eller nej, er det 2 eller 3 dage i uvished.

pøj pøj
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 11:51   #18
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
Mange tak Har det så skidt idag. Render i pendulfart mellem wc og sofa.. Har ikke sovet i nat, hele min krop gør ondt, som var jeg blevet smadret af en hest (igen).. Vil bare gerne have dagen overstået.. Har skrevet til min sagsbehandler, håber hun vil ringe så snart hun ved noget..

EDIT. hun har selvfølgelig ferie til d. 25
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.

Sidst redigeret af Spunk; 19-07-2011 kl. 12:40.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 12:13   #19
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
hej spunk..
forhåbentligt det går, jeg krydser fingre for dig.
kan godt forstå du er nervøs, og render frem og tilbage, snart får du vel besked.
min sb ringede kl 14, samme dag..
;-)
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 14:48   #20
Spunk
Føler sig hjemme på K10
 
Spunks avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2010
Lokation: Varde kommune
Alder: 42
Indlæg: 49
Styrke: 15
Spunk er ny på vejen
"Det er besluttet, at du tilkendes førtidspension med virkning fra den 1.8.11. Mvh xxx"

Jeg sidder her og ryster over det hele, og tuder helt åndsvagt.. ENDELIG!!

Jeg er blevet anerkendt, de har anerkendt jeg er syg. Og jeg ska ikke længere bekymre mig om, om vi får mad på bordet i næste måned.. jeg er SÅ lettet!!

Det skal sg fejres :O)))))
__________________
fra Spunk, Førtidspensionist pr. 1/8-11, efter 11 år i systemet.
Spunk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvot store er chancerne keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-12-2010 10:46
den store dag jjsonn Spørgsmål ang fleksjob 5 08-11-2010 15:50
ADHD hvor store sandsyndlighed for en pension UllaCliffShads Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 03-09-2010 14:44
hvor store er chancerne for ftp?? kakaoko24 At søge førtidspension 9 03-04-2010 22:55
hjælp,ville høre om chancerne til ftp helena06 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-03-2010 23:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension