K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2006, 12:55   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Hej Stella...

Det er sq da utroligt det her... :@:@

Men helt ærligt, lad være med at ringe til dem, skriv det heller og brug en formulering som ..

Jeg har den og den dato startete i en børhave under dække af revudering.
Det kunne jeg ikke klare og måtte kapituler og give op.

Nu er der så gået kort tid og jeg sende nu ud igen.
Jeg høre ikke noget om formålet med de revuderinger, så det vil jeg gerne have opklaret nu .

Når man sender mig i revudering hvad er formålet så ?
Er det med henblik på førtidspension ?
eller er det for at kommunen kan beholde deres refusion til mig (hvad de alligevel ikke kan hvis og så frem jeg ikke kommer i job , hvad jeg håber at i er klar over)

Jeg er meget villig til at tage et job, der er intet andet jeg heller vil, dog vil jeg ikke finde mig i at man sender mig i formåløse aktiveringer som jeg vil vove at påstå at dette er .

Jeg kommer i en børnehave hvor ingen hverken har tid eller kompentence til at finde ud af hvad jeg kan og ikke kan , jeg vil vide hvad det er jeg laver og hvorfor jeg laver det.

Derfor beder jeg dig om at skrive til mig efter hvilke lov det er jeg nu skal i revudering på en arbejdsplads ? hvad skal det munde ud i ? hvor længe skal jeg være der ?

Jeg ved at loven pr 1-7-06 påbyder kommunerne at revudere flekser der er ledige, som jeg læser og tolker loven, så er en revudering for at se om der er ændringer i ens helbredsforhold som gør at man evt skal på førtidspension .

I en logisk verden ville dette gøre at man STARTEDE med at indhente lægepapir, indkaldte mig til en samtale og fik opdateret min ressourceprofil..

Hvis det viste sig at helbredet var forringet eller bedret så var en arbejdsprøvning på sin plads, hvis det derimod var status que ja så var det bare at hjælpe mig med at lede efter det famøse fleksjob.

Hvis du mener at jeg har misforstået loven, så vil jeg gerne se hvor i loven der står at kommunen skal starte med at sende mig i revudering hos virksomheder der hverken har evne eller kompetance eller tid til at
hjælpe med at afklare mine arbejdsevner.

Til sidst sætter jeg lige dette på



fra Kriterier for godkendelse til fleksjob (udgave 16...suk.. af fleksloven)

- Muligheden for revalidering, aktivering og andre foranstaltninger (fx omplacering på arbejdspladsen), der kan fastholde/bringe personen tilbage til beskæftigelse på normale vilkår, skal være afprøvet. Der findes dog tilfælde, hvor det vil være åbenlyst formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen til fleksjob.



Jeg er afprøvet og visiteret til fleksjob, og mine time antal er fastlagt til hvad jeg kan klare.

Hvis kommunen har mistanke om at min arbejdsevne er blevet ringere og mit helbred værre, så ser jeg gerne at jeg indkaldes til en samtale.

Jeg har flere gange hørt at det står i loven at jeg skal revurderes , så derfor beder jeg dig om at sende mig den lov hvor dette står og hvor det står at man skal revurdere folk ved at sætte dem ud på den måde i gør nu.
Jeg forventer svar inden for 10 dage og påtænker at gå videre med dette ifald jeg ikke har et svar





Stella noget i denne stil kunne du skrive (skal nok omformulere det lidt) men telefon samtaler drop dem, når du kommer længere i forløbet og det viser sig at der ikke er belæg for hvad de gør, ja så vil de nægte at have sagt det....
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2006, 18:10   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

hej hejdien jeg har skrevet et brev ud fra dit...hehehe tak for din hjælp...

Tænk at det koster mig 700 kr at gå på den arbejdsprøvning i transport og da jeg ikke får noget for at arbejde så er det en UDGIFT for mig + alt besværet med det, da jeg er helt umotiveret, på grund af viden om at det ikke er muligt for dem at ansætte mig i FORVEJEN.

HVOR ER VÆRDIGHEDEN I DET ?

tænk at man skal være glad for det...!!!!! :@




Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2006, 22:58   #23
PBC
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2006
Indlæg: 56
Styrke: 18
PBC er ny på vejen
RE: endnu en arbejdsprøvning ....

Uha Stella,

Det glæder mig! Way to go!!

KH Pia
PBC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Endnu en dom Connie Politik og Samfund 3 01-04-2010 23:05
Endnu et par føs'dage Viper Dit og Dat 7 03-01-2010 20:50
Endnu en ny hed. museen Din historie 16 22-10-2008 09:31
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension