K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2017, 08:12   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg talte med DUKH om det i 2015 og fik besked på at principafgørelse N-11-06 stadigt var gældende og at principafgørelse 6-14, der var den som skærpede yderligere, var blevet ændret med en note i bunden som hed:
Citat:
Note 1
Ved en fejl stod følgende sætning under afsnittet "Begrundelsen for afgørelsen" ved offentliggørelsen af principafgørelsen:
"Det følger af Ankestyrelsens praksis, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man kan være berettiget til fleksjob."
Tilsvarende stod ved en fejl følgende sætning under afsnittet ”Bemærkninger til klagen” ved offentliggørelsen af principafgørelsen:
”Som kommunen også henviser til i brev til dig af 8. juli 2013, kan vi oplyse, at betingelsen om, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, fremgår af praksis. ”
Sætningerne er fjernet fra principafgørelsen, da afgørelsen ikke er udtryk for en skærpelse af praksis for tilkendelse af fleksjob. Ankestyrelsens praksis for tilkendelse af fleksjob fremgår af tidligere principafgørelser, blandt andet N-11-06, og denne praksis gælder stadig.
I mellemtiden er den principafgørelse 6-14 fjernet fra hjemmesiden, eller jeg kan i hvert fald ikke finde den.

Når man i dag går ind på principafgørelse N-11-06 står der:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034
Citat:
Arbejdsevnen kunne ikke alene vurderes på grundlag af antallet af arbejdstimer, som ansøgeren kunne klare, men skulle også vurderes i forhold til beskæftigelsesniveauet. Der henvistes herved til, at den nedsatte arbejdsevne kunne vise sig både ved, at den pågældende ikke kunne arbejde fuldt effektivt på fuld tid og ved, at den pågældende kunne arbejde fuldt effektivt, men da kun på nedsat tid.
Desuden er der jo også ordlyden i den stadigt gældende principafgørelse som hedder:
Citat:
Ved vurdering af arbejdsevnen indgik både antallet af arbejdstimer og arbejdspræstationen, og vurderingen skulle ses i lyset af, at løntilskuddet ikke kunne udgøre mindre end halvdelen.
og så er vi tilbage til 18,5 time ved 100% effektiv ydeevne.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 09:21   #12
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
Principafgørelse 6-14 er her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183686
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 09:41   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hut Se meddelelser
Tak

Det er ifølge DUKH den principafgørelse som ankestyrelsen "trak tilbage" eller ændrede om man må sige fordi den var en skærpelse ifølge det allerede eksisterende.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 10:09   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Prøv at se nederst i "note 1"
"Ved en fejl stod følgende sætning under afsnittet "Begrundelsen for afgørelsen" ved offentliggørelsen af principafgørelsen:

"Det følger af Ankestyrelsens praksis, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man kan være berettiget til fleksjob."

Tilsvarende stod ved en fejl følgende sætning under afsnittet ”Bemærkninger til klagen” ved offentliggørelsen af principafgørelsen:

”Som kommunen også henviser til i brev til dig af 8. juli 2013, kan vi oplyse, at betingelsen om, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, fremgår af praksis. ”

Sætningerne er fjernet fra principafgørelsen, da afgørelsen ikke er udtryk for en skærpelse af praksis for tilkendelse af fleksjob. Ankestyrelsens praksis for tilkendelse af fleksjob fremgår af tidligere principafgørelser, blandt andet N-11-06, og denne praksis gælder stadig."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 10:21   #15
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Prøv at se nederst i "note 1"
"Ved en fejl stod følgende sætning under afsnittet "Begrundelsen for afgørelsen" ved offentliggørelsen af principafgørelsen:

"Det følger af Ankestyrelsens praksis, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man kan være berettiget til fleksjob."

Tilsvarende stod ved en fejl følgende sætning under afsnittet ”Bemærkninger til klagen” ved offentliggørelsen af principafgørelsen:

”Som kommunen også henviser til i brev til dig af 8. juli 2013, kan vi oplyse, at betingelsen om, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, fremgår af praksis. ”

Sætningerne er fjernet fra principafgørelsen, da afgørelsen ikke er udtryk for en skærpelse af praksis for tilkendelse af fleksjob. Ankestyrelsens praksis for tilkendelse af fleksjob fremgår af tidligere principafgørelser, blandt andet N-11-06, og denne praksis gælder stadig."
Jamen det er jo også det jeg skrev i #11
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 12:15   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jamen det er jo også det jeg skrev i #11
Det må du meget undskylde, mit hoved er ret kaotisk, så fik ikke læst alle kommentarerne ordentligt.
Jeg vil holde mig lidt i baggrunden mht den her slags tråde, indtil mit hoved er mindre kaotisk
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 12:16   #17
Sokrates
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Sokrates er ny på vejen
Hun arbejder måske 100% i 18 timer:-) Tilkendelsen til fleks er mere end blot timetal, ved din arbejdsprøvning må du blot holde fast i dine begrænsninger og evt. fysiske hensyn, typiske timetal ved arbejdsprøvning er ca 6-12 timer ugentlig. Når du så bliver tilkendt fleks, kan du sammen med kommunen blive enige om et job på fx. 18 timer, fordi det kan du evt. magte.
Sokrates er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 13:16   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det må du meget undskylde, mit hoved er ret kaotisk, så fik ikke læst alle kommentarerne ordentligt.
Jeg vil holde mig lidt i baggrunden mht den her slags tråde, indtil mit hoved er mindre kaotisk
du bør overhovedet ikke afholde dig fra at kommentere, vi kommer alle til at lave den slags fejl.
Beklager min kommentar.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 13:18   #19
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
du bør overhovedet ikke afholde dig fra at kommentere, vi kommer alle til at lave den slags fejl.
Beklager min kommentar.
Du skal da slet ikke beklage, det var mig der ikke havde fulgt ordentligt med :P

Men læser alligevel med på sidelinjen, da jeg har bidraget med den information/kilde jeg har omkring emnet

Kan faktisk tilføje at jeg vidst engang skrev med en jurist om emnet. Hun forklarede at man faktisk ikke rigtigt kunne give et klart svar, da det jo afhænger meget af den enkelte situation.
Som det netop er nævnt, så kan skånebehov og den slags jo også have stor betydning
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2017, 14:18   #20
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du skal da slet ikke beklage, det var mig der ikke havde fulgt ordentligt med :P

Men læser alligevel med på sidelinjen, da jeg har bidraget med den information/kilde jeg har omkring emnet

Kan faktisk tilføje at jeg vidst engang skrev med en jurist om emnet. Hun forklarede at man faktisk ikke rigtigt kunne give et klart svar, da det jo afhænger meget af den enkelte situation.
Som det netop er nævnt, så kan skånebehov og den slags jo også have stor betydning
Selvfølgelig er der store forskelle og det bør der jo også være.

Jeg synes bare ikke at det er det man oplever.

Kommunerne SKAL vurdere situationen ud fra den enkeltes borgers problemer og behov.
Men i stedet bliver der lavet skøn som passer den enkelte kommunes pengepung.
I denne sagsbehandling er der altså nogen kommuner som kommer frem til at 18,5 time præcist er nok til at være selv-forsørgende.
Personligt oplevede jeg endda at kommunen standsede mine sygedagpenge ud fra en "vurdering" sagsbehandleren lavede uden arbejdsprøvning og uden i det hele taget at have set mig.

Men problemet er jo så at principafgørelse 6-14 skærpede kravene og selv om den blev trukket tilbage så er der måske stadigt kommuner som følger de skærpede regler.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension