K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 20:47   #1
majbrit c
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
majbrit c er ny på vejen
Forsørgelse ?

hejsa. er ret ny her men har læst en del i forum da jeg er lidt i tvivl om fleksjob reglerne og ikke fatter særlig meget af hvad min socialrådgiver prøver at fortælle mig.

men jeg er visiteret til fleksjob og mit spørgsmål er så nu, hvis mit praktiksted garanterer mig sort på hvidt at jeg kan få fleksjob pr 1.3.10 skal jeg så fortsætte på kontanthjælp eller ryger jeg over på en anden ydelse?? ja min socialrådgiver kunne desværre ikke give mig et klart svar på det spørgsmål så har ledt flere timer her til aften for at finde et sted der muligvis kunne svare mig på det..

håber på svar og gerne så det er til at forstå da jeg bestemt ikke er meget inde i alt det med paragraffer..

hilsen majbrit c
majbrit c er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 21:18   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du får et flexjob, så skal du have alm løn efter mindstelønnen i det job du kommer i. arbejdsgiver får tilskud af kommunen, og du skal arbejde x antal timer med x skånebehov.

hvis du bliver visiteret til flexjob, uden at få job. fortsætter du på kontanthjælp. du skal arbejde i mindst 9 mdr i flex for at kunne oppebære retten til ledighedsydelse. og du må ikke selv sige job op.
hvis du blev visiteret til flexjob fra sygedagpenge, og ikke fik job. havde du ret til ledighedsydelsen.
Det er mig en gåde, hvorfor din socialrådgiver ikke ved noget om det.. altså en chokerende gåde... de bør da vide reglerne..
held og lykke med det.
p.s. opret gerne din egen tråd. så du kan skrive dine spørgsmål i den. også hvis du får brug for flere svar på flere ting. så er det nemmere med din egen tråd. hvor din historie fremgår, efter eget valg.. ingen tvang her.. tråd kan du se på forsiden hvordan du opretter..

Sidst redigeret af Huldra; 22-10-2009 kl. 21:20. Årsag: ps.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 03:31   #3
Stezu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Stezu er ny på vejen
Citat:
p.s. opret gerne din egen tråd. så du kan skrive dine spørgsmål i den. også hvis du får brug for flere svar på flere ting. så er det nemmere med din egen tråd. hvor din historie fremgår, efter eget valg.. ingen tvang her.. tråd kan du se på forsiden hvordan du opretter..


ny tråd oprettet her for majbrit c
Stezu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 18:01   #4
majbrit c
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
majbrit c er ny på vejen
jamen jeg takker mange gange for svaret og det var da til at forstå

og tak for hjælpen med tråden jeg må ha sat mig ind i det her så jeg bedre kan finde ud af det..
majbrit c er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forsørgelse.. fruschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-09-2013 12:45
Forsørgelse under ressourceforløb. mookmik Alt det andet 3 28-05-2013 21:15
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Atter uden forsørgelse. Connie Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 21-03-2011 11:37
revalidering til delvis forsørgelse nensypigen Alt det andet 31 30-09-2010 18:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension