K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 08:36   #1
CatharinaCC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Lokation: Faxe
Alder: 39
Indlæg: 11
Styrke: 15
CatharinaCC er ny på vejen
Unhappy Physkologisk undersøgelse i morgen

Hej Hej!

Jeg skal til physkologisk undersøgelse i morgen for at få min diagnose specificeret!

Er der nogen der ved hvordan sådan en undersøgelse foregår?
jeg ved bare at den vare ca. 3 timer testen.

Pyhaa er vildt nervøs

mange hilsner Catharinacc
CatharinaCC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 09:27   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved du hvorfor det bliver en psykolog der skal specificerer din diagnose, og ikke en mere egnet speciallæge??

Det plejer at være hyggeligt nok! Jeg fik selv delt de ca 3 timer af 3 gange - hun kom hjem til mig. Men man føler jo lidt at man er til eksamen! Men for mig gik nervøsiteten hurtigt over og istedet gik det over i sludder for en sladder, som hun åbenbart kunne udrede en masse af...men det føltes ikke anstrengende.

Hun spurgte lidt til barndommen, teenageårene, voksenlivet, forhold, børn, tidligere diagnoser, behandlinger osv osv....og på en måde var det rart at få lukket lidt op, selvom man ikke har bestilt andet på kommunen, men det var rart det var til en med kompetancer, istedet for en ligegyldig sagsbehandler eller jobkonsulent.
Hun kom også med gode råd og fif jeg kunne vælge at tage med mig.

Så for mig var det en positiv oplevelse.

Og hun skrev en progressionsrapport til kommunen der én gang for alle lukkede munden på dem!! Og gav mig medhold i ALT og var fuldstændig på min side. Og selvom hun jo var hyret af kommunen, så stillede hun også selv spørgsmålstegn ved deres sagsbehandling, kompetancer og det evige pres ovenfra.
Men ok, min sag var også meget vandtæt og selvforklarende.

Sidst redigeret af Ninja; 22-10-2009 kl. 09:30.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 09:55   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej CatharinaCC, Har du fået noget at vide om, hvad den psykologiske undersøgelse af dig går ud på?

Er det en arbejdspsykolog der skal undersøge dig eller????

Hvis jeg var dig, ville jeg maile idag, og spørge ind til dette hos din sagsbehandler, så du ved hvad du går ind til, for jeg har efterhånden erfaret, at kommunerne bruger flere forskellige 'modeller' for at afklare en borgers arbejdsevne i forhold til barrierer og ressourcer.

Psykologen, får jo en 'arbejdsbeskrivelse' af opgaven han/hun skal søge at få svar på .... Har du spurgt ind til den? ... Ellers synes jeg, du skal spørge i samme mail.

Der er ikke noget værre end at dukke op til noget, man ikke ved hvad går ud på, så du er altså i din gode ret til at få svar, da det er dig, der er 'genstanden' for undersøgelsen!

Ved du hvem denne psykolog er? ... Hvis du kender navnet, så prøv at google på vedkommende, så du kan danne dig et indtryk. .... Ellers igen, spørg i din mail til sagsbehandler.

Var selv til en undersøgelse sidste år hos en arbejdspsykolog i 3 timer, hvor jeg skulle nå at redegøre for opvækst, skolegang og uddannelser, arbejdsliv, voksenliv m.m. og så blev jeg intelligentstestet, og alt det, var jeg slet ikke blevet informeret om på forhånd, så det var slet ikke morsomt!

Derfor disse råd til dig, da du da skal vide hvad du går ind til!

Held og lykke fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 09:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kom lige i tanke om, at jeg også gav psykologen kopier af alle mine lægepairer fra min egen læge, psykiater mf, så hun havde noget ekstra til sin vurdering!

Men også for at signalerer, at mine diagnoser skulle hun ikke pille ved, og at alle læger var enige i konklusionerne.....og at hun ville så meget alene, hvis hun pludselig skulle komme frem til noget helt fjerde.

Man bliver god til at spille skak, og tænke mange træk frem i tiden!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 11:06   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa folkens for mig lyder det mere som en neolog psykolog, for der tager testen ca 3 timer sådan en har jeg været til og det er hvor man laver en masse test skal lave pusle spil, regne nogle tal stykker, stave osv.
Ved denne test fandt de ud af ved mig at jeg ikke kan klarer stress og hvis jeg får beskeder skal det være på skrift og at jeg er langsommere med min moterik end gennemsnitten og at jeg skal have en støttekontankt person på arbejdsmarked og at jeg ikke kan klare fuld tid men de ser gerne at jeg bliver indstillet til flexjob.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 13:36   #6
CatharinaCC
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Lokation: Faxe
Alder: 39
Indlæg: 11
Styrke: 15
CatharinaCC er ny på vejen
tak for jeres svar!!!

hej igen!

nå men nu har jeg jo været afsted, skal tilbage onsdag da vi ik blev færdige
Jeg har en diagnose der hedder en personlighedsfortyrrelse, men physkiateren kunne ikke specificere den ( der er foreskellige typer) så det var det jeg skulle physk testes for... men nu siger hun at jeg har ADD ???? hmmmm er ret ked at det og forvirret nu skal jeg så til physkiater igen igen...gad vide hvor længe jeg skal vente denne gang, sidste forløb med physkiater tog 4 mån. ventetid og et halvt års samtaler kan snartt ikke mere!!! jeg brød helt sammen der oppe over at mit forløb hele tiden bliver trukket ud...kan ingen ende se på det her ØV...


hilsen en ked af det en
CatharinaCC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 22:30   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg var også til en psykriatrisk vurdering, det var på baggrund
af en neurologisk undersøgelse, som beskrev konigtive problemer
og der stod at jeg havde en nedsat psykisk tærskel.

Jeg havde været igennem det kommulale system med arbejdsprøvninger
og diverse uretfærdigheder undervejs, så jeg var påvirket af det.

Psykiateren mente jeg havde træk fra 3 personlighedsforstyrrelser,
men på den gode måde.

Jeg opfatter mig selv som normal, og jeg tror alle har træk fra person-
lighedsforstyrrelser.

Jeg blev dog tilkendt førtidspension på baggrund af en del fysiske lidelser.
psykiateren havde fået tilsendt alle mine lægepapirer så han kunne sammen-
sætte en udtalelse om mig.

Han var meget venlig, men mente ikke der var tale om nogen psykiske
lidelser.

Jeg kan godt forstå din forvirring lige nu, da det umiddelbart kan virke
som skruen uden ende.

Læs her om personlighedsforstyrrelser og træk heraf.

http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/Dependent.htm
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
Griner fra i morgen ??? Multe Politik og Samfund 0 30-11-2012 20:07
Samtale i morgen kl. 12 Tullee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 30-06-2009 13:32
så er det i morgen det sker......... cirkeline At søge førtidspension 15 04-04-2007 16:41
Så er det i morgen det sker TULLE5AA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-12-2006 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension