K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2010, 18:42   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Ensomhed

Jeg føler mig rigtig ensom. Har en veninde jeg ser af og til. Har ikke megen kontant til min familie af forskellige årsager. Har aldrig haft en kæreste. Har virkelig prøvet mange forskellige ting, for at få veninder. Bla gennem min hobby, heste og hunde, samt har været i med i et projekt for stille piger, samt ventilen, som er for ensomme unge og nu går jeg i noget der hedder plexsus, et mødested for unge.

Alligevel har jeg ingen nære veninder. Kan findt snakke med folk, og have en overfladisk kontant, men det er som om det aldrig bliver til mere.

Min baggrund er også meget anderledes end andre unges. De fleste unge fester, går på skole, tager en udd, har veninder og kærester og går op i SU politik og så videre. Og her sidder jeg så og krydser finger og tæer for at jeg får førtidspension i det nye år. Min veninde forstår det ikke helt og synes jeg burde tage en udda. Hun ser mig også kun på mine gode dage, hun har ikke overskud til når jeg " har det dårligt" og det er også helt okay for mig, selvom jeg inderest inde bliver ked af at ingen kan holde hele mig ud.


Nu her op til juletid er det ekstra slemt. Det er det hvet år. Jeg har ingen at fejre nytårsaften med og har siddet alene med min hund de sidste 5 år i ( er kun 23 år gammel ) . Alle snakker om sjove nytråsaftner, festlige julefrokster osv, jeg har ikke så meget som en eneste julefrokost at deltage i.

Jeg skal dog holde jul med min, hvilket er fint.

Synes ensomheden æder mig op inde fra. Jeg er så forfærdelig ked af det og overvejer tit om der er nogen grund til at leve. Alt er så besværligt og har altid været det.

Er der mon andre unge som kender den følese ? eller som også vitterlig er ensomme.?
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 18:48   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Ja!
Jeg er 26 år og jeg lever også med ensomheden.
Orker ikke lige at skrive en masse nu - men du er ikke alene om at være ensom
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 18:57   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...føler med dig, Tigul!

Kunne I ikke lave en julefrokost eller andet sammen, I som kommer i "Ventilen" eller "Plexsus" ?

I må være ligestillede mht. ensomheden...

...måske et elendigt forslag - gør mig bare så ondt for dig!

Knus & Kram!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 18:57   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Ja jeg kender det også alt for godt

Bor i Aalborg er 24 år
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom

Sidst redigeret af Webmaster; 06-12-2010 kl. 21:55. Årsag: 2 indlæg slået sammen til et
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 19:19   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg føler også med jer, puha det må være hårdt at være ung med sådanne "udsigter". Lav evt. en blog, hvor I også kan "mødes" online, og vil man mødes, kan det vel lade sig gøre, hvis vejret tillader....


EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 01:45   #6
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Hej med dig.

Du er ikke alene om at være ensom.
Jeg er en ung pige på næsten 20 år og kender alt til den ensomheden.


Hilsen Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 03:01   #7
CSøgaard
Slettet pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 37
Indlæg: 15
Styrke: 15
CSøgaard er ny på vejen
Forstår dig så glimrende. Er selv 23 og venter på min førtidspension går igennem. Det er ikke nemt at være ung og syg. Når man møder andre går samtalerne ofte på ja uddannelse, fritidsjob og SU diskutionerne. Har nu været single de sidste to år for det er svært at finde en ny kæreste. Hver gang jeg møder en nye mennesker og de så skriver sms'er om hvad man har lavet, føler man så virkelig dum når man hver gang svarer "jeg har ligget i sengen med smerter"
Så ensomheden kan være meget opslugende
CSøgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 04:57   #8
ReneChr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 22
Styrke: 14
ReneChr er ny på vejen
Kan også kun tilslutte mig det, at være meget ensom - det er sku ikke rart!

CSøgaard, skriver det meget godt. Alle andre i den "normale verden" har en del samtaleemner, som vi ikke kan være med i, og hvor vi hurtigt kommer til at føle os utilstrækkelige og skidt tilpas. Der er så uendeligt mange begrænsninger, hvis man har psykiske lidelser og andet, som gør, at man ikke tilhører den "normale verden"

Det samme gør sig gældende, hvis man forsøger i dating for at finde sig en sød kæreste - det er så ubeskriveligt svært, og ender ofte med nye nederlag. Der er ikke mange personer derude, som kan bruge en person, der ikke har styr på en skid i livet, og er endt på en førtidspension som 28 årig - så skulle man da virkelig være heldig, at falde over en rigtig lille perle af et hun-køn, eller én, som er i samme situation som en selv

Men jeg ser da frem til mange forskellige samtaler herinde med jer mange ligesindet, og er glad for, at jeg her til aften fandt forummet!

/René
ReneChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 09:45   #9
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Kære Tigul

INGEN skal sidde alene en nytårsaften hvis jeg kan forhindre det, har du mod på at tage til Struer skal du være velkommen, det bliver dog en familie aften, da jeg har 4 børn. Den ældste på 15 år er dog heste freak og hun har sin egen hest, derudover har vi 4 maine coon katte.
Ensomhed er dræbende, søg ud og tag i mod det du bliver tilbudt, du kan altid bakke ud igen.

god jul til dig fra en mor til 4
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 11:29   #10
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hej til jer alle der sidder alene jule/nytårsaften.

Jeg føler i den grad med jer og kan mærke hvad i mener!

Men venner kik lige her:

http://www.facebook.com/foreningen.livsnettet?ref=ts

Eller:

www.Livsnettet.dk

De holder en kanon juleaften på fyn for enlige og andre
der gerne vil holde jul med mange omkring sig, det lyder rigtig hyggeligt og vi overvejede fakta selv at tage med, men det bliver ikke i år, da jeg ikke kan holde til så meget "larm" omkring mig, desværre.

Håber dette kan hjælpe jer.
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ensomhed Nusli Din historie 1 05-04-2011 21:58
deprimeret/ ensomhed / hvad nu? Hannepanne Alt det andet 7 09-08-2010 18:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension