K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2008, 12:17   #11
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Selvom det er et stykke tid siden denne tråd blev lavet vil jeg da lige fortælle følgende.

Som mella skriver er det korrekt der HAR været en borgerrådgiver i Holbæk.

Det er der dog ikke mere da han forlod jobben 1.6.08 og der nok først bliver ansat en ny i oktober eller senere (fik jeg at vide da jeg ringede til sekretæren).

Jeg er i et arbejdsprøvningsprogram gennem et konsulentfirma (CLU) og det var der jeg fandt ud af, at en sådan person eksisterede.

Ingen i kommunen har nogen sinde fortalt mig dig.

Til gengæld opdagede jeg her den anden dag, at det ikke er alle sagsbehandlere der overhovedet ved der findes en sådan, for det gjorde min sagsbehandler ikke.

Så er spørgsmålet jo, hvad hjælper det med en rådgiver når borgeren ikke bliver oplyst om der findes en sådan.

Får faktisk den tanke, at det ikke er noget kommunen ønsker borgeren skal vide...

Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 15:35   #12
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære Phönix.

Du har desværre ret... Det fandt jeg ud af, da jeg troede, jeg skulle skulle snakke med ham.
Blev ked & frustreret af det, fordi jeg ville fortælle ham, at handicaprådet i kommunen ikke fungerer hensigtsmæssigt og så desværre om min egen nye sag - som handler om 'Den Gode Sagsbehandling og som er det stik modsatte
Sekretæren mente, at der ville blive ansat en ny her i slutningen af august, men jeg har lige set, at de endnu en gang annoncerer efter en ny borgervejleder med opstart sidst i oktober.
Jeg HÅBER virkelig, at der kommer en ny, for det er tiltrængt i vores kommune!

Måske nogle sagsbehandlere ikke kender til borgerrådgiverfunktionen, men jeg tror desværre også, at nogle af dem der gør, n e t o p ikke oplyser om dennes eksistens, for denne person går jo både ind og mægler mellem borger og kommune, finder de nødvendige §'er og hjælper og vejleder også, hvis man har noget at anke over.

Kærlige hilsener fra Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 21:23   #13
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Kære Mella.

Selvom jeg har læst din historie et par gange, må jeg indrømme at jeg husker som en si. Så husker ikke lige om det næste jeg skriver kan bruges af dig.

Jeg har fået meget hjælp fra kræftrådgivningen i Holbæk, både mht. hvad jeg skulle skrive i anken og andet papirarbejde. En af dem der er tilknyttet er tidligere sagsbehandler og har arbejdet med pension.

Det var via denne person jeg fandt ud af en masse og senere har jeg fået en masse hjælp gennem min jobkonsulent i CLU.

Ville bare ønske der var et uvildigt nævn der gik ind og hjalp syge borgere, med at gå den tunge gang i systemet så vi ikke også der skal bruge en masse ressourcer som vi jo i forvejen ikke har.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan i hjælpe jensenmig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 11-04-2013 20:51
Kan i hjælpe? Guggi Alt det andet 9 22-09-2012 15:03
borgervejleder holbæk Huldra Politik og Samfund 1 29-10-2009 19:31
Kan i hjælpe ? Remhark Dit og Dat 9 03-05-2008 03:02
kan du hjælpe:) nille Spørgsmål ang fleksjob 6 21-09-2007 14:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension