K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2009, 18:46   #11
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Så nu tror jeg det lykkes at få det ud ?

Kære allesammen
Tak for al støtte og opbakning.
Og de gode råd om hvordan jeg skal gøre når jeg falder af nettet og bliver logget ud fordi jeg har siddet og skrevet for længe LOL
Ikke at jeg forstod et pluk af det.
Jeg tror min hjerne er gået lam af at skrive anker.
Jeg har det som om jeg har anket og klaget i eet væk i tre måneder.
Ha ha - men det har jeg nok også.

For at svare på sprøgsmålene.
Nej jeg har bare været i praktik 13 uger.
Med den tid der er gået siden jeg gik i resourceprofilskrivning er nu på 3 år. Lægeundersøgelse og bævl og bavl. Se under Dorah andre steder på K10, der har jeg skrevet om noget af det, idet jeg også har været hos en vis "berømt" psykiater !!!
Min sag skulle meget gerne blive taget op her efter sommerferien.

Kan I se hvor ærgerligt det vil være at miste mit hjem som har ALLE de faciliteter der tilgodeser mine handikap og så skulle miste det efter 15 år LIGE før jeg måske (håbe,håbe) før min fleks
For så kan jeg sagtens klare mig selv helt uden § 34.

Der er såmænd nogle udmærkede boliger i mit nærområder der er 1000 kr billigere i HUSLEJE men så dyrere i varme, fordi de er noget utætte og har ikke termostater på radiatorerne som her. Jeg vill dog få store månedlige ekstra udgifter på 2 gange trappevask jeg skal betale et proff. firma for og opmaganisering af 10.000 tegninger jeg har skabt gennem hele mit liv.
Disse tegninger og en del manuskripter til bøger, jeg har været medforfatter på, kan ikke tåle fugt. Der hvor jeg bor nu, er der tørt og et stor pulterrum på 8 m2 og jeg har rigelig plads.
Da jeg ikke må udføre hårdt fysisk arbejde og ingen rengøring på mit arbejde grundet div. handicap, kan jeg heller ikke selv klare trappevasken.
Jeg ville også skulle bære min cykel op og ned i en cykelkælder flere gange om dagen. Det kan jeg heller ikke. (Her står den i et skur i jordhøjde)
Jeg kan kun bære mine indkøb selv, såfremt de ikke vejer over 12 kg.
Her hvor jeg bor er elevatorer og det betyder alt for mig.Og ingen trappevask bor på en svalegang.
Jeg valgte denne bolig i sin tid fordi jeg ville have tilgode set alle mine handicap.
Jeg har også betonallergi.
Her er kun mursten, træ og gips og et meget, meget sundt indeklima. Jeg slap af med de fleste af mine smerter (gigt) da jeg flyttede ind her.

Fra Vejledning om Lov om aktiv socialpolitikStk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.
Vejledning pkt. 112. Hvis boligudgiften efter en samlet bedømmelse af familiens størrelse og forhold skønnes at være for høj, og der kan fremskaffes en rimelig og billigere bolig, udgør nettoudgifterne til denne grundlaget for beregning af den særlige støtte efter § 34.
Det afgørende må i denne forbindelse være, at der kan skaffes kontanthjælpsmodtageren et sådant boligtilbud. Det er op til den pågældende at afgøre, om han eller hun ønsker at flytte til den bolig, der kan fremskaffes. Konsekvensen af at afslå flytning vil imidlertid være, at den særlige støtte beregnes ud fra udgiften til den afviste bolig.
Det er alt hvad der står i Vejledning pkt. 112 og igen intet andet.
Rådet er kommet fra LA

Enlige kan få boligsikring for 68 m2 og hvis de er handikappede 20 m2 mere.
Da jeg er handikappet, bare ikke har fået godtkendt min fleks endnu, ved jeg faktisk ikke hvornår ens handikap er statueret ?
Men i såfald bor jeg på een kvadrat meter mindre end jeg er boligsikringsberettiget til.
Jeg får dog kun boligsikring for de 68 m2.
Det fik jeg også da jeg arbejdede som freelancer.
Men jeg skal have talt med min socialrådgiver om det. Skal snart til samtale med hende efterfølgende min praktik.

Tak for lovens anvisninger angående kontakt til byrådet.
Jeg må i sidste ende kontakte en byrådspolitker og bede ham se på sagen. Kan jo altid give ham fuldmagt.
Ideen med borgmesteren er god, men det har jeg prøvet før. Desværre stopper sekretæren det i døren og skriver at man sandelig ikke kan forstyrre sin borgmester med sådan noget. Man må vente på sin anke.
I 2007 gik vores Jul lige i vasken.
I november trak man 1500 kr af min udbetaling og det gik hårdt ud over mit helbred og min kost.
Jeg bad om overlevelseshjælp og fik den i slutningen af måneden. (Der er 14 dages ventetid på akut hjælp)

I Januar vandt jeg sagen og kommunen fik en 6 siders skideballe for alle de love de havde overtrådt og hvis de nogensinde vovede at kræve overlevelseshjælpen tilbage skulle jeg bare vise dem anken.
Når kommunen får en afgørelse fra Ankevæsenet skal de også skrive til en og sige hvordan de har tænkt sig at forholde sig til anken.
Det gjorde kommunen aldrig. Og lige meget hvem jeg spurgte nægtede alle at kende nogen til sagen.
Jeg ville give dem en kopi. Den nægtede de også at have med at gøre.

Jeg er svært overbevist om hvem det kan være der har fået denne 6 siders skideballe for lovovertrædelser.
I hele 2008 modtager jeg jævnligt mails fra den unge mand der nu i Januar i år kaldte mig til samtale og oplyste at jeg skulle ud af mit hjem og det NU.
Han har skrevet mails der indikerede at jeg havde en kæmpe formue til gode og derfor havde han ret til at se alle mine konti omgående for at se hvor jeg skjulte formuen. Og andre selvopdigtede uhyrligheder. Jeg har gemt alle mailsene.
Da jeg var på kontoret sagde han at sådan nogen som mig der ikke lavede noget, skulle ikke sidde der og misbruge kommunens penge med en så stor § 34 der var skattefri. Det så ikke godt ud overfor borgerne.(det er ikke en man skal søge om...)
Nå sagde jeg vil du lægge det ud på nettet ?
Nej..!.Nå men så gør jeg det da ! (og det gør jeg har en aftale med LA om at lægge hele min sag ud)
Han sagde noget andet ulovligt, som han også har været så dum at antyde i sidste skrivelse.
Vi forventer faktisk fra Kommunens side alle alle kontanthjælps modtagere står i Ribers, du skal straks afvikle alle dine afbetalinger omgående.
Du kan rende og hoppe...jeg betaler mine lån hvis det passer mig. Der er meget man ikke kan få hjælp til.
Og du må ikke opfordre til kriminalitet.

Hvad troede han ? At det var Stein Bagger han talte med.
Men nu har jeg det på skrift at han opfordrer til at jeg afvikler alle andre udgifter end mine boligudgifter og går i betalingsstandsning.
Jeg håber bare at Ankenævnet svarer i næste uge, gør de ikke det er de meget forsinkede.
Så ender det med at han stopper al hjælp 1. juni.
Man kan ikke sætte folk under administration som betaler alle deres regninger og aldrig har hentet hjælp fordi de er kommet til at bruge for mange penge.
Jeg bruger ikke flere end jeg har.
Jeg har ret til at søge om tilskud til brilleglas og modtage det.
Jeg har desuden heller ikke råd til at flytte endsige fysiske kræfter til det og hvem hulen kan ligge og flytte midt i en arbejdsprøvning ????
Han var så grov at sige, at han var ligeglad med min sag. Det handler kun om kroner og ører om du er syg eller ej er sagen komplet uvedkommende.
Du skal være ude 1 Maj det skal jeg nok sørge for.

Jeg har aldrig modtaget et skriftlig tilbud fra kommunen på en konkret indflytningsklar lejlighed som de ville betale.
Det er dem der skal betale såfremt de ønsker jeg flytter og det gælder alt gulvtæpper, gardiner, lamper os.v.jeg har spurgt en advokatrådgivning.
De vil med andre ord ofre 20.000 kr på en flytning...og de skal også betale for trappevask HVIS de tvinger mig til at flytte.
Og har jeg ikke min cykel til at handle ind med (jeg trækker varerne i cyklen) så må de sende en hjemmehjælper ud i bil een gang om ugen og gå med mig ud og købe ind.
Skulle det være en besparelse for borgerne ? Jeg spørger bare ?
Tjah det er kun et spørgsmål om tid. De lange tidsfrister skal også skæres ned.
Håber på et mirakel...Tak for al hjælp og opbakning.

Knuzer
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 21:01   #12
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Særlig boligstøtte

Vedhæftet jpg fil
Findes også her:
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=113628

Scroll et stykke ned

Særlig støtte, grænsebeløb, boligudgift
Står der
Ikke nem at forstå ???

Men det SKAL vel forstås...man kan max få eks.vis 2400 kr pr måned hvis man er enlig forsørger

Måske har den unge sagsbehandler troet at det er boligudgift der max. må være 2400 kr om måneden ellers krævede det en paragraf 34 hjælp.
Kan det tænkes ?
Hvordan opfatter I denne oplysning.
Kærligst
Dorah
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  særligstøtteBoligLoft.jpg
Visninger: 230
Størrelse:  63,0 Kb
ID: 168  
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 21:08   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorah Se meddelelser
Ideen med borgmesteren er god, men det har jeg prøvet før. Desværre stopper sekretæren det i døren og skriver at man sandelig ikke kan forstyrre sin borgmester med sådan noget. Man må vente på sin anke.
Hvis det er sekretæren der forhindrer borgmesteren i at se dine breve/klager, så skulle du måske overveje at sende dem til ombudsmanden.
Hvis man sender en klage til ombudsmanden, uden at have prøvet borgmesteren først, så sender han den nemlig videre til borgmesteren.
Og den bremser hans sekretær jo nok ikke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 21:20   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
pyha... sikke nogle trusler.

Jeg har prøvet at tygge mig igennem noget af lovgivningen, og det er som så meget andet komplet umuligt for almindelige mennesker.

Men...

Hvis du er på kontanthjælp, så kan kontanthjælp, plus boligsikring plus §34 højst komme op på kontanthjælpsloftet, når du har været på kontanthjælp i 6 måneder.

Kommunen kan nedsætte din §34 i forhold til en billigere lejlighed, HVIS du har fået en billigere tilbudt, OG hvis den er RIMELIG.

Og det er spørgsmålet, OM den er rimelig med de beskrivelser, du kommer med i forhold til dine skavanker og skimmelsvamp. Det er nok de ting, du skal skrive i din klage.

Din arbejdsevne bliver yderligere nedsat ved flytning til en anden lejlighed, der IKKE er rimelig.

Du SKAL også have en beregning på, OM du så i det hele taget kommer til at sidde billigere i en ny lejlighed. Du skal så også have flyttebil, indskudslån osv., som skal afdrages... eller som du forgældes med.

Den nye beregning skal naturligvis inkludere højere varmeudgifter og alle de andre ting, du nævner.

Men jeg ville da også, som foreslået, skrive, at kontanthjælp jo er en MIDLERTIDIG ydelse, og at du forventer at blive selvforsørgende, når kommunen er færdig med at afklare din arbejdsevne.

Hvis din indtægt som selvforsørgende skulle vise sig IKKE at kunne matche din nuværende husleje, så må du se på det til den tid... eller evt. hvis du skulle være nødt til at flytte, fordi du fik et arbejde, så din transporttid blev kortere.

Du kan også skrive, at kommunen jo allerede HAR erkendt, at der er "problemer" med din arbejdsevne. Det er jo derfor, du er i arbejdsprøvning. Din arbejdsevne er truet.

Og hvad har kommunen gjort for at fjerne dine evt. barrierer i forhold til arbejdsmarkedet?

Hvis der INGEN planer er i din ressourceprofil for, hvilke KONKRETE ARBEJDSOPGAVER, du kan magte, så er der noget galt i deres håndtering af din sag.

Der SKAL jo ved sygedagpengeophør være taget stilling til revalidering, fleks eller førtidspension, og ved "afslag" på førtidspension, SKAL der peges på KONKRETE ARBEJDSOPGAVER, du kan varetage for at blive selvforsørgende.

Og det tager IKKE 3 år!!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 23:08   #15
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
I har evig ret

Kære Trold Og Zuza
Tak for hjælpen da...

Smart trick med borgmesteren og Ombudsmanden.
Jeg kommer også "til at sende anken op i Amtet" udenom Jobcenteret fordi jeg "er for dum til at fatte noget !"
Så sender de dem tilbage til økonomikontoret på kommunen.

Jeg har anket og fortalt dem alle de ting du nævner Zuza og jeg er HELT enig.

I første omgang flytter jeg ikke med mindre Ankevæsenet kan oplyse at det har jeg pligt til af den ene eller anden grund.(det ville være en katastrofe)

Klart ønsker den unge mand nede på Økonomikontoret af jeg af frygt og rædsel, flytter ind i den første den bedste mugbolig der er...
Så er skaden sket og jeg kan ikke flytte tilbage.
Nogle har foreslået at jeg søgte penge til diæt og ekstra udgifter med min allergi og fødevareallergi.
Det er dog en utrolig bunke lort man skal igennem for skide 500 kr om måneden.
Det kan ikke gøre det og er ikke maset værd.
For 20 år siden sørgede Rigshospitalet for at jeg fik en diæt på 1000,- kr om måneden og jeg havde endda et arbejde og fik en god løn.

Jeg sagde også i samtalen: "Hvis I vil være fri for at betale § 34 til mig...så se at få mig ud på arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt i det omfang jeg kan klare det!"
Det er ikke meningen jeg skal fastholdes på det her hjælp i al evig fremtid.
Jeg kan sagtens klare de udgifter jeg har her, på en fleks.
Eller i værste fald hvis jeg kommer på førtidspension.

Der er jo også noget andet de slet ikke har tænkt på.
Kommunen hjælper IKKE længere folk selvom de har været på overførselsindkomst længe, med sådan noget som at ens støvsuger går i stykker, eller køleskabet sætter ud...pludseligt.

Når man flytter kan man ikke længere optage kvicklån på hårde hvide varer eller husholdningsudstyr hvor nødvendigt det end måtte være.
Du SKAL have haft din nuværende adresse indenfor de sidste 4 år.
Banken har de samme regler ...Du kan f.eks. ikke forhøje dit lån, hvis du lige har skiftet bopæl.
Jeg skal også opsige TDC og gå over til Stofa og der er 6 måneders opsigelse hos TDC og der er ikke billigt. Det skal DE også betale sagde min advokatrådgivning HVIS de flytter mig.
Jeg kan risikere at skulle betale husleje to steder i op til 3 måneder.
Jeg har prøvet at flytte mange gange i mit liv og hver gang kostede det rundt regnet 20.000 kr lige meget hvordan jeg hoppede på tungen.

Ja...det er rigtigt...jeg vil sikkert skulle melde mig syg to gange om måneden hver gang jeg har vasket trapper...så vil jeg nu heller bruge min energi på mit job.
Iøvrigt er det noget BAVL at kommunen vil spare på § 34 udgifterne.
Kontanthjælp kommer fra Kommunekasserne og paragraf 34 fra Staten...men Staten kan godt løfte en pegefinger hvis der har foregået kasse-tænkning. Hvis Kommunen generelt giver folk for lidt...så stiger § 34 og de sparer på Kommunens kassebeholdning.
F.eks. har flere gjort mig opmærksom på at forrevalidering er lavere end revalidering og allerede her...er noget...??? Ikke ?

Før i tiden fik jeg heller ikke så meget i § 34...det steg og steg da min kontanthjælp faldt...så de skal da bare give mig skylden.

Men den unge mands tilbud om overlevelses spisebiletter med fatale konsekvenser "kom jeg til at sende op i Ankevæsenet" af en "fejl" som tillæg til min allerede eksisterende sag.
Så de kunne se hvordan det gik.
Senest ville han pludselig have lægejournal indsigt...hvad han fik...det var på tide.
Nu skal de først behandle min klage over deres afgørelse FØR den går i Ankenævnet som en NY sag med 3 måneders ventetid (på akut hjælp)...måske tøver de en kende...hvem ved.???
Foreløbigt har søde venner hjulpet mig med mad og fornødenheder i een uge.
På mandag er jeg nødt til at låne penge et sted...den går ikke længere.
Kommunen må ikke foretage ingreb der sætter borgerne i gæld.
Men hvad gør de ved det ?
Heldigvis står jeg ikke i Ribers...


Knuzer
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 20:29   #16
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hold da op

sikke en tur du er igennem...og det er ganske uhyggeligt.

Find ud af hvem der er din sagsbehandler's leder....klag til ham om det kan være rigtigt.
Det er simpelhen så svinsk af din sagsbehandler at være sådan.

Jeg får osse den der §34....og hver 6 måned får jeg brev om jeg skal dokumenter for mine udgifter...ellers standser de §34......Men det brev kommer så tilgengæld på klokkeslet....og uden slinger i valsen...hvis bare ens sag havde kørt ligesådan...så var der mange af os der ville være lykkelige herinde.

til dig..og håber at du kommer godt igennem det her mareridt.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 12:35   #17
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Ja puha og han skriver stadig

Kære Jøsses
Jo det ville være en ide at klage til hans overordnede, hvis ikke det var fordi hun havde skrevet under på hans urimelige krav (som jeg ankede) da de blev fremsendt.
Ergo er hun enig med ham.
I fredags fremsendte jeg en lægelig samtykkeerklæring...på hans opfordring også til min soicale dsag.
Den skulle han have bedt om fra starten.
Han skriver nu at han ville sætte mig under administration for at have søgt til medicin udgifter ?
Det har jeg ikke søgt om.
Men skriver blot: man har brug for andet end to spisebiletter om dagen. f.eks. mit forebyggende medicin da jeg har tendenser til knogleskørhed.

Sidste år måtte jeg i akut behandling med indsprøjtninger i een måned.

Man kan dog ikke sætte folk under administration for at søge om noget.
Man kan blot få afslag.

Som du / I kan se forsøger han at skabe sagsvridning

Han påstår at DE HAR anvisning en rimelig billigere bolig.

Han pegede på et udskrift af samtlige boliger i min Boligforening (22 afdelinger) og sagde DER kan du flytte hen.
Jamen der bor ALLEREDE nogen...vil du have jeg skal smide dem ud ?
Det var ikke hans problem.

Følgeligt er der ikke fremkommet et skriftlig konkret tilbud på en bolig klar til indflytning med anvisning om hvordan min økonomi i så fald ville blive bedre.
JEG skal også have en besparelse og rimelige leve vilkår.
Klart nok.

Han udnytter blot den lange ventetid i Ankenævnet til at få mig sat på gaden. Jeg kan ikke holde til endnu een måned hvor der mangler 1900 kr til udgifter.

Og så bliver jeg hjemløs og al forpligtigelse til at skaffe mig arbejde i det rummelige arbejdsmarked bortfalder.
Sådan gør man det !
Problemet løst.
Klienten bortkommet !

Jeg modtog hjælp før, der lå ca. 2 et halv tusind under kontanthjælpsloftet.
Den laveste. Det var svært nok i forvejen.
En enlig kan modtage op til 2400 kr pr, måned i § 34 og det er loftet på denne særlige ydelse.
Og korrekt jeg skal se hvordan jeg kommer til at leve som lønmodtager eller pensionist...Ikke se på hvordan jeg lever på varig kontanthjæp resten af livet...

Alt i alt, overtræder han alle regler, der læses ligesom fanden læser bibelen.
Det kan man hutigt se.

Idag skriver han at jeg ikke er på forrevalidering, men kontanthjælp.
Må dog stole på min socialrådgiver...hun oplyser at det er forrevalidering.
En træt
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 12:55   #18
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
Kære Dorah

Jeg forstår dig så inderlig godt. Jeg selv er i arbejdsprøvning på 2 år, og har været sygemeldt siden 2005. Men i mandag i sidste uge fik jeg nok. Jeg satte mig ned og skrev til Rådmanden for familie- og socialområdet for Aalborg Kommune; Mai-Britt Iversen. Jeg sendte mailen til hende klokken "lo.." om aften. Jeg fik svar fra Mai-Britt næste morgen omkring kl. 10. Lørdag i samme uge fik jeg brev fra min sagsbehandler med fuld opdateret sagsakter, og med en meddelse om at jeg kom med på næste team-møde, hvor hun forventede at min sag ville blive afsluttet.

Jeg er fuldstændig overbevist om at Mai-britt Iversen står og kigger dem over skulderen, og presser på, for min sagsbehandler har ALDRIG arbejdet SÅ hurtigt som hun gør lige i øjeblikket.

Så Dorah....mit råd til dig er at skrive til Mai-britt Iversen. Hendes mailadresse er: [email protected] .


Jeg er overbevist om at din sag ikke kun vil gå hurtigere, men også bliver noget mere human. (Hæ hæ hun er jo socialdemokrat)

Held og lykke

KH
Henriette
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:42   #19
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Talking Det lyder som en god ide...

Tak Henriette

Alletiders råd...
Der skete en masse igår....til langt ud på natten...måtte afbryde skriverier grundet torden.
Jeg skrev til et andet byrådsmedlem, men ikke Henriette.
Gav nu byrådsmedlemmet fuldmagt til at drage sagen videre til andre..... ifald ???
Så måske ender min sag hos Mai-Briit Iversen ? Hvem ved ???

Desuden har LA fulgt sagen fra starten, jeg har lovet at vi ligger den ud på nettet til hjælp for andre.

De skrev et fanstisk brev og bad om flere ting.
Blandt andet blev der spurgt til den "anviste lejlighed"
Sagsbehandleren på Økonomikontoret påstår jo hårdnakket at kommunen har anvist mig ern rimelig, billigere bolig og at NU er boligydelse beregnet ud fra denne tilbudte lejlighed.
Hvor lå denne lejlighed ? Hvad kostede den og hvor er det opstillede budget på den ?
Den bli'r svær...for der ekstisterer ingen lejlighed.
"Er vi engie om at kommunen stiller en ny og rimelig bopæl til rådighed for klienten FØR der bevilliges § 34 første gang ?" Og ikke efter.
Spørger LA.
O.s.v
La vil også gerne i kontakt med hans overordnede og nu går de ind i sagen.

En stor hjælp. Men et virkelig godt råd at kontakte byrådsmedlem Mai-britt Iversen.
Ja, både SF og Socialdemokraterne tænker jo også på os, der ikke har de store midler eller chancher.
Fortæller videre...hvad der sker i sagen senere.

Håber bare at jeg ikke får stoppet min hjælp eller sættes under administration fordi jeg "har søgt medicinhjælp !"?????
Det skriver sagsbehandleren på komunen i sidste mail.
Medincinhjælp ?
Jeg siger blot, at nu har man brug for andet en hel måned en to daglige måltider...f.eks skal jeg have forebyggende medicin !
Det blev betragtet som en uretmæssig ansøgning der tydede på uforsvarlig økonomi.
Sagen startede med at jeg bedrev uforsvarlig økonomi...bare fordi jeg boede i mit hjem og betale enhver sit...

Han truer og siger at hvis jeg nogensinde søger kommunen om noget som helst...så sættes jeg under administration.
Man kan sgu' da bare søge...og kun få NEJ.
Borgerne har ret til at søge.
Nå, men - nu håber jeg der kommer skred i sagen.

Knuzer
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 09:54   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Han truer og siger at hvis jeg nogensinde søger kommunen om noget som helst...så sættes jeg under administration.
Man kan sgu' da bare søge...og kun få NEJ.
Borgerne har ret til at søge.
Dorah den mand der siger det er skør i bolden...det har han slet ikke ret til at sige så gem alt du har på skrift han har sagt...for han overtræder sine beføjelser.

selvfølgelig har du ret til at søge om alt ...det har alle borgere ...om de får det er noget andet ...men at søge det skal han ikke blande sig I...

det er dog en fæl sag...godt du har fået LA og andre ind over...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsflytning og Dejskrabere nemesis Politik og Samfund 2 06-03-2013 12:39
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
Arbejdsprøvning sabsi1969 Spørgsmål ang fleksjob 6 16-08-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension