K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2009, 15:58   #1
pdh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
pdh er ny på vejen
løn stigning

Hvem skal oplyse en flex jobber, når mindste lønnen inde for vedkommens arbejde stiger, når ens arbejdsgiver ikke er medlem af en arbejdsgiver forening.
pdh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 16:22   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh, det ved jeg faktisk ikke, hvem der skal.

Det ville jo være rart, hvis kommunen, arbejdsgiver eller fagforening på området sørgede for det, men det skal du nok ikke regne med.

Så du må nok selv holde øje med det, og så kontakte kommune og fagforening, så du får den korrekte løn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 16:42   #3
pdh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
pdh er ny på vejen
Kommunen bruger hk lønramme 4121, hk vil ikke oplyse mig om lønudviklingen, det kræver at jeg bliver medlem.
Havde ellers fået den opfattelse at kommune tog kontakt til en, mindst en gang om året,
hvor man så også kunne regulerer lønnen hvis der var en stigning.
Har ikke set noget til dem siden okt. 02
pdh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 17:25   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pdh Se meddelelser
Kommunen bruger hk lønramme 4121, hk vil ikke oplyse mig om lønudviklingen, det kræver at jeg bliver medlem.
Havde ellers fået den opfattelse at kommune tog kontakt til en, mindst en gang om året,
hvor man så også kunne regulerer lønnen hvis der var en stigning.
Har ikke set noget til dem siden okt. 02
Vil det sige, du slet ikke har hørt noget som helst til en jobkonsulent eller sagsbehandler siden 2002? Synes lige du skulle kontakte kommunen og sige, at der er behov for opfølgning på din arbejdsplads, da det er for længe siden. Det er rigtigt, at der skal følges op ca. 1 gang om året. De skal følge op, om hvordan det går på jobbet osv...
Jeg har hørt nogen kommuner nøjes med at sende skemaer ud, hvor fleksjobberen så skal besvare spørgsmålene og sende den retur, det betragter de som opfølgning.

Håber du finder ud af det...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 17:31   #5
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Vil du være løn trykker

Der må ikke være tvivl om, at en fleksjobber følger overenskomsten på det område de er ansat under. De har de samme rettigheder som alle andre på virksomheden.

Fleksjobber skal have en løn efter den overenskomst der kommet tættest på ens arbejdsområde og efter satsen for lokalområdet , når ens arbejdsgiver ikke er medlem af en arbejdsgiverforening. Det skal fremgå af ens ansættelseskontrakt, om du er omfattet af en overenskomst. Hvis det ikke fremgår, kan du dog alligevel være omfattet af en overenskomst, hvis din arbejdsgiver er medlem af en arbejdsgiverforening.

HK er slem til at trykke lønnen ned med begrundelsen at fleksjobber ikke yder 100%. Derfor er det vigtigt at skelne imellem din løn som ansat og arbejdsgiverens løntilskud fra kommunen. Som anført fastsættes lønnen til en ansat efter forhandling med de faglige organisationer. F.eks. kan der ydes kvalifikationstillæg mv.

Tilskuddet til arbejdsgiveren er derimod ikke til forhandling. For løntilskuddet til arbejdsgiveren skal beregnes på grundlag af den mindste overenskomstmæssige løn på det aktuelle ansættelsesområde. Ved overenskomstmæssig løn skal forstås den løn, som den pågældende funktion berettigede til.

Jobkonsulentens opgave er, at bringe papiret i orden med kommunen og at der tages hensyn til skånebehovet af arbejdsgiveren. De vil gerne overtage sagen, og tror de skal forhandle løn som ligger uden for deres arbejdsområde. Derfor går det mange gange gjaldt, fordi en fleksjobber ikke kan sige ned til et job (hvis det er et tilbud der kommer fra kommunen) også selv om lønner er noget skod og rent til grin.

Jobkonsulenter modarbejder tit at fleksjobber selv styre en ansøgning om job, og dette gælder også jobsamtalen. Sig nej tak til jobkonsulenten, og at der kaldes på ham hvis der er blevet enighed om løn og ansættelse.

Det er en god ide, at en fleksjobber altid selv forlanger at rette henvendelse til en arbejdsgiver, når der skal søges job, og (husk) at lønnen skal forhandles (godkendes) af ens fagforening, også hvis de ikke deltager.

Hvis du har et fleksjobbevis, der oplyser alt det nødvendige. Er man selv i stand til forhandle både ansættelse og løn. Og derfor mere en nødvendighed og god ide at melde sig ind i en fagforening, således at man som fleksjobber kan opnå at kunne henter hjælp ved spørgsmål om arbejdsforhold og løn efter en ansættelse, særligt hvis man ikke vil snyde sig selv.

Den halvårlige evaluering af borgere i fleksjob er ren proforma og giver ikke mulighed for nogen reel støtte til virksomheder, som har fleksjobbere ansat. Kommunen sender et afkrydsningsskema, hvor der skal svares på, hvordan det går. Krydser der af, at det går dårligt, sker der imidlertid ikke noget, og henvender en arbejdsgiver sig direkte til en kommune for at fortælle, at det er ved at køre helt skævt, så sker der det, at de får at vide, at kommunen ikke kan hjælpe, fordi vedkommende flekser er jo i job, og der ikke er nogen sagsbehandler til at tage sig af sagen" Problematikken ligger i, at kommunen ikke vil behandle borgere, der er i arbejde, men kun ledige der står i ledigheds køen.

Sidst redigeret af Kimse; 03-02-2009 kl. 17:34.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 17:48   #6
pdh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
pdh er ny på vejen
Det ser ud til at jeg må melde mig ind i hk, for at følge min lønudvikling.
Men inde jeg gør det vil jeg forsøge en gang mere hos kommune.
Kommune fastsatte i sin tid min stilling betegnelse, som regnskabsass.
Mener selv at det burde være bogholder, det er mig alene der styre bogholderiet, kreditorer. debitorer, lønninger, moms, aflevere slut regnskab til revisor.
Det står også i kommunes arbejdsbeskrivelse af mit job.
Nu er det således at mindstelønner er højre som bogholder, så det er sikkert med vilje at de har sat mig som regnskabsass.
pdh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 17:52   #7
pdh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
pdh er ny på vejen
Kan man opnå billiger kontigent hvis man er flexjobber ???
pdh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 18:06   #8
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Ens title på jobbet er ikke altid rigtig overfor den arbejdsfunktion der udføres. Så tjek det op.

Jobbet kan indeholde "ansvar" og kan betyde at der skal gives et kvalifikationstillæg, og muligheder for funktionstillæg findes også.
Men det er noget man forhandler sig til, ud over grundlønnen.

Meld dig ind og få samme forbund til at tjekke alt for Atp til pensions ordning.

Kommune bestemmer hvad de vil give dig, men dette kan ligge langt fra hvad du har ret til efter en overenskomst, tænk hvis du er sat i en forkert stilling betegnelse hvor lønsatsen er 12. men det skulle være lønramme 19.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 18:14   #9
pdh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2009
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
pdh er ny på vejen
Tak...det er lige det jeg gør, som det første i morgen.
Kommunen har nemlig skrevet " med ansvar "
Hvis jeg havde jobbet på almendelige betingelser, havde jeg fået kr. 17.00,00 mere om mdr. Nu kan jeg desværre ikke arbejde 37 timer om ugen, kun ca. 20 timer " rygskade "
Men jeg for lavet mit arbejde, og lidt til.
pdh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 18:22   #10
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
(Kan man opnå billiger kontigent hvis man er flexjobber ???)
Somregl kun som ledig, hvis det er muligt.

Måske et godt råd.

Kontakt HK om rådgivning, hvis de stadig nægter, prøv at kontakte 3F, de er somregl meget nemmer at få i tale.

Men undersøg konkret hvem der har indgået overenskomsten.

PS så kan 3F eller anden forbund godt forlange at en overenskomst bliver overholdt.

Rigtig mange fleksjobber modtager i disse dage en stor efterbetalning (store beløb) på grund af mangel på ansættelsebevis (gælder også hvis de skifter arbejdsfunktion), eller der ikke er indbetalt til en pensionsordning. Grunden kan være mange

Sidst redigeret af Kimse; 03-02-2009 kl. 18:26.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Voldsom stigning i uligheden i Danmark gunvor Politik og Samfund 3 09-09-2011 15:31
Voldsom stigning af ledige i Sorø buster Politik og Samfund 1 01-09-2011 00:06
Stor stigning i sanktioner mod kontanthjælpsmodtagere buster Politik og Samfund 6 19-04-2010 16:54
Jubii stigning helle4 Politik og Samfund 2 19-12-2007 20:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension