K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2008, 18:32   #11
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Tag en kopi af alt hvad du aflevere til komunen.
Når du får lavet lægepapirer, så bed din læge om en kopi til dig selv. Jeg har selv oplevet, at sagsbehandleren påstod, at de manglede papirer fra en speciellæge. Jeg havde afleveret dem, men sagde, at de godt kunne få dem fra mig igen, for jeg havde en kopi. Tænk så fandt hun alligevel de "manglende" papirer. - Men tiden går jo...

Et godt råd. Gem alt, tag kopier af alt, skriv dagbog over forløbet, noter tid og sted ned hver gang du har kontakt med sagsbehandler, jobkonsulenter, læger m.m.

Når man bliver ramt af sygdom, har man ikke fantasi til at forestille sig hvor langsommelig en behandling man starter på.- Men det er en lang og hård vej, som kræver et godt helbred.
Tag altid en bisidder med til møder og er du medlem af en fagforening så tag dem endelig med.

Held og lykke.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 19:23   #12
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Jamen da jeg talte med omstillingen i telefonen og spurgte om hun kunne se hvornår min sagsbehandler havde ringet kunne hun se det i systemet.
Det der er væk er det ,der er lagt til lægekonsulenten,hun siger det er der et sted men ved ikke hvor,mener det er forlagt og det ka blive svært at finde.Derfor er det hurtigere at lave noget nyt.
Men hvorfor skulle hun lyve??
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 20:15   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søs hun skulle lyve fordi de ikke kan nå at behandle din sag men uanset om hun lyver eller ej så er det altså vildt for dårligt (men ikke første gang ) jeg ville som de andre foreslår straks få aktindsigt i min sag så du kan danne dig et billede af hvad der er og hvad der ikke er ....

Jeg ville så sende en klage over det til borgmesteren , lige så meget for alle andre borgers skyld som for din egen (hvor er de papir henne og hvem har adgang til dem)

Jeg ville sende en mail til borgmesteren lidt ala

Citat:
Til (borgmesterens navn)

Jeg er borger i din kommune og jeg har nu været sygemeldt i et år, jeg har fået oplyst at mine papir var lagt til lægekonsulenten da man regende med at jeg skulle visiteres til fleksjob ...

Nu har jeg efter at have rykket adskillige gange for et svar ang fleksvisiteringen hørt fra min sagsbehandler at mine papir som var lagt til lægekonsulenten er væk...

Jeg føler dette enormt krænkende , jeg stiller mig uforstående over for det at man behandler mine lægelige papir så lemfældigt, det er jo ikke hvilke som helst papir men mine meget private papir omkring mit helbred..

Dertil kommer så at min sagsbehandler nu har oplyst mig om at jeg skal have alle mine lægepapir igen, hvad i sig selv er en belastning og ikke kun for mig selv men også for sundhedssystemet for ikke at tale om den tid der går ...

Jeg forventer selvfølgelig ikke at mine sygedagpenge bliver stoppet da det ene og alenen må tilskrives kommunes lemfældige omgang med borgernes private oplysninger der gør at min sag trækker i langdrag, jeg sender dette brev til dig i håb om at ingen anden borger i denne kommune må komme i den samme krænkende og ubehagelige situation som jeg ...

Jeg er oplyst fra sagsbehandleres side at mine papir naturligvis er der et eller andet sted, men at det vil være hurtigere at jeg indhenter nye lægepapir end at kommunen leder efter dem de allerede har modtaget ..

men hvem tænker på hvor mine papir er ? hvem tænker på den tid mine læger skal bruge på at kopiere og sende nye papir ene og alene pga kommunes sjusk og ligegyldighed...

Samtidig undre det mig en del at de omtalte papir ikke er scannet ind i min sag, jeg mente bestemt at have læst at alt indgående post bliver scannet ind?

Jeg håber at du som borgmester og som øverst ansvarlig vil sørge for at sådan noget ikke sker igen , det kan og skal ikke være muligt for en kommune at smide papir væk og jeg håber inderligt at mine papir ikke dukker op i de forkerte hænder...

Jeg er dybt chokeret over den måde kommunen behandler tingene på og håber at der vil blive gjort noget ved et omgående
Søs en af grundene til at jeg ville skrive et brev ala det til borgmesteren skyldes også at det før både er set og hørt at sagsbehandleren lover at det selvfølgelig ikke kommer til at have nogen betydning for dig eller din sag , og det mener de lige indtil der kommer en ny sagsbehandler eller de mister refusion fra staten , ved at sende en klage (gerne med kopi til din sagsbehandler) går du med livrem og sele for får de senere den ide at stoppe dine sygedagpenge har du skrivelsen til borgmesteren som dokumentation for at det er kommunen der dummer sig ... og samtidig kan du forhåbentligt gøre dig håb om at en sagsbehandler , afdeling , lægekonsulent eller andre får en gevaldig skide balle som gør at de vil behandle andre borgeres papir mindre lemfældigt ...

MVH

Hejdien


PS jeg ville fandeme være gal hvis det var mine papir , hvor er de henne og hvem læser dem... de skal sq bare se at få dem fundet
  Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 20:22   #14
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Fordi hun måske aldrig har fået lavet det fra starten af , det der lægges til lægekonsulenten er jo RP + lægepapirer, så ikke noget stort og mystisk dokumenteri der, lægekonsulenten skal jo bare "oversætte" og (efter kommunernes egen mening) påpege evt. manglende udredning. Dine lægepapirer kan ikke være bortkommet da de skal være scannet ind, ellers kan en kopi rekvireres fra lægen på no time, så alt med ny lægepapirer osv. er prut i en hornlygte for at begrunde en ny "frist" til at lave det hun skulle have fra starten af. Med hensyn til dine smerter, var det nok en god ide at få relevante undersøgelser for at få en ordentlig udredning og dokumentation overfor kommunen, især fordi det med en varig lidelse og udtømte behandlingsmuligheder er så vigtig for tilkendelse af såvel fleks som en evt. ftp


mvh Nøvsen
( og nu håber jeg på det bedste mht. din sagsbehandler, men frygter altid selv det værste fra kommunen )
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 20:51   #15
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Tusind tak for hjælpen og også mange tak for brevet.Jeg er enorm dårlig til at formulerer mig,synes selvfølgelig også det er noget mærkelig noget.
Ka godt se jeg skal ha agtindsigt,men ka mærke jeg helt får ondt i maven over det.
Kan godt se jeg må råbe op for mig selv,men puha det er grimt.

Endnu en gang tak.

Vh søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 22:52   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Søs det kan godt virke skræmmende at råbe op for sig selv

Men det er kun i starten og mange har altså gode erfaringer med det, jo mere du råber op og kræver dine rettigheder (det er jo ikke sådan at du beder om noget der ikke er dine rettigheder) jo mere vil kommunen være opmærksom på at der er altså end er ikke bare ruller rundt og lader dem vade over sig....

Jeg sidder hvergang jeg ser en her på siden der har fået nok og begynder at kæfte op og fryder mig, jeg syntes det er så fedt når folk får den pension eller fleks eller deres sygedagpenge tilbage når de nu har ret.

Men jeg sidder samtidig og tænker på alle de mennesker ude i systemet der ikke bruger den mulighed, vi dansker skal smide noget af vores autoritstro over bord og kræver vores rettigheder , vi er ikke blevet syge med vilje og vi skal ikke finde os i at det system der skal hjælpe os i sidste ende bliver det system der køre os ned....

og det gælder også for dig , og opbakning i din kamp kan du være sikker på at finde her på siden

hvad ang dine smerter, så bed din læge om at komme til en remoutalog (vi er sgi heller ikke så gode om at bede vores læger om noget he he ) men mange gange er det slet ikke så farligt som vi bilder os selv ind og vi har sq lov at være lidt besværlige engang i mellem
  Besvar med citat
Gammel 02-09-2008, 00:20   #17
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
HØRT hørt Heidi, jeg har også ofte tænkt... ( ja faktiskt)

Hvor mange der mon sidder og er helt alene omkring kampen for, rettighedder og regler, § og skide love, der bliver lavet om konstant??

Er jo et GUDS under, at denne side findes og at " vi " der har internet, kan søge efter nogen der måske ved noget, eller selv søge i systemet.. men det er jo ikke alle, der har denne mulighed..

Det gør mig sq trist..

Nå det var bare det jeg lige ville ud med.. bliver helt tudefjæs..

Håber mange hører om denne side, jeg har gjort mit, gav alle på mit kursus navnet.

Mange helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dagpenge udløber og dernæst evt. bistandshjælp enborger Dit og Dat 6 29-01-2012 11:52
SDP-udløber om lidt hjælp! mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 13-09-2011 21:40
førtids pension udløber om 6 dage susu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 16-08-2011 15:27
gode råd søges...sygedagpengeperioden udløber masoud Din historie 5 13-05-2010 18:02
Når forlængelsen af sygedagpenge udløber Cillenolle Alt det andet 6 05-03-2010 16:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension