K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2018, 16:05   #1
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
Unhappy vil ikke på førtidspension lige nu

har på fornemmelsen at JC er ved at være lidt træt af mig og godt vil sende mig på førtidspension, kan de det,
Det har ikke været mulig for dem at finde praktik plads til mig i nu
jeg har været uden arbejde i et år i dag ,
har været til 3 samtaler,
Har også været ved et privat firma der laver arbejdes formiling finder praktik pladser osv. Det lykkes ikke for dem at finde noget. bare en del møder og snak og så var det over.
jeg overholder reglerne søger de jobs jeg skal. og jeg vil ikke på førtidspension lige nu.
Kan de tvinge mig på pension det er 6 år til fleks efterløn
Det blev lidt langt håber på at i kan svare mig
har også brug for at få lidt luft for mine følelser/tanker
Bjarne
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2018, 17:26   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der er ingen kommuner, der af egen drift, tvinger nogen fleksjobber på pension efter et års ledighed.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2018, 10:41   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Af §17 i pensionsloven fremgår bl.a. flg.:
"Stk. 5. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom."
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183506

Men det er ikke min opfattelse, at den vil blive brugt i en sag som din.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2018, 18:44   #4
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
Tak for svar lige nu har jeg en masse sorte tanker om hvad de vil gøre når de ikke kan hjælpe mig med at finde et nyt arbejde Det er jo lang tid jeg kan være på fleks understøttelse ca 6 år hvis det ikke lykke for mig at finde et nyt fleksjob Vil de betale så lang tid selv om jeg overholder loven ved at søge arbejde Selv om det er stillinger jeg ikke vil få
Kan kun håbe på at det lykkes for mig at finde et nyt fleksjob
bjarne
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2018, 20:59   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Gik på kursus med nogle der fik ledigheds ydelse som dig ,de havde også været ledige i mange år og uden mulighed for job, de skulle bare sendes i praktik hver år ofte kom de heller ikke det men pension var ikke på tale
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 00:07   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din information bkusk........

I din nuværende situation og i denne tidslomme er det yderst usandsynligt at din kommune vil forsøge at tvangsbevilge dig en førtidspension.

Derfor slap af.

Tidligere så vi desværre borgere der ønskede sig et fleksjob men hvor kommunen gennemtvang en førtidspension.

Fordi nogle borgere har en særdeles god privatforsikring, hvor det billigste for kommunen var en førtidspension, hvor forsikringsselskabet betaler det månedlige beløb, som modregnes i den kommunale førtidspension.

Jeg er een af disse patienter, hvor både min invalidebetaling og nu min folkepension er ca 3800 kr udbetalt af kommunen resten betaler forsikringen.

Men tiderne er skiftet og du vil ikke få tvangsbevilget en førtidspension. Tværtimod vil kommunen fastholde dig i et fleksjob så lang tid som overhovedet muligt..

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 18:41   #7
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
tak for jeres svar, Nu vil jeg så tage det med ro og forsætte med at være aktiv jobsøgende ved at sende en ansøgning om et arbejde som jeg sikkert ikke vil få, selv om det efterhånden er svært at blive ved med at finde nye steder at søge Har dog søgte det samme sted fleer gange
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension