K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2015, 11:07   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kay Se meddelelser
Jeg er på sygedagpenge, og beholder disse iflg. min SB. Jeg skal ikke i ressource forløb, men tilbage til yderligere jobafklaring.

Rehabiliteringsteamet lavede ikke en indstilling, men sendte mig blot tilbage til mit sygedagpengeforløb. Vil jeg så stadig få mulighed for at kommentere?
Jeg tror ikke du vil få tilsendt et mødereferat. Det er vist et internt papir, men der kommer til at stå noget i din sag omkring mødet. Men du kan da prøve at bede om det.

Men kan du få om aktindsigt i, hvad der bliver skrevet i din sag omkring mødet i rehabiliteringsteamet. Så kan du når du har set det, kommentere på det.

Super afklaringen kan laves på sygedagpenge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2015, 19:37   #22
kay
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2015
Indlæg: 28
Styrke: 9
kay er ny på vejen
Tak for svar.

Jeg følger op på det.
kay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 13:00   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Læs også historien om Frank, som nu skal arbejde 40 minutter om ugen i et fleksjob. Svarende til 13 minutter om dagen, tre dage om ugen!!!

Ankestyrelsen giver kommunen medhold, han kan IKKE tilkendes førtidspension

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/ak...nutter-om-ugen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 20:31   #24
kay
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2015
Indlæg: 28
Styrke: 9
kay er ny på vejen
Tilkendt fleksjob

Jeg er nu efter endnu en arbejdsprøvning tilkendt et fleksjob. (Godkendt af kommunen) Jeg vurderes at kunne arbejde effektivt 3-4 timer om ugen med adskillige skånebehov. Jeg afventer papirer og indkaldelse til fleks-teamet. Jeg vil nu overgå fra sygedagpenge til ledighedsydelse.
Spørgsmål; vil tabt arbejdsfortjeneste fra skadesvolders forsikringsselskab blive modregnet? Og i så fald; gælder det beløb som jeg får modtaget, mens jeg modtager ledighedsydelse, men som er tabt arbejdsfortjeneste for perioden inden jeg overgår til ledighedsydelse? (fra september 2014 til 1/11-15) Der kommer snart en afgørelse om midlertidigt ervhervsevnetab, mens sagen ligger i arbejdsskadestyrelsen. Vil dette blive modregnet i ledighedsydelse?

Håber nogen har svar.

BH

Kay
kay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 20:41   #25
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
nej det vil ikke blive modregnet.
Du kan se alle de ting der ikke bliver modregnet i ledighedsydelse i § 12 her https://www.retsinformation.dk/Forms...id=164058#Kap3

Tillykke med fleksjobbevillingen

kh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 21:01   #26
kay
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2015
Indlæg: 28
Styrke: 9
kay er ny på vejen
Tak for svar og det gode link.

Ja det var dejligt at få tilkendt fleksjob. Håber jeg finder et godt job snart og får lidt ro på.
PRAGTFULDT at det er slut med arbejdsprøvninger og statusattester

BH

Kay
kay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 07:39   #27
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
grænse på 20 timer spøger stadig.

Det er nævnt her mange. Gange, at 20 timers arbejdsevne ikke er lig med at være selvforsørgende.

Alligevel praktiseres det. Jeg har et familiemedlem som er ansat i det som kaldes anden aktør. Her tages der udgangspunkt i de 20 timer. Fra kommunens side.

Og et andet familiemedlem som er under udredning bliver. Også målt op imod. De 20 timer
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 10:09   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der IKKE er udviklingsmuligheder ift timer, indenfor 1-2år, kan du IKKE lovligt tilkendes fleks, men skal istedet have førtidspension.

Man kan give mikro fleks, hvis der er udviklingsmuligheder, som er det du nu får??

Spørg og få hjælp hos din fagforening!
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 10:43   #29
kay
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2015
Indlæg: 28
Styrke: 9
kay er ny på vejen
rehabiliterings teamet skønnede min funktionsevner til at være varige og væsentlig nedsatte. Under mødet var deltagende læge fra regionen enige med speciellægerne i at min tilstand var stationær.
I referatet har de tilføjet at min arbejdstid sandsynligvis vil kunne øges inden for rimelig tid.
Dette skal de jo skrive, for at jeg kan få minifleksjob (effektiv 3-4 timer/ugen.)
I virkeligheden er det jo overhovedet ikke sikkert, men der gives jo ikke i praksis kun sjældent FP og da der ikke står "intet udviklingspotentiale", i mine papirer, men blot "stationær", er fleksjob min bedste mulighed med den nuværende lovgivning, for i ro og mag at kunne afgøre om der er en plads på arbejdsmarkedet til mig.
Jeg er lykkelig over at være sluppet for resourceforløb, der intet ville kunne gøre for mig.
Jeg hører hvad du siger @popie, men omstændighederne (kommunernes praksis) taget i betragtning, er jeg sluppet billigt.
Tak for input.
kay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 18:04   #30
Lukasmik
-svært at være syg
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2014
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
Lukasmik er ny på vejen
Stort tillykke Kay, håber du snart finder et fint lille flex-job – måtte jeg
spørge dig – hvor længe du har været i forløbet i alt – idet du skriver du
har været på sygedagpenge indtil nu ?
Lukasmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension