K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2007, 20:02   #11
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hejsa......

Åh et møgmøde

Ja som overskriften fortæller gik det som forventet. Min sagsbehandler vil have, at jeg skal op i tid, så fra på mandag skal jeg øges 1/2 time hver dag og ugen efter en 1/2 time mere...... Jeg fortalte hende, hvordan jeg havde det og at jeg ikke kan forstå, hvorfor mit helbred skal sættes over styr. Det fik jeg ikke meget svar på andet end, at jeg skulle forsøge at øge arbejdstiden i arbejdsprøvningen....... Så det må jeg så gøre så godt jeg kan velvidende at der kommer mere sygefravær end der har været. Min læge bakker mig helt op og er klar til at sygemelde mig helt, men det vil jeg helst ikke, da jeg så bare risikerer, at de sender mig ud i en ny arbejdsprøvning og så går tiden bare..........

Min leder og kollega er helt uforstående overfor det og forsøgte at fortælle, hvordan de kunne se, jeg havde det, men det er åbenbart ikke nok....

Så humøret er derefter - jeg havde virkelig håbet på forståelse men igen bliver jeg skuffet.Forstår bare ikke deres dagsorden

Fortsat god aften, kh krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:20   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg fatter ikke en dyt mere...hvordan kan en sagsbehandler tvinge en person i arbejdsprøvning til at arbejde mere end de kan ? Er der nogen der kan svare på det... Det er ikke fair og ej heller lovligt.

Så kan de ligeså godt afskaffe arbejdsprøvninger når det er sagsbehandleren der afgør hvor meget man kan klare for så er det jo sagsbehandlerens arbejdsprøvning og ikke den sygemeldtes arbejdsprøvning...det her er for galt..

Hvis jeg var dig ville jeg nægte at arbejde mere end jeg magter som syg og så skid på den sagsbehandler...ja undskyld mig sproget men hun er ikke noget det papir værd hun er ansat på !!!

det er jo ikke hende det går ud over vel

Så tænk på dit helbred før alt og hendes pression kan sparkes til bloksbjerg...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:23   #13
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
HejKrebs25.

Der står i loven(lov om aktiv beskæftigelsesindsats), at det overordnede mål ved iværksættese af en arbejdsprøvning altid er tilbagevenden til det ordinære arbejdsmarked 37 timer/ugen.
Det betyder ikke andet end at det som udgangspunkt altid er det man skal stile efter..
Når det er sagt så er det altså bare det din socialrådgiver forsøger - nemlig at opfylde lovens målsætning.. Det betyder jo ikke dermed at du død og pine skal ødelæggedig selv fuldstændigt.. Det betyder at du skal FORSØGE på at øge dit timetal, men hvis det at du øger timetallet har som konsekvens at du dermed får flere hele fraværsdage, ja så vil arbejdsprøvningen jo dermed netop vise, at det ikke har været muligt at stabilisere et højere timetal, på trods af at du har gjort et ærligt forsøg.. Jeg vil opfordre dig til at tage f.eks 2 dage med øget timetal og herefter melde dig syg de sidste tre dage i ugen.. Ugen efter kan du så tage en dag med øget timetal og melde dig syg i to dage osv.. Få din arbejdsgiver til at skrive en erklæring til kommunen om, at du er gået positivt ind i processen omkring at øge timetallet, men at det desværre har betydet øget sygefravær og ringere grad af koncentration når du har været på arbejde, formentlig som en følge af intensiverede smerter ved det øgede arbejdspres. Det vil være godt hvis arbejdsgiver slutter erklæringen med at anføre, at der efter deres mening er tale om, at du formår at arbejde så og så mange timer hver dag og at de oplever at overskrides denne grænse sker der det stikmodsatte af intentionen - nemlig at din restarbejdsevne forringes!! Giv det et par uger eller tre inden arbejdsgiver sender deres vurdering/erklæring til din sagsbehandler.. Det vil vidne om, at I vitterlig har forsøgt!! Jeg ved at det kan virke temmelig svindler-agtigt kalkulerende at indlægge "fraværsdage" i et bestemt mønster, men på den anden side er der jo heller ikke nogen der forærer dig noget i den henseende, så hvor meget jeg end hader at sige det, må du i samarbejde med din arbejdsgiver være dig selv nærmest her.. Er du ikke medlem af en fagforening? De ville virkelig kunne hjælpe dig i din situation.
Held og lykke.. Håber du kan lave en "hemmelig" aftale med din arbejdsgiver om ovenstående..
Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:52   #14
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
Hejsa!

De folk som forlanger én masse, bla. vedr. forøget timeantal, skulle virkeligt selv prøve at have én sygdom, et handicap mm., ja, dvs. selv prøve at have dét inde på kroppen. Det er undskyld mig så "skide" nemt for dem, når de ikke selv går rundt med én masse smerter....

Ja, jeg bliver harm at læse hvad man kan byde mennesker som "ligger ned" i forvejen....-håber I kan følge hvad jeg mener!?

Min jobkonsulent var idag til én slags opfølgning, dér hvor jeg er i virksomhedspraktik, og for mit vedkommende gik det fint. Det var oprindeligt meningen at jeg skulle prøve med 20 timer de sidste uger jeg har tilbage, men jeg valgte for 3-ugers tid siden at melde ud til jobcentret/virksomheden om, at jeg slet ikke ville kunne magte de 20 timer. Ja, idag blev jeg positivt overrasket over, at dér også fra min jobkonsulent fra forståelse overfor dette, for dét var bestemt ikke mit indtryk af vores tlf. samtale for 1 uge siden....

Jeg vil hellere møde de dage jeg skal, med de antal timer jeg kan klare, fremfor at stå med x antal sygedage...

brittaf
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 22:13   #15
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej Brittaf!

Det forstår jeg godt at du hellere vil og det burde også være en reell mulighed for alle, men er det desværre ofte ikke og så må man jo kæmpe indenfor de rammer man nu engang er blevet tildelt... Men jeg er enig med dig - Det er ikke rimeligt.. Desværre.
Mange hilsner fra Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 22:29   #16
Brittaf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2007
Lokation: lolland
Alder: 51
Indlæg: 53
Styrke: 17
Brittaf er ny på vejen
Hej Socialnørd!

Jeg synes bare mange gange man hører, at så har diverse jobkonsulenter udtalt, at dét er arbejdet dér gælder. Jamen forstår de ikke, at vi er mange som også har én familie, at dét hele jo som én helhed skal kunne hænge sammen?!

Efter hvad jeg sådan kan læse mig frem til hérinde på k10, ja så synes jeg bestemt ikke dér er megen forståelse fra bla. konsulenters side vedr. "livet" ved siden af, ja altså uden for arbejdsmarkedet....

brittaf
Brittaf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 09:35   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Krebs25.

Du skal forlange at få sagsbahandlerens krav skriftlig, og derefter fremvise det til læge for kommentare.
prøv det. Sagsbehandleren vil men stor sikkerhed ikke skriftliggøre kravet skriftlig.
Såfremt du får det skriftlig, kan du så klage over dette til evt fagforening og/eller beskæftiglsnævnet.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 11:12   #18
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af krebs25 Se meddelelser
Tusind tak for jeres hurtige respons. Det varmer:-)
Den hjemmeside du henviser til Amik - er det for hele landet? Jeg er bosiddende i Nordjylland nemlig...

God weekend, krebs25
Hej

SR-bistand fører ikke sager for folk, men du kan ringe og få telefonisk rådgivning uanset hvor du bor i landet.

HVis du er meget nervøs for møderne på kommunen, så prøv at få fat i en bisidder du tager med.

Du kan forhøre dig på Sind.dk om de har en i dit område. Måske du er medlem af en fagforening der har bisidderfunktion eller en forening. Prøv at forhør dig.

Amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 13:37   #19
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Hej igen

Sikke mange der har svaret:-)

Jeg har fået revideret opfølgningsplan idag efter mødet i tirsdags så jeg går ud fra, at jeg kan bruge det som dokumentation til min læge, om at min sagsbehandler vil have mit øget mere i tid???

Planen ifølge min sagsbehandler er, at jeg skal øge 1/2 time fra på mandag og ydeligere en 1/2 time ugen efter. Dvs jeg ender på 25 timer og jeg kan ikke engang holde til 20 timer nu......

Jeg snakkede med en socialrådgiver i a-kassen igår og han sagde, at hvis min læge vurderede at mit helbred blev sat over styr pga. for mange timer grundet pres fra min sagsbehandler, burde minlæge kunne skrive en erklæring om, at hun ikke fider det helbredsmæssigt forsvarligt for mig. Det er jeg ret sikker på, hun vil gøre, da hun allerede nu har sagt, jeg skal passe meget på.... men er det en god ide? Har nogen af I andre prøvet det her?

Jeg har simpelthen været så modløs efter mødet og jeg har bare så ondt og er så ufattelig træt, at jeg sover fra jeg kommer hjem til aften. Samtidig bliver jeg også så gal over, at en sagsbehandler skal have lov til at gamble med mit helbred!!!!! Hun presser mig jo helt udover kanten Og jeg synes det er skræmmende, at jeg skal være så strategisk at melde mig syg pga. det som du råder mig til "socialnørd". Det sagde ham fra a-kassen nemlig også.......

jeg er bare ikke god til at gå hjem, når jeg først er kommet selv om de siger til mig, at jeg skal..... ved godt det er min egen fejl men f*** hvor er det frustrende det hele!


Hilsner fra en frustreret og træt krebs.............

Sidst redigeret af krebs25; 25-10-2007 kl. 13:59. Årsag: glemte noget
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 14:25   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg forstår sandelig godt din frustration... og at det ikke kan være rigtigt, at man skal tænke "strategisk". Det virker jo uærligt, selvom du jo reelt HAR problemer.

For din egen samvittigheds skyld kan du jo gøre sådan her:

Du går i arbejdsprøvning med den 1/2 time ekstra, sover når du kommer hjem, vasker tøj, handler, laver mad, gør rent osv. osv., som ALLE jo skal i et ganske almindeligt hjem.

Har du IKKE sovet om natten, møder du op, når du er frisk igen til at gå i arbejdsprøvning. Om du bliver hjemme 1 eller 2 dage, ved du bedst selv.

Lyt til din krop, pas dit hjem, venner, familie osv., som du normalt ville have overskud til.

Så sørger du for at skrive dagbog - helst hver dag - over, hvordan din hverdag forløber.

Så tegner der sig et billede af, at du simpelthen IKKE magter at honorere de krav, sagsbehandleren stiller til dig. (Gerne med hjælp af din læge.)

Din sagsbehandler er sikkert presset af en ny lovgivning fra den 1. januar 2008, hvor kommunerne IKKE får refusion, hvis borgerne IKKE er aktiveret MINDST 25 timer pr. uge, og det går så ud over dig.

Og DET er selvfølgelig IKKE dit problem.

Du møder op i det omfang, dit helbred, familie osv. kan holde til det - og ikke mere.

Kan du heller ikke holde til 20 timer, så kan du ikke det, og så er det sagsbehandlerens opgave at hjælpe dig med det, du nu kan - om det så bliver fleksjob med 2/3 tilskud eller førtidspension.

Det er IKKE meningen, at man skal få det værre af arbejdsprøvning.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ØH frem og tilbage er lige langt eller noget - vedr førtidspension igen Lejeko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-05-2013 20:01
I'M BACK! Og har brug for hjælp igen. annagw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 18-02-2012 18:32
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Brug for hjælp igen..... krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-04-2007 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension