K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2012, 13:43   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Invalide flexjobbere

Jeg har lige haft en snak med det pensionsselskab jeg havde i mit sidste job for at høre om jeg evt kunne få en udbetaling når jeg kom i flexjob, det kunne jeg så ikke, da jeg har været hvilende medlem siden skaden/fyring. jeg skulle kunne bevise at min erhvervsevne var nedsat med 2/3 dengang, og dengang lå der jo ingen afgørelse.

Nå men hun siger så, at jeg som flexjobber IKKE vil være indvaliditets dækket når jeg kom i flexjob, og det kom da lige bag på mig, at flexjobbere ikke kan forsikres for yderligere erhvervsevnetab og invaliditet.

Var i andre klar over det ? ihvertfald ikke når man har været hvilende medlem siden sin skade/fyring.

De turde ikke at tegne forsikring på os.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2012, 15:55   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke om reglerne er forskellige i de forskellige selskaber, men jeg havde overhovedet ingen problemer (Lærenes Pension). Jeg ansøgte om invalidepension 4 år efter sygemelding, og det gled glat igennem. Eneste krølle var dog at man kun kan få med 3 års tilbagevirkende kraft, så jeg fik ikke dækket hele min sygdomsperiode - men hvem var jeg til at klage over det

Jeg har dog godt hørt at det ikke er alle pensionsselskaber der er lige samarbejdsvillige, og hvor det kan være en kende besværligt at opnå sin ret. Så jeg ville heller ikke umiddelbart tage hendes ord for gode varer

PS - og der ligger altså stadig ingen afgørelse i min sag, nu her 5 1/2 år inde i min sygemelding. Dengang havde jeg ikke engang en diagnose
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tildelt invalide bil pkpedersen Hjælpemidler til handicappede 7 29-05-2014 16:42
Nye ansættelses Vilkår for Flexjobbere last47 Spørgsmål ang fleksjob 8 15-12-2011 19:14
Rød regering vil tvinge flexjobbere i A-kasse... jaca Politik og Samfund 21 20-09-2011 13:05
Diskriminering af flexjobbere kirsa Fremtiden for fleksjob og førtidspension 14 03-03-2011 19:58
Dårlig hjælp til flexjobbere Stella Manglen på Fleksjob 4 20-11-2008 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension