K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2010, 20:45   #21
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Hej igen

udtømte behandlings muligheder - hvad betyder det ?

er det nok at min læge har sagt at der ikke er behandlingsmuligheder ?
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2010, 22:09   #22
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
rykker den lige op..

hvad er jeres erfaring hvad skal der til for at få flex..
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 00:45   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
For at få flex skal man have en varig nedsat arbejds evne,så er man syg og kan blive rask af behandling,får man ikk flex..Udtømte behandlings muligheder ,vil sige at der ikk er en behandling er gør en arbejds dygtig igen..jeg har fået flex på grund af ned slidning der giver daglige smerter,jeg var sygemeldt i lang tid ,men da først der kom gang i det ,som du har nu ,tog det ca 4 månder,det er 6 år siden nu,så det der skal til er at du ikk har en fuld arbejdsevne..nogle har nedsat tid ander skånehendsyn og nogle bægge dele...og tillykke med fødselsdagen..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-02-2010 kl. 00:47.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 02:53   #24
Linedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2010
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 5
Styrke: 0
Linedk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor2 Se meddelelser
jeg er ny her, desværre er jeg blevet syg. Det blev jeg for 1½ år siden, jeg har mange nervesmerter og tager dagligt medicin, jeg er lige gået op og har derfor også bivirkningern. Jeg er meget træt og har brug for at sove 12-14 timer hver dag. Jeg var sygemeldt i 7 md og kom tilbage til en 13 timers stilling med vikar timer som supp. jeg har det det sidste 6 md arbejdet omkring 30 timer - men jeg har nu fået flere smerter. Jeg har desværre ingen diagnose, men heldigvis anderkender lægerne at jeg har smerter. den sidste har jeg ikke taget særlig mange vikartimer og derfor vil jeg få næsten ingen sygedagpenge hvis jeg bliver sygemeldt igen. Jeg har det meget svært med usikkerheden, kan man søge fleks uden at blive sygemeldt ? hvad skal jeg gøre ???
Hmm... forstår ikk, hvordan jeg gør det her...
Jeg har inge erfaring med din situation. Men du skal vide, at jeg føler med dig... Jeg søger Fleks på baggrund at en psykisk diagnose... Det er bestemt heller ikk let.. men jeg håber de kommer lidt op i omdrejninger
Held og lykke med dit projekt..
ps: bor du på Sjælland?
Linedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 16:20   #25
Magic
Ved at vænne sig til K10
 
Magics avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Magic er ny på vejen
Jeg ville helt klart henvede mig til min sagsbehandler (bestil en tid ) og fortæl hende om hvordan det er fat og at du pt er nede i timer i vikariat fordi du ikke magter mere, inden mødet burde du hente aktindsigt i alle dine sygepapir ved div læger.

Det kan godt lade sig gøre at få fleks lige fra arbejdsmarkedet men det er desværre svært og det bliver ikke nemmere efterhånden som økonomien griber kommunerne om struben, men det du skal have gang i er en ressourceprofil indhent alle de lægepapir du kan og aflever dem ved din sagsbehandler fortæl hende at du nu er ved at give op og du mener at kun en fleksbevilling kan gøre at du bibeholder din tilknytning til arbejdsmarkedet og at du er bange for at falde ud af arbejdsmarkedet oplys hende om at du har brug for vejledning og hjælp til at finde ud af hvordan du gør det her , og ikke mindst siger hun at hun ikke lige kan hjælpe dig og at fleks er udelukket så bed om at få det på skrift, tag gerne det her med til mødet hvis der skulle opstå nogen tvivl om hvad hendes opgave er.

Citat:
§ 1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,

3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,

4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og

5) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303
Magic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2010, 18:20   #26
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Hej Magic
jeg er sygemeldt og delvis raskmeldt 10 timer om ugen
Jeg været til møde med kommunen og sagsbehandlere hørte min historie og læste min sag og spurgte til sidst om jeg ville søge flex. Det sagde jeg ja til og så sagde hun at der ville forligge en afgørelse inden 4 md -

Tror I det er et godt tegn at hun spørger om jeg vil søge flex ?

inden 4 md - lyder det næsten ikke for godt til at være sandt ?
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge flexjob... Hvad nu? Q1982 Spørgsmål ang fleksjob 5 15-08-2013 22:30
Nu flexjob - men vil søge førtidspension !!! Mai-ling Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 26-06-2013 15:36
Hjælp til at søge flexjob mv. Sommerfuglen Spørgsmål ang fleksjob 6 04-01-2012 18:49
At søge førtidspension/flexjob V_Brask Spørgsmål ang fleksjob 9 01-08-2010 17:26
flexjob selv søge jj2 Spørgsmål ang fleksjob 4 28-03-2008 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension