K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2010, 21:46   #1
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så?

Hej med jer!

Har gået lidt og grublet over et par ting. Og håber at I kloge hoveder kan hjælpe mig. Måske kommer det lidt rodet, men håber I alligevel kan finde hoved og hale i det :)

Jeg er i arbejdsprøvning og har været det siden påske. I den tid har jeg været hos speciallæge og fået diagnosen: Fibromyalgi - betydelig sværhedsgrad.

Men det jeg gerne vil vide lidt om er:
Når arbejdsprøvningen er ovre, hvad skal man så igennem?

Jeg er der ca. 2 timer om dagen 4 dage om ugen, men må erkende at jeg får mere og mere ondt, så det antal timer bliver nok mindre og mindre. Jeg er oprindeligt sat til 16 timer (4 timer 4 dage) hvilket jeg fra starten sagde var urealistisk (har deltaget i kursus (aktivering af sygedagpengemodtagere osv.) og det kunne jeg heller ikke holde til)

Har holdt møde med min SIF konsulent og der nævnte hun at der efterfølgende skal ses på revalidering og dernæst flexjob og så vil der blive set på pension. Men er det så noget jeg skal prøves i (både revalidering og flexjob) eller er det noget de tager stilling til udfra rapporten om arbejdsprøvning?

Samtidig blev det sagt at man jo ikke "bare" fik pension fordi man havde en fibromyalgi (ØH - det havde jeg så heller ikke forventet, men jeg er så realistisk at jeg har indset, at jeg ikke har en chance for at vende tilbage til administration) Og at man ikke kunne få pension ud fra sygdommen, men at det var mennesket som helhed der blev set på. Hvilket jeg faktisk syntes er ok. Selvom det går ud over mig og giver mig et levende smertemareridt med deraf følgende reaktioner *SS*

Håber I kan hjælpe med at oplyse mig, så jeg - forhåbentligt - ved hvad jeg kan forvente.

KH
Anne Mette

Sidst redigeret af Anne Mette; 27-04-2010 kl. 21:46. Årsag: Noget tekst blev censureret
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 22:56   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hm.. i dag kan man jo forvente hvad som helst. desværre.

mit råd ud fra egen erfaring, er at du holder tæt kontakt til din læge og beskriver dine forøgede smerter og træthed i forbindelse med arbejdsprøvningen. og at du skriver dagbog over dine smerter og træthed både ude og hjemme.. måske kun i stikord hvis du er for træt. og beskriver dine jobfunktioner når du er afsted. beskriver alle de ting du ikke magter hjemme pga arbejdsprøvningen.

man bliver ikke bedømt ud fra diagnoser med ud fra arbejdsevnen.. det er ialfald meningen. men de skeler nok til diagnoser alligevel.

jeg er sikker på at du får flere gode svar. så hæng på...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 23:43   #3
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 14
Leduce er ny på vejen
mener du sagtens kan blive smidt ud i en arbejdsprøve igen hvis det tyder på det er fleksjob du skal have..
det bliver jeg ....men har ikke noget imod det for har kun haft et forløb med noget der ligner arbejdsprøvning i 6 uger ..jeg havde svært ved at passe de timer der var og der blev intet gjort derhjemme imens ...men jeg mener jeg godt kan blive trænet i at blive stærkere hen af vejen .og nu skal jeg til arbejdsprøvning hvor der skal findes ud af hvor mange timer ..og på hvilke dage..revalidering var ikke noget som jeg ville kunne klare mente de.
men hvis du har haft mange og de synes at have nok info og afklaring mht fleks så skal du jo nok ikke

der blev også sagt til mig at det var meget vigtigt at man fortæller ja eller skriver ned hvordan man har det når man er i de situationer...

Sidst redigeret af Webmaster; 28-04-2010 kl. 00:57. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 10:50   #4
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Det lyder som om det er lidt det vilde vesten med det

Jeg laver en dagbog, skriver alt ned. Det var faktisk min kontaktperson og SIF konsulent som sagde at det var en god idé, både for min egen skyld, men også for deres. Også at skrive hvordan familien reagerer på det.

Min egen læge siger: Mød op, om det så er for at gå igen kort efter, det er lige meget. Ellers ender det med forlængelse igen og igen eller en ny prøvning. Det er hans erfaring!

Har ham heldigvis med på sidelinien hele tiden. Selvom jeg har måttet lære at tage telefonen og ringe til ham for at fortælle hvordan jeg har det osv. Jeg er jo ikke vant til det. Men ved at lære at acceptere og respektere min sygdom.

KH
Anne Mette
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 11:56   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne Mette Se meddelelser
Min egen læge siger: Mød op, om det så er for at gå igen kort efter, det er lige meget. Ellers ender det med forlængelse igen og igen eller en ny prøvning. Det er hans erfaring!
Og det har din læge fuldstændig ret i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad sker der efter 1/1-13 Mazino Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 20-10-2012 09:33
Hvad sker der med ens sag efter tilkendt ftp? SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 02-10-2012 10:00
Hvad sker der efter oktober? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-09-2011 15:33
Hvad sker der efter afslag på fp.? mia1970 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 29-08-2011 22:48
Efter revalidering, hvad sker der så? LeneE Spørgsmål ang fleksjob 9 26-01-2011 22:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension