K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2010, 19:35   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Question Kan man ændre Match grupper....

Fra dag til dag uden at oplyse borgerne om det ?

Jeg har idag været til møde med min beskæftigelsesmedarbejder, som oplyste mig om, at jeg var sat i match gruppe 2 og derfor var sat i aktivering med henblik på fastholdelse på arbejdsmarkedet.

Men da jeg blev sygemeldt i år 2008 blev det igennem lægelige papire og samarbejde med anden sagsbehandler slået fast, at jeg var i det man før kladte for match gruppe 4-5

Senere blev disse grupper omlagt og jeg kom i match gruppe 3, som svare til den gamle 4-5.

Min sygdom har i den forløbne tid ikke ændret sig, tværdigmod er den blevet værrer og der er kommet en mere til siden.

Hvordan kan jeg så være i 2 nu ??
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:03   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det kan du heller ikke bare, der skal jo være en begrundelse.
Bed om den.

Det kan så være at der er en logisk forklarelig årsag, men den skal du selvfølgelig have at vide!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:17   #3
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Torsker bare rundt i det her og hitter nok ud af den hen af vejen ;-)

Sidst redigeret af maybeline2you; 07-09-2010 kl. 20:24. Årsag: kluddermor af 1 grad
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:20   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Da jeg var sygemeldt i foråret og var til opfølgningssamtale på jobcentret fik jeg at vide at jeg blev placeret i match 3, da jeg 2 uger senere havde kontakt til dem var jeg pludselig match 1, dette brokkede jeg mig over ikke at være blevet informeret om, men fik det svar at det var meget normalt at man skiftede match ind imellem, og behøvede ikke at blive informeret.....
Hvor f..... hun fik fra at jeg pludselig kunne blive match 1 fatter jeg den dag i dag ikke, og nu får de snart besøg af mig igen, og så er jeg spændt på hvilken match jeg bliver, og så får de at vide at hvis de ændre den vil jeg informeres med det samme, denne gang ved jeg mere fordi jeg er herinde, og det glæder jeg mig til....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:22   #5
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
Har ikke modtaget nogen begrundelse , men vil da bede om den på skrift i morgen ...





No matter how tough the past was, the future holds the key to true happiness, our bruises and scars just make us realize how strong we really are
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:32   #6
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
[QUOTE=Susanne2412;122610]Da jeg var sygemeldt i foråret og var til opfølgningssamtale på jobcentret fik jeg at vide at jeg blev placeret i match 3, da jeg 2 uger senere havde kontakt til dem var jeg pludselig match 1, dette brokkede jeg mig over ikke at være blevet informeret om, men fik det svar at det var meget normalt at man skiftede match ind imellem, og behøvede ikke at blive informeret.....
QUOTE]

Det var også det svar jeg fik, men jeg syntes nu der er MEGET langt fra at være på vej ud af arnejdsmarkedet og få tilkendt FP og så til at være på vej ud på arbejdsmarkedet på alm vilkår.

Det er der filmen knækker for mig .. jeg har en varig nedsat funktionsevne med særlige skånehensyn og alle mine behandlingsmuligheder ER udtømte
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 20:51   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
[QUOTE=maybeline2you;122612]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Da jeg var sygemeldt i foråret og var til opfølgningssamtale på jobcentret fik jeg at vide at jeg blev placeret i match 3, da jeg 2 uger senere havde kontakt til dem var jeg pludselig match 1, dette brokkede jeg mig over ikke at være blevet informeret om, men fik det svar at det var meget normalt at man skiftede match ind imellem, og behøvede ikke at blive informeret.....
QUOTE]

Det var også det svar jeg fik, men jeg syntes nu der er MEGET langt fra at være på vej ud af arnejdsmarkedet og få tilkendt FP og så til at være på vej ud på arbejdsmarkedet på alm vilkår.

Det er der filmen knækker for mig .. jeg har en varig nedsat funktionsevne med særlige skånehensyn og alle mine behandlingsmuligheder ER udtømte
Vi er helt enige......
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 23:33   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal selvsagt KRÆVE en skriftlig begrundelse, for at være flyttet match.
Husk at spørge skriftlig også.

Dette har selvsagt noget at gøre med dels afklaring og/eller aktivering, i værste fald sanktionsmuligheder.
Dette kan kommunen IKKE overfor matck, feks ved krav om aktivering.

Husk jer der er syge/tilskadekomne/handicappede, at få lavet helhedsvurderinger, sygeopfølgningsplan.
Hvis dette er iorden er det sværer for kommunen at drive jer rundt i cirkusforestillingen, og bare skalte og valte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 09:34   #9
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Det er nøjagtig som i min sag. Alle behandlingsmuligheder er udtømte. Kun forværring af ryggener og ingen føling overhovedet i højre ben. Derudover en hjerneblødning.

Jeg er også rykket så jeg nu er 2'er, jeg har så ikke selv raskmeldt mig, det har min sagsbehandler åbenbart.

Nu er jeg så i aktivering. Var der første gang i går, i en time (kun samtale) og bliver hentet lige om lidt, for skal afsted Mandag, Onsdag og Fredag...15 timer ialt.

Og havde jeg ikke ondt, og var jeg ikke smadret, ja så er jeg det da nu!

Fatter hat af det her system, jeg søgte sgu'tte førtidspension hvis jeg troede at jeg kunne arbejde!

Er det ikke noget du kan svare på Andersine? Hvad gør at en sagsbehandler har retten til at raskmelde et andet menneske? Er der en lov ang. dette?
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:06   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, nu er man ikke som sådan raskmeldt bare fordi man er en match 2 eller 3 - forskellen er om man er klar til en indsats eller ej.
Og hvis man rykker imellem de forskellige match grupper, jamen så skal der jo også være sket en ændring... Man kan ikke bare sådan lige rykke folk rundt uden grund...

Men skal måske lige for en god ordens skyld sige, at en match 3 ikke er lig med en pension. Man kan bare for øjeblikket være ude af stand til en indsats.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Debat om Match grupper Maj-Britt Skal kommuner ikke overholde loven? 60 10-04-2013 23:05
match grupper blme Alt det andet 4 06-12-2012 18:17
match grupper superkok Alt det andet 32 29-10-2010 10:28
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension