K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 18:47   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kræft og smerter.

Hænger det sammen til hver en tid ?

Ved fx. lungekræft, kræft i lumfen (eller erne), i knoglerne og lign.

Jeg har en bekendt der er blevet akut diagnosticeret til at have en del kræft, så jeg tænker, de tilkomne smerter er de mon psykisk relateret eller også kræft relateret ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 18:55   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nogle kræftformer giver på et tidspunkt stærke smerter, så det kan sagtens være rent fysisk..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 18:56   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Nej. Men for en periode for døden, ja.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 18:58   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har fundet noget hvor der står at det sker for de fleste...altså at de har smerter...

Men læs selv videre...

Citat:
Når kræft gør ondt i knoglerne

Mange kræftpatienter oplever kroniske smerter, som nedsætter deres livskvalitet. Nye behandlingsmetoder medfører, at patienterne lever længere, og det er der*for vigtigt med effektiv smertelindring, så den sidste tid bliver så god mulig. Vi fokuserer på, hvorfor kræft gør ondt, og hvordan smerten bedst behandles.
Kilde: http://www.farma.ku.dk/index.php/Naa...knogle/5324/0/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:11   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Min far døde af Myelomatose ( en form for knoglekræft ) han har ikke haft mange smærter i begyndelsen, men de kom lansomt med tiden.
Han døde i smærte*******.

Min veninde døde af brystkræft som spredte sig over det hele og hun har haft konstante smærter. Slutningen var den samme som med min far.

Derfor er det en gode ide at forberede sig på smærter og lære at live med dem og håndtere dem.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/kro...cersmerter.htm
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:31   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Min bekendt/veninde/bekendt er så lige blevet diagnostiseret med hele den en lunge i kræft, noget i lymferne, noget i hofterne, noget i rygraden.Så tror man da faen at man pludselig skal indlægges pga. smerter.

Jeg kender jo så kun til dem der er psykisk relateret, så jeg tænker, det kan jeg da godt forstå at hun har, som nogle af dem i al fald.

Hun vil ikke kontaktes, har kun sin mand, min eks passer deres hund. Jeg har bare lyst til at blande mig og være der, men skal jeg holde mig væk ??? Hun kender mig og ved hvad jeg er igennem, "kun" det psykiske I ved, men sådan ser hun ikke på det. Jeg har bare lyst til at give indsigt og ro. Jeg kunne nøjes med en sms. Vi sendte en buket blomster for nogle mdr. siden min eks og jeg og der var hun helt oppe at køre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:38   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Min bekendt/veninde/bekendt er så lige blevet diagnostiseret med hele den en lunge i kræft, noget i lymferne, noget i hofterne, noget i rygraden.Så tror man da faen at man pludselig skal indlægges pga. smerter.

Jeg kender jo så kun til dem der er psykisk relateret, så jeg tænker, det kan jeg da godt forstå at hun har, som nogle af dem i al fald.

Hun vil ikke kontaktes, har kun sin mand, min eks passer deres hund. Jeg har bare lyst til at blande mig og være der, men skal jeg holde mig væk ??? Hun kender mig og ved hvad jeg er igennem, "kun" det psykiske I ved, men sådan ser hun ikke på det. Jeg har bare lyst til at give indsigt og ro. Jeg kunne nøjes med en sms. Vi sendte en buket blomster for nogle mdr. siden min eks og jeg og der var hun helt oppe at køre.
jeg skal ikke blande mig
men vil nok lade være
du skal også huske og passe på dig selv.
du har jo nok og se til i forvejen
men du kan jo sige til hende, hvis der er noget hun har brug for
kan hun selv sige til.
på den måde blander man sig ikke direkte
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:48   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Din veninde er klar over at tiden nærmer sig og hun har ikke brug for andre nu, ud over dem hun elsker.

Det er svært at forstår det og det lyder barsk, men sådan er det.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:49   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det er jo mega svært, specielt efter alle de erfaringer man har gjort sig. F.eks føler jeg at jeg kan heale om ikke andet på mig selv,og gjorde det på ungerne, specielt min søn.

Ja man vil jo bare hjælpe, men ved også at folk vil have fred og det så man så respektere. Uanset hvad gad jeg ikke have folk rendende-!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 19:54   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Din veninde er klar over at tiden nærmer sig og hun har ikke brug for andre nu, ud over dem hun elsker.

Det er svært at forstår det og det lyder barsk, men sådan er det.
Karo, hvor længe har hun vidst hvad hun fejlede ? Er hun på Hospice ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kræft cancer phhmw Den nyttige viden vi alle har 1 02-08-2011 18:11
sygedagpenge /kræft cara mia Alt det andet 24 21-07-2010 22:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension