K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2013, 15:16   #11
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
Hej Curls og Balou

ja, mine sygedagpenge har været forlænget pga. arbejdsskade sag. 1-6. og/eller

de skriver: kommunen har jf. lov om sygedagpenge § 27 stk. 1 nr. 1- 7 vurderet følgende.og så kommer alle de § 27 stk. 1-7 vurderinger de mener jeg ikke opfylder for at få sygedagpengene forlænget.

eks. står der i § 27 stk. 1 nr. 2 at jeg ikke har været i stand til at hæve min fremmøde i praktikken til 6 timer.( ingen har fortalt mig at det ville være godt.)

jeg er stadig forvirret over afgørelsen.
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 15:43   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Interessant at de stiller de der punkter op.

Hvis du har en varig nedsat arbejdsevne grundet din lidelse i det erhverv, du har været i indtil nu, bør revalidering komme på tale (f.eks. efter 27 stk. 1 nr. 1). Hvis du selv ikke mener, at du længere kan arbejde i de funktioner, du var i før grundet din arbejdsskade, synes jeg da næsten, du skal påpege det og nævne, at en revalidering muligvis kunne hjælpe dig tilbage på arbejdsmarkedet.

Hvis de slet ikke skriver noget om, hvordan du kommer tilbage, bør det også påpeges (som du også har nævnt - retssikkerhedsloven § 7a)

Det lyder ellers til, du har kigget lidt på sygedagpengeloven, så det er nok bare at gå til den og fortælle dem noget med den håb om, at de kan ændre deres afgørelse - eller Ankestyrelsen må gøre det.

Når du har været i praktik med så lave timer, kan jeg ikke helt forstå, at de så ikke har indset, at du har en nedsat arbejdsevne. Spørgsmålet er så om den er varig måske. Men ja kan på en måde godt forstå, at du ikke lige forstår, at du ikke har fået at vide, at ved at hæve timer til 6 timer ville have været godt. Men med det burde det også betyde, at du jo ikke kan gøre for det, hvis du ikke kunne...

Det lyder ikke til, at de har undersøgt, om hvordan du kan komme tilbage på arbejdsmarkedet. De har muligvis i stedet "fejet" dig af, fordi du ikke kunne være i praktik i ret mange timer, men de glemmer at se på helheden. Hvis du ikke kan, så kan du jo ikke, så bør de overveje f.eks. revalidering.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 16:12   #13
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
Hej igen Curls

ja, jeg har haft et langt sejt forløb med jobcenter, de krævede på et tidspunkt, at jeg gik til behandling ved en psykolog, da det i følge deres "læge" ikke var prøvet, hvilket jeg så selv skulle betale, ellers kunne mine sygedagpenge blive inddraget.

jeg har aldrig fået underskrevet min praktik aftale og jeg har opdaget at praktikstedet ikke opfylder de krav de skal. vi er 2 i praktik + ejeren.

i forbindelse med afgørelsen har jobcenter indhentet vurderinger fra min egen læge og fra den psykolog jeg går til, de vurderer begge at min tilstand er kronisk, de henviser til en speciallægevurdering der har konkluderet at min erhvervsevne er nedsat i ethvert erhverv og de mener ikke jeg kan møde 37 timer i praktik. min læge anbefale en rundbordssamtale. lægens vurdering var med i afgørelsen, psykologens havde de ikke modtaget endnu.

puha, jeg har svært ved at skrive, håber det giver lidt mening-
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 16:46   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er rigtigt svært, at få forlænget sygedagpenge, der skal virkelig være belæg herfor hele vejen rundt og dette ser kommunens sagsbehandlere sig nogle gange blindt på, efter min mening.

Der er, som du ved 7 punkter i sdp. forlængelses loven hvor man som min. skal kunne høre under een for at kunne blive forlænget. Derudover skal man være stationær i sine lidelser, er du det? Stationær vil sige at der hverken går den ene eller anden vej pt., måske har dine behandlere netop skrevet stationær et sted?

Hvis din sag i ASK er færdigbehandlet, kan du ikke pege på dette forlængelses pkt. Hvor længe har din arbejdsprøvning forløbet? Det kan jeg ikke se om du har anført? Er den anset som tilstrækkelig dokumentation herfor? Hvis ikke kan man iht. §27 stk 1. nr. 2 pege på en ny eller nr. 4 netop fordi din erhvervsevne iht. det arbejdsprøvningen har vist, er stærkt nedsat.

Lær endelig §27 stk. 1 nr. 1 -7 udenad, det er biblen i forhold til mulig forlængelse af sdp. og vi bliver først "bekendt" med den i det øjeblik det sker, desværre.

Husk på, du er ikke den eneste, der har stået på "bagbenene" i det moment man bliver smidt ud af sdp.

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 15-10-2013 kl. 16:48.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 17:09   #15
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
Hej Enteneller

jeg nåede at være i praktik 2 timer 2 gange om ugen i 5 uger.
jeg havde en sygedag, da jeg startede i en periode hvor den anden praktikant var voldsom stresset og talte konstant om sine problemer, hvilket gik lige ind og påvirkede mig.
jeg ved ikke om stationær og kronisk er det samme, men kronisk siger egen læge min tilstand er.
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 17:30   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvorfor kun 5 ugers praktik? Var det en reel arbejdsprøvning og var det praktik stedet der stoppede din afprøvning?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 19:19   #17
sussianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2013
Indlæg: 16
Styrke: 11
sussianne er ny på vejen
Hej igen Enteneller

tja, det var praktik, for at få mig ud i et eller andet, der kunne ligne et arbejds forløb og se hvad jeg kunne og ikke kunne, praktik stedet vil gerne beholde mig.

jeg fik som tidligere oplyst en mail fra min sagsbehandler på jobcenter om at der var truffet afgørelse om sygedagpenge stop og at jeg skulle stoppe med det samme i praktik.

jeg fik også besked om at jeg kunne møde op i kontant hjælps afdelingen og der få en ny sagsbehandler, til et videre forløb. men til hvilket forløb ved jeg ikke!
sussianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension