K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2012, 12:09   #1
Jonsson3400
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jonsson3400 er ny på vejen
Skadet under jobprøvning

Hej jeg er en super uheldig fyr med en del skader begge skuldre den ene er en arbejdsskade og den anden er en sportsskade, endvidere har jeg gigt i begge knæ og har lige fået en rekonstruktion af korsbåndet i højre samt fået fjernet menisk derudover har jeg en arbejdsskade med ryggen (discusprolabs)

Jeg blev i oktober måned sidste år sendt i jobprøvning selvom jeg nærmest tiggede dem om at lade være grundet alle mine skavanker, bla. en skulderskade som ikke er afklaret og med et overrevet korsbånd, mit knæ kunne give sig 24mm(hvis man rykker skinneben op og ned i knæet en såkaldt rollitest).
Jeg går med til det da jeg får at vide at jeg mister min kontanthjælp hvis jeg ikke kan klare 30dage i joprøvning, og det ville selvfølgelig være med skånehensyn.
Jeg starter og rykker flere gange min jobkonsulent og sagsbehandler efter jobplanen men uden held.
En dag da der er gået ca en måned ringer min JK til praktikpladsen og spørger hvad jeg laver, jeg gik og fejede og ryddede op, og til det siger han til mester at han bare skal sætte mig igang, for jeg skal jo jobprøves.
Og det blev jeg min venstre skulder som jeg er blevet opereret i er begyndt at gøre svineondt igen og alt lader til at min gamle skade er brudt op igen og holder mig søvnløs om natten hvis ikke jeg fylder mig med piller.

Jeg fik jobplanen 2 måneder inde i forløbet da min skulder var begyndt at gøre rigtig nas, og der ville jeg se den for de skånehensyn jeg havde snakket med JK om havde han glemt at skrive til praktikstedet, det vil sige at manden sendte mig ud, uden nogen steder at have nævnt mine skånehensyn, og ikke nok med det så ringer han og beder praktikstedet presse mig så de kan se hvad jeg kan.

Nu sidder jeg med en dårlig skulder igen og uden nogen form for afklaring.

Er der et sted jeg kan melde denne skade som jeg har pådraget mig under jobprøvningen, for jeg føler ikke at det er rimeligt at jeg nu grundet en ligegyldig jobprøvning sidder tilbage med smerter og endnu engang ryger bag i køen for en videre uddannelse

Mvh.

Don't have too compensate
Jonsson3400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 12:56   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Kommunen har en forsikring hvor du dækket mod arbejdsskader, så tag fat i dem.

Øv, at de har presset dig så hårdt, at du blev yderligere skadet.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 13:20   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Et rigtig godt råd her, er også at du får din læge med ind over (hvis ikke du allerede HAR din læge med!)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 13:31   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det bliver nok svært at bevise,da du havde skaderne i forvejen..det er ikke en pludselig opstået skade..men snak med lægen om det,jeg ved bare at hvis det er noget det ofentlige skal betale er det næsten umulig - uden klokkeklare beviser..
men håber ddet lykkedes for dig og det går bedre.

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 14:02   #5
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Er du blevet arbejdsprøvet i et privat jobfirma ?
Har du anmeldt skaden til Arbejdstilsynet ?

Det må være muligt at kræve erstatning af jobfirmaet hvis det er der du kommer til skade.
Prøv at ringe til Arbejdstilsynet. De kan forklare dig reglerne.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2012, 15:33   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg kan så fortælle at en speciallæge, Chris Lisle i Vejle i 2004 NÆGTEDE at anmelde en arbejdsskade, i loven står tydeligt at enhver mistanke skal anmeldes

Chris Lisle har endvidere flere gange løjet i borgersager til Vejle Kommunes fordel

få det anmeldt, stik en båndoptager i snotten på lægen hvis h*n nægter
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 08:12   #7
Jonsson3400
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jonsson3400 er ny på vejen
Tak for jeres indlæg, det er ikke så meget for at få erstatning men mener at der burde være konsekvenser, især når de på intet tidspunkt overfor praktikstedet har nævnt skånehensyn, plus det faktum at de ringer og beder stedet presse mig. De var bekendt med alle mine skader, og skaden i venstre skulder var jeg blevet opereret for så jeg ingen smerter havde lige indtil sidst i denne jobprøvning.

Jeg er uddannet mekaniker og har i 3 år nu søgt om at få en uddannelse som synsmand (syn af biler) den koster lige under 50000kr. og tager 16+11 dage. Det er et fag jeg kender til og både jeg og en speciellæge på Gentofte mener jeg kan bestride dette på nedsat tid altså fleks. Jeg har spurgt om jeg kunne låne pengene nu når de ikke vil betale uddannelsen så jeg kan komme på arbejdsmarkedet igen, men det vil de heller ikke. Sidste år ved denne tid kunne jeg være startet på uddannelsen og havde 2 jobtilbud efter endt uddannelse, men der ville de heller ikke hjælpe.

Jeg har fuld forståelse for de stakkels mennesker der arbejder på kommunen, de er begrænset af et system der er sat op til at modarbejde sig selv.

Jeg ville ønske at de måske engang imellem satte sig ned og tænkte over rentable løsninger, havde de givet mig denne uddannelse sidste år så havde de alene i skattekroner fået over 120000kr. plus min kontanthjælp på ca. det samme altså de kunne ha et plus på på over 240000kr. Det er sq da god forretning og alm. logik

Seneste fra min sagsbehandler er at jeg bare skal tage det roligt der sker ikke noget de næste 6-8 måneder, jeg ville gerne mens jeg går sygemeldt tage uddannelsen så jeg kunne komme ud at arbejde og betale min del af kagen til det danske samfund.

Hvor meget skal der til for at få et flexjob.
Jeg er godt smadret efter flere uheld og et par arbejdsskader

Højre knæ ingen menisk, bagerste korsbånd papirstyndt og tæt på at briste, forreste korsbånd er rekonstrureret derudover har jeg gigt i knæet

Venstre knæ meget plaget af gigt

Diskosprotationer i lænden og en spinalstenose,

Venstre skulder har været slået helt af led så ankeret i skulderen er smadret og jeg er plaget af gigt i denne også

Højre skulder plaget af gigt men er ikke endnu blevet afklaret (skaden skete i april sidste år men er først blevet scannet den 10 maj i år, hvad siger i til den behandlingstid)

Udover dette så har jeg adhd, men dette har jeg jo altid haft og har altid fungeret så det ser jeg ikke som et minus.

Lige pt. har kommunes lægekonsulent skrevet at jeg under ingen omstændigheder må blive sat i arbejde

Ha en fantastisk dag allesammen
Jonsson3400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 08:14   #8
Jonsson3400
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jonsson3400 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Kommunen har en forsikring hvor du dækket mod arbejdsskader, så tag fat i dem.

Øv, at de har presset dig så hårdt, at du blev yderligere skadet.
Ja det siger du men de er ikke rigtig til at få i tale med lige netop denne sag. Og jeg vil ikke banke for hårdt i bordet af frygt for at skade min forestående sag
Jonsson3400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 08:21   #9
Jonsson3400
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jonsson3400 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
det bliver nok svært at bevise,da du havde skaderne i forvejen..det er ikke en pludselig opstået skade..men snak med lægen om det,jeg ved bare at hvis det er noget det ofentlige skal betale er det næsten umulig - uden klokkeklare beviser..
men håber ddet lykkedes for dig og det går bedre.

hilsen stribe ftp
Tak for svaret, jeg havde skaderne i forvejen det er rigtigt og det var jo også derfor det var så vigtigt med de skånehensyn, som de glemte at skrive på.
Min speciallæge har også nævnt det i deres udvidede speciellæge attest.
Beviser er der nok af i det jeg skrev til dem flere gange og det firma jeg var hos hellere end gerne hjælper, da de er dybt rystede over hvad kommunen bød mig, bla. ved at ringe og bede dem presse mig.

Mvh. Anders
Jonsson3400 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2012, 08:55   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den bliver nok svære, fordi det er eget ansvar, ikke at pådrage sig forværringer i eksisterene lidelser.
Ingen forsikring dækker dette.
Det er derfor vigtig, at man i sin job-aftale plan indføjer, at evt for stort krav, er på kommunes/arbejdsgiver ansvar

Dog, hvis du kan bevise, at du bevidst er presset, måske finde et smuthul.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skadet i arbejdsprøvning hc1966 Alt det andet 5 29-08-2012 15:19
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
så har jeg måske skadet min arbejdsskade.øv Huldra Dit og Dat 20 13-12-2009 12:16
Skadet under arbejdsprøvning Toben Din historie 12 22-06-2009 21:57
Skadet i fleksjob austincooper Spørgsmål ang fleksjob 1 17-06-2007 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension