K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 16:39   #1
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hvem, hvad og hvordan??

Hvem kan forklare mig..hvorfor det ikke er billigere, for Komm. at:

Lade mig blive i mit, Midlertidige..fleksjob som husalf..i en offentligt vugge/børnehave..hvor Komm. får 2/3 del tilskud fra staten, til min løn?

Hvad sker der lige...: jeg får ca. 18.000, -kr. om måneden,.. efter skat ca. 12.000,-kr udbetalt.

Så langt så godt.... Staten betaler 2/3 del af min fleksløn..altså:

betaler Komm. 6000,-kr, inden skat!

Hvordan hænger det sammen??... når jeg stopper i mit fleksjob, skal jeg have kontanthjælp ( stadig flekser) som er,..

Udbetalt efter skat: 9500,-kr ( får en § 34, til el. vand og varme, på ca. 2000, -kr )

ØEHHHH, der er SIKKERT..noget jeg har misforstået ,

men i Min, optik..er det da billigere for Komm. at lade mig blive i jobbet ( som jeg ÆLSKER) nå... men jeg er bare glad, hvis der er nogen..der kan forklare mig POINTEN, i mit regnestykke:

Hvordan kan det hænge sammen økonomisk, at jeg er "billigere i/u drift", uden et fleksjob, for Komm.???

Mange knus fra Helle

Ps...+ der ikke skal spildes!! Aktiveringskursus penge..til Privat Aktør!! NÅ!!!

Sidst redigeret af helle4; 30-09-2010 kl. 16:43.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 17:35   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan kun se at det er fordi det er et "opfundet" job og aflalen med vuggestuen ikke er længer.

Ellers syntes jeg du skal bede om en begrundelse,for stoppet,hvis de gerne vil beholde dig-du er da flexer ikk.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 07:40   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er jo et godt spørgsmål, så jeg trækker den lige op igen, hvis nogen mener de har forklaringen!

Ellers må du spørge sagsbehandleren evt via brev eller mail, om h*n kan forklare dig det så det giver bedre mening, eller spørge jobcenterchefen simpelthen!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 08:40   #4
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Svaret er ganske givet det, at den enkelte institution er selvforvaltende, og derfor får tildelt en pose penge, som de skal betale alt af incl. lønninger. Derfor er det institutionen, som bliver ramt på den slunkne pengepung ved at ansætte dig i et fleksjob.

Så selvom de sagtens kan finde arbejdsopgaver til dig - og givetvis er rigtig glade for den hjælp du har været - så har de simpelthen ikke råd, fordi deres budget er stramt.

Som et lille eksempel på, hvor skrabet institutionernes budgetter er, så kan jeg fortælle dig, at man fx tænker i at ansætte nyuddannede i stedet for pædagoger med erfaring, fordi de nyuddannede er billigere = erfarne medarbejdere bliver stavnsbundet til deres arbejdsplads. Tendensen er nok mere markant i nogen kommuner end andre, men det bliver en mere og mere typisk handlemåde.

Så du er simpelthen blevet ramt af decentral lønsumsstyring. Det virker tåbeligt, men sådan er det desværre

Selvom pengene kommer fra kommunen - så kommer de jo fra forskellige kasser.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 23:23   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
JAAA..I har alle ret, det er både det ene og det andet... men giver stadig ikke mig ro!!!

Er jo sindsygt!!! At jeg har et job"..som alle er glade ved..

Solen..du har ret, men jeg er stadig frustreret..

Nå........ jeg NYDER, lige de sidste 2 måneder, og glæder mig til at komme på job mandag...har jeg ikke gjort i mange år
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 23:25   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Næææ, der er ikke meget logik i systemet, men vi ka' da håbe på et mirakel.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem Fejler det samme som mig? Og hvordan har Du det?? FibroMcs Alt det andet 8 27-01-2013 22:03
Hvem betaler hvad smit46 Spørgsmål ang fleksjob 4 20-06-2011 23:57
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
hvem har hvad Fodfolket Dit og Dat 9 21-11-2009 00:07
Hvem, Hvad, Hvor, og Hvordan. shygirl Alt det andet 2 15-11-2009 21:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension