K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 11:41   #1
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
arbejde mens sagen kører

Hej.
Jeg er meget ny her.
Jeg har i dag fået at vide af en faglig koordinater i min kommune, at hvis jeg får tilbudt en job på 16 timer (det timeantal jeg gennem arbejdsprøvninger er kommet op på), så skal jeg endelig sige ja og så vil de stadig køre min sag ved siden af - undersøge muligheden for fleksjob!!??
Kan man det?
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 14:28   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Så vil du jo skulle ansættes på normale vilkår (og der skal betales fuld løn for 16 timer fra arbejdsgiver) det vil kunne regnes som at du er selvforsørgende, også selv om at det kun er 16 timer.

Hvad så hvis arbejdsgiver ikke vil tage hensyn til dine skånebehov når det kommer til stykket, eller kommer og påstår at denne ikke er blevet gjort bekendt med skånehensynene?

Nu er jeg ikke spor stærk i fleks reglerne *ss* men umiddelbart kan man vel sagtens tage et job mens man venter på sagen gøres færdig, altså det er før set at folk er blevet tilkendt fleks uden nogen side at være stoppet på jobbet, så er det vel også muligt at få et job mens man venter.

Men var det mig ville jeg godt nok sørge for at have tingene på det rene og ikke mindst på skrift, ikke kun at det er ok at man arbejder, men også få arbejdsgiver til at skrive under på at denne acceptere de skånehensyn der nu vil komme til at stå på ens dokumenter, skive under på at denne er bekendt med at jeg skal betales fuld løn for de timer jeg er der og at der ikke er tilskud fra systemet før sagen er færdig og og og, jamen ALT hvad man kan komme i tanke om som kan give ballade, for bliver der bøvl er der kun en eneste der står med den økonomiske straf, og det er borgeren uanset om borgeren har handlet i god tro eller ej.

Men om landet er anderledes hvis man sætter et stort fedt SKAL ind... jeg aner det ikke, jeg ved ikke om der er regler der siger at man ikke må sige nej.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 17:02   #3
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
Tak for svar.

Jeg tror nok at det jeg egentlig ville spørge om var om det er LOVLIGT!! Om hende sagsbehandleren ikke forsøger at tørre mig af, så jeg kommer ud af systemet?

Det er i hvert fald den fornemmelse jeg har når jeg har snakket med hende.
Men tak for dit svar.
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 17:14   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Sommerfugl77,

Hold dig til din sag og opfølgning af samme fra kommunens side. Du skal som sådan stadig samarbejde med din sagsbehandler og kommunen og ikke tro at de "tørrer" dig af. Arbejd på din fleksbevilling og koncentrer dig 100 % herom det.

Jobkonsulenterne kan være lige "skarpe" nok, så måske er det der det kommer fra?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 20:13   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære Sommerfugl77,

Hold dig til din sag og opfølgning af samme fra kommunens side. Du skal som sådan stadig samarbejde med din sagsbehandler og kommunen og ikke tro at de "tørrer" dig af. Arbejd på din fleksbevilling og koncentrer dig 100 % herom det.

Jobkonsulenterne kan være lige "skarpe" nok, så måske er det der det kommer fra?
er helt enig, ellers kan kommunen bare sige du er blevet selvforsørgende på deltid og så er du ude af systemet
så er den sag løst i dit jobcenter.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 20:22   #6
Sommerfugl77
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 17
Styrke: 12
Sommerfugl77 er ny på vejen
Det var også det jeg var bange for ville ske og det er også det jeg mente med "tørre mig af" - at kommunen regner med jeg ikke ved hvad mine rettigheder er, og kan de komme af med mig, så gør de det.

Trods to statusattester der er meget fyldestgørende, har de bedt om en second opinion - de ved at jeg har fået tilbudt fleksjob ved min sidste arbejdsprøvning - og jeg tror det er derfra sagsbehandleren prøver mig af ved at sige at så skal jeg da endelig tage det job på de timer jeg nu kan, da hun ved mine sygedagpenge udløber inden længe!
Men tak for jeres svar. Jeg kæmper videre
Sommerfugl77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man lave frivilligt arbejde, mens man er få førtidspension ? mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 09-10-2011 18:47
hvilken ydelse får man mens pensionssag kører Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-05-2011 21:49
Indkomst mens pensionssag kører mimse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-04-2008 11:37
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension