K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2014, 12:11   #1
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
4 timers regel sygemeldt flexjobber

Jeg er pt deltidssygemeldt fra mit flexjob. Jobcenteret skubber pænt på, for at få mig op på min normaltid minus 4 timer, hvorefter der ikke længere ydes refusion fra jobcenteret. Mit spørgsmål er nu, om der gælder samme 4 timers regel for flexjobbere som for ansatte på ordinære vilkår?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 19:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Når du er på gammel ordning, ydes der da i hvert fald refusion til arbejdsgiver uanset hvor mange timer der er... Spørg dem, hvilken lovgivning, der siger, at du skal op i tid bare for at de stadig kan få refusion. Der står ingen minimum timer, man skal arbejde i fleksjob, for at en arbejdsgiver kan få refusion.

De skal hellere begynde at overveje om du lige kan gå et par timer ned i forhold til den normale, du er på arbejdet. Det vil være godt, især hvis dit helbred er blevet værre. Hav din læge med indover, hvis jobcentret vil have dokumentation fra din læge på, at du har fået forværring i helbredet. Så må du sige til dem på jobcentret, at du altså ikke kan presses op i timer, sig du er kun et menneske, og du ved bedst selv, hvor meget du kan holde dig til. Og hvis de presser stadigvæk, så sig, at så må de bare indhente oplysninger hos din læge.

Er du på den nye eller gamle ordning? (fleksjob)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 19:45   #3
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg er på den gamle ordning, så min arbejdsgiver får refusion for 2/3 af min løn. Jeg har heldigvis en super god leder, der bakker mig op i, at jeg skal stille og roligt op i tid, ellers holder det ikke på den lange bane. Problemet er lidt at hverken sagsbehandler på jobcentret eller fastholdelseskonsulent er inde i lovgivningen omkring flexjob, jeg har skulle redegøre for det et par gange :-/ De mener heller ikke, det bør noget problem at komme op på mine 15 timer, for det er jo ingenting - men det er trods alt det, der føles som fuld tid som mig :-)
Måske jeg bare skal "udfordre" dem lidt på lovgivningen ved næste UGENTLIGE opfølgning...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 20:02   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Da jeg var deltidssygemeldt (fleksjobber på gl ordning) sagde kommunen at jeg skulle arbejde mindst 10 timer om ugen. Jeg kunne ikke umiddelbart finde lovgivning via google. Så jeg ved ikke om det er rigtigt. God bedring!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 20:07   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Ved et tilskud på 2/3 del, så ligger grænsen for hvornår refusionen til arbejdsgiveren ikke giver gevinst ved ca. 12,5 time om ugen..

Så er du sat til 15 timer og mangler 4 timer, så kan refusionen ikke dække din løn.

Så MÅSKE taler i lidt forbi hinanden når jobcenteret taler om refusion
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 20:32   #6
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Det kunne du have ret i... Så forstår jeg ikke helt, hvorfor de er så stålsatte på, at jeg når de 11 timer. Måske det bare er der, hvor de ikke længere skal holde opfølgning? I så fald glæder jeg mig da egentlig til at ramme de 11 timer ;-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 22:14   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Det kunne du have ret i... Så forstår jeg ikke helt, hvorfor de er så stålsatte på, at jeg når de 11 timer. Måske det bare er der, hvor de ikke længere skal holde opfølgning? I så fald glæder jeg mig da egentlig til at ramme de 11 timer ;-)
Nej det tror jeg ikke er årsagen.. Nok nærmere at de er bange for at arbejdsgiveren opdager at du er en "belastning"

På gammel ordning så er det kun mellem dig og arbejdsgiveren, om du kommer under grænsen.. Så ???

Det KAN også være de nye regler der spiller ind.. Er du under 10 timer, så KUNNE arbejdsgiveren have en fordel i at fyre dig.. Og så genansætte dig på ny ordning med 20.000 kr i bonus efter 9 mdr.. ????

Sidst redigeret af mik16; 24-04-2014 kl. 22:19.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 09:02   #8
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Jeg er heldigvis ikke i nærheden af at blive fyret :-) Min arbejdsgiver holder igen, så jeg ikke kommer for hurtigt op på min fuld tid. Så her har jeg fuld opbakning.
Men jeg forstår ikke helt din udregning, synes det er lettere forvirrende at finde ud af, hvad der er hvad...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 14:19   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Jeg er heldigvis ikke i nærheden af at blive fyret :-) Min arbejdsgiver holder igen, så jeg ikke kommer for hurtigt op på min fuld tid. Så her har jeg fuld opbakning.
Men jeg forstår ikke helt din udregning, synes det er lettere forvirrende at finde ud af, hvad der er hvad...
Nej det er ikke helt let

Men et fleksjob på gammel ordning er som udgangspunkt på 37 timer.. Og arbejdsgiveren betaler løn for 37 timer til dig..

Men får så dækket 2/3 del af lønnen/ timerne med et tilskud.

D.v.s. at du kun koster 1/3 i løn/ timer = 37 divideret med 3 = 12,5 time.

Altså så længe du yder arbejde for 12,5 time som de selv betaler, så er det ok. Men yder du ikke længere arbejde for 12,5 time, så betaler de for timer de ikke får
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2014, 15:44   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Altså så længe du yder arbejde for 12,5 time som de selv betaler, så er det ok. Men yder du ikke længere arbejde for 12,5 time, så betaler de for timer de ikke får
Hvilken lov og paragraf kan du henvise det til, hvis den findes?

Så længe der ikke står noget om timetal som minimum i lovgivningen på den gamle ordning, så kan man arbejde så få timer, man kan i virkeligheden, selvom arbejdsgiveren kan tabe penge på det - men hvis arbejdsgiveren gør det med glæde - så kommer det ikke jobcentret ved, at det absolut skal være på ca. 12,5 timer. De kan ikke lave deres egen regel.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension