K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2009, 09:46   #1
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Forskelsbehandling mellem kønnene

Jeg var lige inde og kigge på sygedagpengeloven for nye opdateringer, og kom i den forbindelse til at klikke ind på følgende link (en vejledning der er gældende den dag i dag:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31095

Læg lige mærke til satser (godt nok for 2007, men stadig virkende i dag med nye satser for 2009)

Citat:
Tabel 1. Sygedagpenge pr. 1. januar 2007


Henvisning
Enhed
Sats

Højeste sygedagpengebeløb pr. uge
Lov § 50, stk. 1
Kr. uge
3.415

Højeste sygedagpenge beløb pr. time
Lov § 50, stk. 1
Kr. time
92,30

Ukendt arbejdstid, mand1 )
Lov § 47, stk. 2
Kr. time
153,83

Ukendt arbejdstid, kvinde1)
Lov § 47, stk. 2
Kr. time
138,92
LIGESTILLING, HVA'BEHÀR!!!

Man bliver sq da helt dårlig når man ser at den lovgivende forsamling ikke engang kan finde ud af at ligestille kønnene selv om de ROOSER sig selv af lige netop at gøre dette

Jeg mener; VI SKULLE DA FORESTILLE AT LEVE I ÅR 2009, ELLER HVAD?

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 10:45   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Viper

Var det ikke noget med at lave en underskriftsindsamling i den forbindelse, det er da dybt godnat, i dagens Danmark.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 10:45   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ja, vor herre bevares

-og måske må jeg tilføje jeg bliver endnu mere harm når fagforeningsbosserne(apropos) offentligt udtaler: "vi har sejret ad h...... til"

Gad vide om alle de kvindelige folketingspolitikere er klar over denne forskel?

Jeg mener, skal vi spørge dem om de også er en del af denne "vejledning"
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 12:52   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville da ikke blive forbavset hvis feks vores ligestillingsminister vidste det, hun er jo ude i dag og kritisere kvindeforkæmps grupper for at tage sig at pladder så som ligestilling inden for arbejdsmarkedet og ligestilling i forhold til forældreorlov i stedet for at som hun gerne vil , bruge deres tid på indvandre kvinder og det at de ikke er ude på arbejdsmarkedet...

Og tror vi så på at det har med hendes bekymring for indvandre kvinder at gøre for mit vedkommmen må det være et nææææ tror mere det har at gøre med at det irretere hende og regeringen og deres dejlige legekammerater at de ikke kan få flere med i deres gruppe af hetz på indvandre men at de bruger deres tid til noget så intesigende som ligestilling for kvinder generelet ...

Jeg har siddet og ledt efter denne her

Jf. § 6 i BEK nr. 665 af 20. juni 2006.

Den skal man vide hvad der står i før end man kan skrive noget , er der nogen der kan finde den jeg har givet op , det der 1) tal i teksten betyder jo at der står noget følgeskrift til det og det står så i den bekendtgørelse , og det er jo ret vigtigt at vide hvad den siger inden man fare i mail boksen

Jeg vil godt prøve at skrive en mail , men vil gerne have hjælp så sætter den ind her og så håber jeg at der lige er nogen der kan rette den til , er ikke lige så vaks i dag og er der andre der er igang så trækker jeg mig gerne med det samme , men syntes da helt bestemt at ligebehandlings rådet, og minister skal have at vide at de selv er med til at undertrykke syge kvinder
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2009, 13:02   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
den er....

....her

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=30745

Hvis man har nummer (665) og år (2006) så er det altid let at finde på www.retsinformation.dk



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 12:55   #6
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Afstemning

Hej Ragdoll

Du har ret, så jeg har nu oprettet en afstemning inde på folkevalg under >>Mit forslag<< Det kan findes på det følgende link:

http://folkevalg.dk/issues

Jeg har så godt nok tilladt mig lige at tage syge/raske med i det så også vi der er her på sitet kan blive behandlet ordentligt

Håber rigtig mange vil stemme så vi kan få regeringen til at fjerne disse tåbeligheder.

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 14:04   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Så har....

....jeg stemt, men jeg ville nu oprette det på www.skrivunder.dk også der tror jeg du får et bedre resultat hurtigere.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 09:52   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jep, hermed prikket min afstemning ind
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 11:57   #9
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser
Jeg var lige inde og kigge på sygedagpengeloven for nye opdateringer, og kom i den forbindelse til at klikke ind på følgende link (en vejledning der er gældende den dag i dag:

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31095

Læg lige mærke til satser (godt nok for 2007, men stadig virkende i dag med nye satser for 2009)



LIGESTILLING, HVA'BEHÀR!!!

Man bliver sq da helt dårlig når man ser at den lovgivende forsamling ikke engang kan finde ud af at ligestille kønnene selv om de ROOSER sig selv af lige netop at gøre dette

Jeg mener; VI SKULLE DA FORESTILLE AT LEVE I ÅR 2009, ELLER HVAD?

Viper

Jeg kan godt huske, at jeg så den, da jeg første gang skulle ha' sygedagpenge, men jeg må indrømme, at jeg dengang tænkte, at der måtte være tale om tænkte eksempler eller være en anden god forklaring - for reel forskel kunne jeg ikke forestille mig, at der skulle være. Jeg håber stadigvæk, at der en ordentlig forklaring, for er der en reel kønsbetinget forskel, er det selvfølgelig horribelt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 12:06   #10
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ville da ikke blive forbavset hvis feks vores ligestillingsminister vidste det, hun er jo ude i dag og kritisere kvindeforkæmps grupper for at tage sig at pladder så som ligestilling inden for arbejdsmarkedet og ligestilling i forhold til forældreorlov i stedet for at som hun gerne vil , bruge deres tid på indvandre kvinder og det at de ikke er ude på arbejdsmarkedet...

Og tror vi så på at det har med hendes bekymring for indvandre kvinder at gøre for mit vedkommmen må det være et nææææ tror mere det har at gøre med at det irretere hende og regeringen og deres dejlige legekammerater at de ikke kan få flere med i deres gruppe af hetz på indvandre men at de bruger deres tid til noget så intesigende som ligestilling for kvinder generelet ...

Jeg har siddet og ledt efter denne her

Jf. § 6 i BEK nr. 665 af 20. juni 2006.

Den skal man vide hvad der står i før end man kan skrive noget , er der nogen der kan finde den jeg har givet op , det der 1) tal i teksten betyder jo at der står noget følgeskrift til det og det står så i den bekendtgørelse , og det er jo ret vigtigt at vide hvad den siger inden man fare i mail boksen

Jeg vil godt prøve at skrive en mail , men vil gerne have hjælp så sætter den ind her og så håber jeg at der lige er nogen der kan rette den til , er ikke lige så vaks i dag og er der andre der er igang så trækker jeg mig gerne med det samme , men syntes da helt bestemt at ligebehandlings rådet, og minister skal have at vide at de selv er med til at undertrykke syge kvinder
Jeg må sige, at jeg er helt enig med ligestillingsministeren. At tvinge f.eks. bestyrelser til at tage folk ind pga. køn, er at sætte ligestillingen tilbage. Jeg er helt sikker på, at det vil løse sig selv over tid. Forskellen, som den er nu, er primært historisk funderet.

Hvem bliver valgt ind i bestyrelser? Folk med lange erhvervskarrierer bag sig, hvor de har haft jobs med en vis tyngde. Alderen er typisk omkring de 50+. Det er tæt ved at være min mors generation - hun kom, som så mange andre, på husholdningsskole. Selvfølgelig var hun ude at arbejde, men mandens karrierre blev prioriteteret. Først fra 80'erne og frem kom der for alvor skred i tingene - om 10 år vil vi ha' en helt ny generation af bestyrelsesparate kvinder 'på markedet', og jeg er overbevist om, at virksomhederne godt kan finde ud af at vælge den bedste m/K.

I øvrigt mener jeg, at tvangsindstillinger svækker kvindernes beslutningskraft - der vil altid ligge en 'hun fik bare jobbet pga. sin køn' bag, hvis der opstår uenigheder. Så hellere en 100% sikkerhed om, at man fik jobbet pga. sine kvalifikationer, kvinde eller ej.

Sidst, så ligger der også et stort mental slæb, der skal tages, og som jeg på ingen måde mener, at man kan lovgive sig ud af. Nemlig den med, at mange kvinder mener, at de lige vil gå hjemme det ekstra år med barn nr. 1, 2 og 3 - tager man det valg, fravælger man altså også noget på karrierehylden. Vil man karrieren, må man acceptere, at manden tager sin del af slæbet af hjemmet, og den uddelegering skal kvinder være bedre til, ligesom mændene skal være bedre til at tage den. Men den skal komme frivilligt, ikke med tvang - og det er heldigvis allerede godt på vej.

Så ja, jeg mener også, at eet af de største ligestillingsproblemer i DK, ligger i indvandrekredse. Især, når min svigermor, der er lærer, kommer og fortæller, hvordan indvandrerdrenge i 2. - 3. klasse beder hende holde kæft, når hun irettesætter dem, fordi 'hun bare er en kvinde'. Så er der sgu noget helt galt.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskelsbehandling! FrkSilverfox Dit og Dat 5 24-05-2011 13:13
Til alle mellem 18 og 40 år karsten1983 Dit og Dat 6 20-12-2010 22:23
Forskelsbehandling på arbejdamarkedet Morto Alt det andet 11 03-11-2010 22:24
Mellem flex og ftp arhar Spørgsmål ang fleksjob 2 05-06-2007 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension