K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2011, 08:52   #61
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det tror jeg du bestemt har ret i, jeg har da selv været ude for et par stykker, og det er jo bare mig!

Jeg synes også det er en dybt mærkelig regel, også fordi der ikke er en rigtig regel, og den kan sætte folk i en meget træls position.

Jeg har tilgengæld ikke oplevet, at folk ikke har kunnet få fuldtidsfleksjob, hvis de tidligere har været på deltid grundet deres helbred, men det kunne jo nok også godt blive et problem ja (selvom, hvis lægen har noteret det i sin sag, og det står i ens egen sag, så er det jo dokumenteret, og så er der ikke forældelsesfrist på - man burde i hvert fald vinde en klagesag!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 11:27   #62
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Andersine85
Men vi er jo også mange her inde der ikke kan 10timer om ugen og du siger jo selv at hvis vi skal have felxjob skal min. time antal være over 15timer ellers vil inge arbejdsgiver ansætte os pga det bliver en undskudsforretning for dem
men vi er mange som ikke kan arbejde bare 2 timmer om dagen og må ligge resten af tilden og passe vores smerter men skal næstedag igen stå parat til arbejdsprøvning og vi har da også svært ved at skrive dagdog til kommune pga mange smerter stopper vores hjene til at tænke og huske vi for korttids hukommelse så hvad der skete for 2 timmer siden kan vi ikke huske
så jeg må sige at i sagsbehanler mangler impat eller forståelse af os det handler jo kun for jer om §§§§§§§§ det ene eller det andet ellers mister vi maget og jo mere i kan sende os ud i arbejdsprøvning får i penge fra staten og der tjener i mange penge på os
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 22:25   #63
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da fleksloven ER ændret fra 1.1.2008, og at nedsættelsen SKAL være fra 50% til 2/3dele, er der altså syge der kommer i klemme.

Man kan måske få deltidsjob, men ikke godtgørelse op til fuld tid, da man jo ikke står til rådighed ud over deltidsansættelsen pga nedsat arbejdsevne.

Vi er også nødt til at blive enige om at det der gælder, retsligt, er de sidste 18mdr ansættelse. Det betyder at denne gruppe, yderligere kun kan få fleksbevilling svarende til deltid, hvis de får yderligere forværring af arbejdsevne, efter de 18 mdr.

I min optik, må der være mange der kommer i klemme netop her.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2011, 21:51   #64
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift, dagpenge så ja, der har du helt ret!

Men ift. evt senere fleksjob, så mener jeg ikke entydigt at du har ret, for der er ikke forældelse som sådan i en journal, og hvis man har valgt at gå ned i tid, fordi man ikke havde andet valg grundet helbred og nuværende fleksjobregler, og så senere, også senere end 18 måneder, får en forværring der gør at man hører under fleksjobreglerne, så har man jo stadig ikke valgt deltid af lyst med af nød.

Men indrømmet, tror ikke den har været afprøvet som principafgørelse, så skal ikke stå og love noget!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension