K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2015, 15:58   #1
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Question "Kan ikke være sygmeldt i vores system"

Så prøvede vi igen. Jeg fandt endelig modet til at smutte til læge og få den syge erklæring. Det var hårdt men jeg fik sagt det jeg skulle og afleverede den derefter til kommunen samt min ansøgning.

Ved samtalen fik jeg dog at vide at den ikke kunne bruges til noget, "man kan ikke være sygmeldt i vores system. Man skal lave noget" - Nåh, jamen altså hallo? Jeg er jo syg...

Jeg fik smidt et uddannelses pålæg i hovedet og fik derefter at vide at jeg skulle ansøge om en HF hos VUC og starte behandling hos en psykolog.

Kan det virkelig passe at nogle kommuner ser bort fra læge erklæringer og tvinger folk på denne måde?
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 16:05   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tash92, du må altså skrive noget mere om din situation. Eller skrive dit indlæg i en tråd hvor i man kan læse om hvad det er du står i.

Er du under uddannelse eller hvad er det for et system du er i?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 16:13   #3
Tash92
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Tash92 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Tash92, du må altså skrive noget mere om din situation. Eller skrive dit indlæg i en tråd hvor i man kan læse om hvad det er du står i.

Er du under uddannelse eller hvad er det for et system du er i?
Jeg søgte om kontanthjælp og nej, jeg er ikke under uddannelse. Det er ret simpelt - jeg har haft det skidt i flere år men har aldrig fået gjort noget ved det indtil nu. Jeg fik en tid hos lægen og forklarede at jeg havde det psykisk dårligt, haft dårlige tanker osv - han kunne godt se at det var tæt på et gå helt galt og jeg fik diagnosen klinisk depressiv samt bipolar og fik derefter en henvisning til en psykolog samt en læge erklæring.

Jeg søgte derefter om kontanthjælp og fik samtalen idag - men da jeg spurgte til min læge erklæring, sagde hun blot at man ikke kunne være sygmeldt i deres system og at man skulle lave noget. Jeg forsøgte at forklare at jeg ikke havde kræfter til aktivering osv - men hun forsatte med at sige at man skulle i aktivering eller i uddannelse. Jeg blev lidt ked af det og frustreret men sagde derefter ikke noget, for jeg ville jo helst ikke have at de lukkede mig uden videre.

Jeg fik derefter et uddannelses pålæg og fik at vide at jeg skulle ringe til VUC i morgen.
Tash92 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 16:31   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Selvfølgelig kan man være syg som kontanthjælpsmodtager. Jobnet skriver: http://info.jobnet.dk/sygemeldt/kont...3%A6lp+og+syg?

Men da du nu har sagt ja til at ringe til VUC så må du nok hellere gøre det.

Hvis de beder dig sende noget eller komme til møde, så medbring kopi af lægeerklæringen hvis du ikke har noget imod at de ved hvad du fejler. Så kan du jo fortælle at du gerne vil starte på en uddannelse, men at du har det svær pga din sygdom og at du er ved at starte op i psykologbehandling. Nok smart om du får det (psykologen) sat i værk hurtigst muligt.

Når først du er i uddannelsessystemet kan du sygemelde dig på VUC.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 08:53   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be om at få sagsbehandlerens udtagelse på skrift!

Du sender blot et referat af det sagte, og ber om bekræftigelse på dette.

Derudover kan du, ringe til din læge, og høre om han vil føje en bemærkning til, at du skal starte uddannelse! Denne journal udskrift får du herefter og aflevere på kommunen. Husk stempel og kopi til dig selv!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 13:06   #6
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tash92 Se meddelelser
Jeg fik derefter et uddannelses pålæg og fik at vide at jeg skulle ringe til VUC i morgen.
Det er vigtigt, at du ringer til VUC. Fortæl dem straks, at du sandsynligvis ikke kan koncentrere dig om at følge med i undervisningen pga. dine problemer.
Hvis sagsbehandleren vil tvinge dig i uddannelse, så deltag efter bedste evne i undervisningen. VUC kan jo bare meddele SB, at du ikke magter at følge undervisningen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension