K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2015, 18:31   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu behøver man ikke nødvendigvis at kunne dele flyers ud....

Man kan jo forsøge at overbevise sine venner, bekendte osv om det kloge i at ikke få Løkke ind i regeringskontoret...

Alle stemmer tæller...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 18:50   #12
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Stem på alternativet!

de står p.t i meningsmålingerne til 1.7% - aka stemmespild pga. spærregrænsen. og rød blok taber så stort.

det er tllladt at tænke logisk og taktisk - godt valg ;-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 20:45   #13
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det skal du vide om folketingsvalget

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Alle stemmer tæller...
Yes!

Citat:
Torsdag den 18. juni skal vi igen til stemmeurnerne og vælge de politikere, der skal repræsentere os i Folketinget. Her kan du blive klædt på til folketingsvalget.
Kilde: http://www.dr.dk/nyheder/politik/val.../27/155658.htm


Og som jeg tidligere har nævnt - valgets 3 hovedtemaer bliver:

1: Økonomisk ulighed

2: Økonomisk trykhed

3: Fremtidens arbejdsmarked



Ad 1: Piketty's r>g - AKA: livsgrundlaget for The One Percent

Ad 2: socialøkonomisk sikring v. strukturel ledighed, sygdom, permanent uarbejdsdygtighed mv.

Ad 3: Teknologi/robotter/AI implicit fritidssamfundets fordeling af det resterende nødvendige arbejde


Al anden politisk snak er blot udenomssnak, for politik der er kørt i tomgang og en omgang af det politiske teater for underholdningens skyld.


Og som rosinen i pølseenden giver PHK sit besyv med på http://ing.dk/blog/opsving-hvilket-opsving-176324

Samt vipper med flaget for vores helt John Nash (fra: A Beautiful Mind http://en.wikipedia.org/wiki/A_Beaut...ind_%28film%29 ) på http://ing.dk/blog/kan-egoister-bygge-et-samfund-176354

Citat:
Den helt store udfordring lige nu er at komme op med et sæt spilleregler som konvergere mod en Nash-ligevægt for en helt ny type samfund, hvor folks forestillede fællesskaber ikke er geografisk begrænsede, men deres behov for lægehjælp og fødevaresikkerhed er det, hvor det takket være robotter og computere ikke er nødvendigt for flertallet at tjene det daglige brød i sit ansigts sved og hvor vi erkender at vi har sat den økologiske autopilot ud af spillet på det eneste rumskib vi har at leve i -- og helst uden at slå alt for mange millioner skabninger ihjel undervejs.

Og fik jeg nævnt at det haster en smule ?

Nogen burde fremskynde arbejdet ved at sætte en belønning på højkandt og det ville være helt passende at kalde den Nash-prisen

Men det er nok at sætte forventningsbarren for MF'er og kommende MF'ers begavelse for højt at antage, at de skulle forstå substansen i afsættet for en Nash-pris og hvordan den er relateret til det kommende folketingsvalg og dets implikationer ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 10:03   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg stemmer på princippet, at de bredeste skuldre skal bære, derfor; Enhedslisten!

Vedr. den økonomiske politik, om andre måder at dele kagen på, udtrygte Klaus Rifkær, hvordan de blå BILDER og ind, at der kun er en mulighed, hvilket if Klaus, ikke passer!

Måske nogle kan henvise til klip, om denne udtagelse, begrundelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 11:22   #15
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det bliver nok ikke mig.................

Men håber da, en del røde vælgere vil stemme på Alternativet, så de kommer ind og ikke bliver til stemmespild.

Det sidste kan let gøre, at vi ved hjælp af DF får de blå tilbage og om muligt endnu snævrere forhold for personer på fx overførselsindkomst.

Sidst redigeret af stampe; 28-05-2015 kl. 11:26.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 15:24   #16
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Stemmer bestemt på alternativet. enhedslisten, som jeg har stemt på længe har accepteret systemets premis.

Ingen bombetogter
30 ugers arbejdsuge
ingen kontrol etc overfor os på pension, dagpenge etc.
økologi
og en anstændig tone, ikke mindst
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 16:27   #17
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Hvor mange arbejdsløse skal der til at skrue en pære i?


........Een! og 4 socialrådgivere til at tjecke at han gør det rigtigt.


Basisindkomst nu - Stop kontrol.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 21:02   #18
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Tror jeg vil følge din point hejhejhej2 og stemme på alternativet, ikke fordi jeg kan se mig selv i ret meget af deres politik men simpelthen for at prøve at rede den røde blok,
kan kun håbe andre kan se fidusen ved at gøre det samme
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 08:29   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg elsker simpelthen de 3 uger der er op til et valg, synes simpelthen det er så spændende at følge med i......og sikke en masse overraskelser der kommer ud om selv ens nærmeste!!

Igår have jeg min søn og svigerdatter på besøg, og tænk, hun vil stemme DF....så det meste af aftenen gik med at holde rød tale....min søn ER rød, så det er ingen sag, men at hun stemmer blåt, havde jeg ikke set komme.
Så ringer jeg for at sige godnat til min gamle mor, og erfarer, at også hun vil stemme DF, fordi Tulle er så nydelig???

A'men ALTSÅ!!!


Så nu kastede Nationalpartiet håndklædet i ringen! Så mangler vi bare LA går samme vej, hahahahahaha.....

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...autologin=true

Sidst redigeret af Ninja; 29-05-2015 kl. 08:57.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 10:37   #20
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Kan godt se du er kommet på arbejde helene, håber du får styr på din svigerdatter/mor,
du har da ret i man kan blive overrasket nogle gange over hvad folk stemmer, selv dem som har mest brug for sygehus og velfærdsgoder og som har brug for hjælp i det hele taget ja de stemmer blå, enten pga. flygtninge politikken eller andet, i stedet for at tænke på sig selv...........
__________________

Sidst redigeret af mand; 29-05-2015 kl. 12:57.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension