K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2015, 10:45   #1
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
effektivitetsvurdering

Jeg har været ud i en virksomhed hvor arb.giver vil nedsætte min effektivitet for at spare penge på min løn. Begrundelsen var at jeg jo stadig var ny i virksomheden og jo pga. manglede rutine og dermed ikke er lige så effektiv som en anden medarbejder der har været der i lang tid. Altså har nedsættelsen af min effektivitet intet at gøre med min sygdom og baggrunden for at jeg er tilkendt Flex, som det jo skal have ifølge loven. Er der andre af jer der har været ude for at jeres effektivitet nedsættes (så i reel bliver betalt for færre timer end I er på arb.pladsen) uden at nedsættelsen har baggrund i jeres lidelse, dvs. at I ikke er langsommere eller skal holde flere pauser end andre pga. jeres sygdom?
Jeg synes at det er noget svineri at arb.giver gør sådan og at kommunerne støtter det!
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:32   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brud Se meddelelser
Jeg har været ud i en virksomhed hvor arb.giver vil nedsætte min effektivitet for at spare penge på min løn. Begrundelsen var at jeg jo stadig var ny i virksomheden og jo pga. manglede rutine og dermed ikke er lige så effektiv som en anden medarbejder der har været der i lang tid. Altså har nedsættelsen af min effektivitet intet at gøre med min sygdom og baggrunden for at jeg er tilkendt Flex, som det jo skal have ifølge loven. Er der andre af jer der har været ude for at jeres effektivitet nedsættes (så i reel bliver betalt for færre timer end I er på arb.pladsen) uden at nedsættelsen har baggrund i jeres lidelse, dvs. at I ikke er langsommere eller skal holde flere pauser end andre pga. jeres sygdom?
Jeg synes at det er noget svineri at arb.giver gør sådan og at kommunerne støtter det!
Pas nu på ikke at sprede dig over flere tråde.. Der går kuk i det

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31405&page=2
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:35   #3
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Det er netop for at skrive mere målrettet at denne tråd er lavet :-) da den anden tråd er meget gammel.
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Pas nu på ikke at sprede dig over flere tråde.. Der går kuk i det

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31405&page=2
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:38   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brud Se meddelelser
Det er netop for at skrive mere målrettet at denne tråd er lavet :-) da den anden tråd er meget gammel.
Alder har ingen betydning.. En ny kommentar i en gammel tråd trækker den op igen, som aktuel
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:46   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det skal du ikke gå med til. Det vil jo være det samme for alle de nyansætter.

Håber du har en fagforening der kan hjælpe dig på lige netop dette område.

Tænk hvis det var sådan i alle job. Du får kun ½ løn det første år indtil du er godt inde i tingene. Kan I lige se fagforeningerne springe op af stolen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:52   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Pas nu på ikke at sprede dig over flere tråde.. Der går kuk i det

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31405&page=2
Øh, så vidt jeg kan se er det her den første tråd Brud har startet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 12:04   #7
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Mik16, det er for at få aktuelle svar fra nogen der er i det nu og ikke nogen der var det for et år siden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Alder har ingen betydning.. En ny kommentar i en gammel tråd trækker den op igen, som aktuel
Min fagforening mener ikke de vil hjælpe fordi de ikke blander sig i flexordningen (det er kommunens opgave, siger de), kun faglige spørgsmål. Effektivitets vurdering (modsat f.eks. lønsats) er ikke faglig spørgsmål. Fagforeninger har intet at skulle have sagt i forhold til vurdering af ens effektivitet. Den fagforening har jeg så selvsagt ikke mere. Men til gengæld få jeg hjælp fra en kanon dygtig socialjurist :-) Men de kan heller ikke andet end køre evt. klager gennem systemet der tager år at få en evt. afgørelse/medhold.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det skal du ikke gå med til. Det vil jo være det samme for alle de nyansætter.

Håber du har en fagforening der kan hjælpe dig på lige netop dette område.

Tænk hvis det var sådan i alle job. Du får kun ½ løn det første år indtil du er godt inde i tingene. Kan I lige se fagforeningerne springe op af stolen.
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 12:53   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvor er

din jobkonsulent henne i din sag ?

Det er jobkonsulentens opgave at sikre, at du bliver sat til de timer du kan klare.

Og ved en ansættelse skulle der gerne stå hvor mange timer og hvor effetiv du er.

Du skal ikke gå med til den lamme undskyldning som arbejdsgiver kommer med....

Du skulle også gerne været blevet afklaret med henblik på både timer og effetivitet i det pågældende job....

Og mener ikke at arbejdsgiver kan bestemme det.... Men din jobkonsulent... Hvis opgave også er at beskytte sin borger.

Og det skal være på baggrund af din sygdaom og ikke hvor ny man er på arbejdsstedet.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:05   #9
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen

Jobkonsulent????? Gær du grin ag mig? :-) Jobkonsulenten er bare kommet med yderligere gode forslag til arb.giver på hvilken lam baggrund man kan nedsætte mig i eff.!!!!! Hun var der for arb.giver ikke mig!
Det var et meget sammenkædet samarbejde mellem arb.giver og jobkonsulent hvor de begge vi vinde på nedsættelsen og jeg vil være den stor taber. Arb.giver vil spare lønpenge og jobkonsulent vil spare kommunen for penge ved at få mig i job (for så skulle jeg ikke have ledighedsydelse=off. forsørgelse for alle 37t)
Jeg er blevet afklaret men efter den nye reform kan der foretages ny vurdering i hvert nyt job man kommer i!
Den vurdering fra afklaringen fik jeg aldrig præsenteret før jeg sad i ansættelsesmødet! Vurderingen fra afklaringen sagde 85% stod der, siden har min daværende arb.giver skrevet til mig at den kendte det ikke noget til for de mener bestemt at jeg var fuld effektiv så de aner ikke hvor jobcenter har de 85% eff. fra?!!!!!
Jeg ved at evt. nedsættelse skal have baggrund i mine begrænsninger pga. helbred. Det var dem her bestemt ikke!
Jobkonsulenten var der ikke for at beskuyte mig men for at sælge mig billigst muligt for at blive så gode venner med arb.giver som muligt for at sikre at jeg fik jobbet uanset hvad!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
din jobkonsulent henne i din sag ?

Det er jobkonsulentens opgave at sikre, at du bliver sat til de timer du kan klare.

Og ved en ansættelse skulle der gerne stå hvor mange timer og hvor effetiv du er.

Du skal ikke gå med til den lamme undskyldning som arbejdsgiver kommer med....

Du skulle også gerne været blevet afklaret med henblik på både timer og effetivitet i det pågældende job....

Og mener ikke at arbejdsgiver kan bestemme det.... Men din jobkonsulent... Hvis opgave også er at beskytte sin borger.

Og det skal være på baggrund af din sygdaom og ikke hvor ny man er på arbejdsstedet.
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 18:12   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror at de fleste job kunsulenter gør alt for at folk kommer i job, og det betyder, at de giver arbejdsgiveren gratis timer.

lidt tror jeg er en god ide,at give arbejdes giveren, fordi så kan man også kræve der bliver taget hensyb til ens helbred.
men man skal ikke lade sig snyde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension