K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2015, 21:03   #1
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Smile Ang førtidspension

Hej jeg er lige blevet tilkendt førtidspension , også vidt jeg kan se så får man lige knap 15200 før skat , det er jo en kæmpe nedgang i ens indtægt end da man var rask ombundne arbejde . Så er det jeg godt kunne tænke mig at vide kan man søge noget ekstra når man har hjemmeboende børn tænker på feks børnepenge fra staten ? Eller noget ? Bor sammen med en men det er ikke børnenes far. På forhånd tak 😊
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 22:08   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De 15.236 kr er fordi du er samlevende - enlige får 17.925 kr

Får du ikke børnecheck lige som alle andre?

Andre former for børnepenge gennem staten, er kun for enlige forsørgere. Hvis man bor sammen med én, kan man ikke søge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 01:23   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Tillykke med tilkendelsen .

du vil få 15236 kr ca MAKS pr mdr

Men det kan blive yderligere nedsat ca 3000 kr ALT efter din partners indtægt og det mindste du kan komme ned på alene pga den partner du bor med er ca 12.000 kr .før skat . dvs det er fra 15236 - ned til 12.000 kr man får som ftp når man bor sammen med en og ikke har andre indtægter udover .

jeg er selv forsørger til en 16 årig og der er kun de 923 kr . og evt børnepenge fra den anden forælder som pt er på 1289 kr mdr.

Ja det er en KÆMPE lønnedgang for mange at blive ftp. der burde være en takst for forsørgere og en for ikke forsørgere , men det er der desværre ikke .

Der er heller ikke rigtig noget man kan søge yderligere , det er desværre bare at bide i det sure æble år efter år .

Der mange gode oplysninger om ftp på borger dk og på ældresagens sider .

Husk at tjekke når du får din ftp at tallene passer . de kan lave fejl som alle andre udbetaling Danmark

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 07:51   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du/i er berettiget til boligsikring, så kan der muligvis være lidt mere at hente dér.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:42   #5
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Hej

Mange tak for svar Jo jeg får de alm børnepenge fra staten , men var bare fordi jeg kender en som er på førtidspension godt nok på de gamle regler hun får den højeste pension som det hed dengang og hun får da mere udbetalt og hun kan da søge diverse ting og hun får nemlig nogle ekstra børne penge fra staten hun er dog både gift og bor i hus ? hun nævnte det bare men hun viste ikke om man kunne søge på de nye regler. Men puhaaaa det er ikke meget man får i førtidspension når skatten er betalt 😳 det er jo da snart mindre end de gamle regler på kontanthjælp inden gensidig forsørgerpligt kom for sammen boende. Man kan da måske nok lige få det til at løbe rundt men der er da ikke noget til hygge og sjovt til børnene når en forældre er på førtidspension og man har jo ingen mulighed for at tage noget overarbejde el noget når man er syg , det er jo ikke for sjovt at man har fået en førtidspension og ingen har jo selv valgt at blive syg. Hvis der skulle komme lidt fremgang i en sygdom og man en dag evt kunne klare lidt timer må man så det når man er på førtidspension nye regler ?
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 14:19   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der gælder særlige regler for dem på førtidspension før 2003. De har flere goder på flere områder.

Ja, man må godt arbejde på den nye pension, men chancen for de så synes man skulle komme på fleks-ordningen istedet for pensionen, er relativ høj. Så det var ikke noget JEG turde give mig i kast med. Kommunen skal jo med indover hvis man gerne vil arbejde, og her vil de naturligvis undre sig, hvis man pludselig har en arbejdsevne (som jo blev udelukket da pensionen blev tilkendt).

Så man skal virkelig tænke sig om. Men KAN man arbejde en dag, og gerne vil tjene ekstra, så er det jo omvendt dejligt at man så altid kan komme på fleks-ordningen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 14:33   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Mille74

Har du husket at undersøge om du har nogle forsikringsordning igennem pensionsselskab fra tidligere job?

jeg havde nemlig igennem pka en pensionsordning som giver lidt fra dem hver måned da jeg blev tilkendt pension 1.2. i år. dette beløb modregnes godt nok i min pension fra det offentlige men det er ok.

jeg opdagede også at jeg havde en forsikring som gjorde at jeg fik en engangsudbetaling fra pka, og denne blev ikke modregnet i den offentlige førtidspension.

på pensionsinfo.dk kan du logge ind med nemid og se hvilke ordninger du har fra tidligere arbejdsgivere.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 15:23   #8
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Hej 😊

Det er heller ikke noget der er aktuelt lige pt men er bare en kæmpe ønske om at en dag at jeg kunne komme på arbejdsmarkedet igen , det har været et kæmpe nederlag for mig at blive syg og er træls når hjernen gerne vil men kroppen vil ikke være med 😳 , men ville være super fedt om ik andet at man en dag kunne blive frisk nok til nogle timer i ugen 😊. Jeg har undersøgt i mit pension selvskab og der får jeg også en løbende udbetaling derfra hver mdr , men ved ikke om det bliver modregnet min pension 😳. Og jeg skal da nok ikke klage for vi sidder ikke så dyrt i det i husleje og og vi er gode til at handle økonomisk ind osv og det er jo da noget mere end vi har haft at leve af i år der hvor den nye kontanthjælps reform trådtes kraft hvor man kun havde halv kontanthjælp så man jeg kan da kun blive glad når den første udbetaling kommer på førtidspension for den er noget mere end den halve kontanthjælp som vi har levet af , og det bliver også dejligt bare at få styr på det hele i banken igen for det har kørt lidt hips om haps siden jeg blev syg og bare det at man nu har en rimelig fast indtægt igen hver mdr ( dog noget mindre end da man var rask) . Og jeg er evigt taknemlig for at jeg har så skøn en kæreste og børn som siger at det skal vi nok klare 😊 . 1000 tak til jer for jeres svar så blev jeg lidt kloger i denne verden 😘
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 16:38   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du på et tidspunkt bliver klar til at arbejde lidt....så er der masser af muligheder for det...

Ens pension kan gøres hvilende imens man forsøger at arbejde....eller man kan komme over i fleksjobsordningen osv....

Du kan læse mere her https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 19:58   #10
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Okay og tak for svar 😊 Det er ikke lige pt relevant ang arbejde , det er bare mig der går og drømmer mig tilbage på arbejdsmarkedet og håber også det lykkedes mig engang med tiden men lige nu er det bare at tage en dag af gangen så må jeg se om der engang kan blive tale om et par timer 😊
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension