K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2015, 08:24   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"alle undtagen El..stemte for reformen.. men ingen partier vil pt røre ftp..
DA har haft forslag , men de er ikke regering." citat.

EL forsøger, og mener, at Reformen om førtidspension og fleks, SKAL ændres!

Hvis Rød blok skal have mere magt ift socialpolitikken, er der ingen tvivl om, at De Radikale skal have mindre magt og EL skal have mere!

Kun ved at gøre EL stærkere(flere stemmer), kan den førte politik ændres.

Mener personligt, at det er ABSOLUT nødvendigt, at EL får mange stemmer, for at vi får en bedre socialpolitik, ligesom, at de modsætter sig en politik, hvor man, som udgangspunkt, giver til de rige, for derefter at efterlade krummerne til de fattigste.

Hvis ikke Danskerne vil dette, betyder det jo netop, at Danskerne vil noget andet. Det er jo sådan demokratiet virker.
At bla. DI og ligesindede mener, at vi skal skabe job(have større udbud(arbejdsløse, for at sænke lønnen), er eneste vej frem, er den opfattelse, der styre vores økonomi, og begrundelsen for at der ikke er mere til de svageste.

Hvis man derimod, lægger større vægt på andre værdier, kan man godt beskatte højere til virksomheder, og de højest lønnede, ligesom, at lønnen måske ikke cykler derudad, for de der i forvejen får de højeste lønninger. (Hvem er flere milioner værd om året?).

Der vil selvsagt altid være virksomheder, butikker oa., Deres trudsler om at flytte udenlands, vil blot skabe plads til andre!

Og hvorfor skal familien have lov til at blive boende i DK, imens de tjener på en virksomhed der beskattes i udlandet?
Disse familier lever og nasser gratis på vores velfærdssamfund, bruger vores sygehuse, læger, skoler daginstitioner, veje,politi,får børnepenge,uddannelse og meget mere, som vi alle betaler til.?

Dem der har mest, har altid haft tendens til at bilde resten ind, at det er nødvendigt, for at der er penge til resten! Men er det eneste måde, at føre skattepolitik på?

Blot nogle spørgsmål, der bør overvejes, når valget kommer!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 25-05-2015 kl. 08:29.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2015, 13:14   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Husker jeg ikke helt forkert stemte DA heller ikke for reformen.. man hører kun om EL..

men rød kommer jeg aldrig til at stemme , det er 100 procent sikker.
kan slet slet ikke se noget positiv i de røde partier der er . og godt har de heller ikke gjort det .

og ingen partier vil sætte ftp ned . det er en myg der bliver til en elefant . og bar skræmme kampagner


stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2015, 18:15   #13
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Det jo "problemet" stribe.

Vi har IKKE haft en rød regering... det kommer man ikke udenom

En ting er at de ikke vil sætte den ned, men løkke udtalte dog at han fandt det interessant.
Derfra og så kigge det efter i sømmene er der ikke langt imellem, eller at gøre livet endnu mere surt for andre syge derude, og det er trods alt det sted at VK aldrig har haft nogle skrubler :/

Man skal stemme hvad man vil, men jeg synes bare lidt man gør sig selv en bjørnetjeneste ved ikke at se på tingene rent faktuelt.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 08:37   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
FAKTA!

Arkitekt bag udskældt dagpengereform vil bruge flere penge på ledige. (sådan lige før et valg)

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2015/05/25/153905.htm

Så maler vi hovedet af en lille sød hund,på vores kampagne bil, så hopper folk s.. på den.

Havde vores gode forfatter Klaus Rifbjerg mon ret i at der kun findes 2000 intelligente mennesker i Danmark, resten er dumme?

http://politiken.dk/debat/profiler/r...lig-i-danmark/

Tryghed og tillid..... og så lige en lille sød hundehvalp, så de dumme rammes på følelserne.

http://www.politiko.dk/nyheder/minis...en-provokation

Men at socialdemokraterne, i samarbejde med SF, fortsætter og videreudvikler det nuværende sociale system, med de forfærdelige konsekvenser, som vi på k10 kender så godt, er ikke alene dumhed men utilgiveligt dumt.:

http://politiken.dk/debat/ECE2681806...istoriske-arv/

Med ønsket om et godt valg til næsten alle.

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-05-2015 kl. 08:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 10:27   #15
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Åååh, det valg... Må indrømme jeg er nervøs. Den ro, jeg blev stillet i udsigt, da jeg fik bevilliget ftp, er godt nok svær at finde, når man blot er et tal på statsbudgettet, og hele tiden underlagt den til hver tid gældende politiske velvilje...

Tror desværre kun det bliver værre for de svage i samfundet, hvis blå blok vinder. På den anden side stoler jeg ikke længere på soc.dem. Jeg har stemt på dem, siden jeg fik valgret. Men dét gør jeg ikke mere, bl.a. pga den skattereform, trådstarteren henviser til...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 15:35   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er ret sikker på at dem som allerede har en førtidspension ikke har noget at bekymre sig om...ihvertfald ikke når det kommer til deres pension...

Men hvis man skal tænke på resten af folket...de arbejdsløse, de syge, dem på vej til en førtidspension, folk på sygedagpenge, kontanthjælpsmodtagere osv osv ja så bør man i den grad frygte fremtiden...specielt hvis de blå kommer til...

Bliver det så bedre med en såkaldt rød regering....tja det kommer helt an på hvor meget de radikale får at sige..

Skal det blive bedre for de svage grupper i samfundet....ja så skal og kan det kun ske uden de radikale og med en "rigtig" rød regering...

Desværre findes der alt for mange som bare læner sig tilbage og siger at når de nu har deres på det tørre....ja så betyder det mindre hvem der kommer til at bestemme...

Klaus Rifbjerg har måske ikke taget helt fejl i hans udtalelser..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 21:59   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
K10èrne og vælgerne skal huske og læse....

http://www.avisen.dk/bettina-post-di...le_326169.aspx

Bettina Post: Din undskyldning er tynd, Kristian Thulesen Dahl!

Også dette lovforslag blev sendt i høring. Men kun til en lille særligt udvalgt skare af de berørte parter: Beskæftigelsesrådets ydelsesudvalg, A-kassen for selvstændige erhvervsdrivende (ASE), Kristelig arbejdsgiverforening og Kristelig fagbevægelse. Og det var det. Hvorfor mon?

Så kære vælgere og k10èr, især syge, handicappede, arbejdsløse, etc..... hvis du bare sætter dig minimalt ind i, hvad der står skrevet.... især i lovbemærkningerne og høringssvarende så kan du da for pokker ikke være det mindste i tvivl om, hvilke partier som du ikke skal stemme på.

Alt andet ville ligne masochisme!

http://www.denstoredanske.dk/Krop,_p...ogi/masochisme

masochisme, (efter den østrigske forfatter Leopold von Sacher-Masoch, der bl.a. i romanen Venus im Pelz (1870) skildrede fænomenet), opnåelse af seksuel tilfredsstillelse ved fysisk eller psykisk underkastelse, ydmygelse eller ved at lade sig påføre egentlig smerte

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 08:44   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Håber, at rigtig mange vil stemme på Enhedslisten, således at vi kan få genoprettet socialpolitikken, og lade virksomheder, og de højest betalte, betale, deres del af skatten!

Johanne, ser heldigvis ud til at kunne genopstille, lige her på falderebet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:31   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
popiae

og så jage alle de private erhvervs drivende til at lukke eller flytte ud fordi det bliver dyrere og dyrere for dem. dem der betaler .

de sidste 4 år er det gået ned ad bakke for mange erhvervsdrivende , det er blevet dyrere og dyrere . underlige skatter og afgifter er blevet opfundet alene med det formål at plukke folk.

men EL ønsker jo heller ikke de private erhvervsdrivende . Måske derfor , de ser jo helst at alt skal være statsejet . stiger afgifter mere og mere ender det også med der kun er det offentlige tilbage . ¨

Men vil stå med dig mht de selskaber der ikke bidraqer i dk . det skal de selvfølgelig som alle andre . men de gør intet forkert , det er loven der er skruet forkert sammen .

folk skal bare lige huske al.firmaer virksomheder ikke er det samme som selskaber og vilkårene er heller ikke det samme.

Så nej jeg håber ikke EL får magt . I øvrigt er det mere et by parti og aller mest et storby parti . det kan man tydeligt se . De går ikke så meget op i folk der bor ude - undtagen når de vil plukke eller forringe det for folk .

Jeg har ikke set 1 ting EL har gjort godt li her i mit område. Men det kan jo komme
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:02   #20
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 629
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Stribe

At bruge skræmme ord som argument, så som:
jage,
lukke,
flytte,
statsejet,
kun det offentlige tilbage,
plukke,
forringe,

Er tydelig borgerlig retorik og er ikke en ordentlig debat værdig.

Kan forstå du taler den lille erhversdrivende sag og til det vil jeg bare henvise til EL, nu det er dem du har et horn i siden på:

enhedslisten.dk

EL taler også den lille erhvervsdrivende sag, så søg og du finder ud af , der er mange ting, de også har gjort godt i dit område.

Godt valg derude og husk, hvilke partier der taler om at reformere det danske folkestyre
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension