K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2015, 17:41   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gode ideer!

http://www.avisen.dk/naar-borgerne-t...te_324888.aspx

Når borgerne taler, skal politikerne lytte

Hvordan ændrer vi den politiske verden, så borgerne bliver inddraget mere i beslutningerne? Jeg foreslår borgerdrevne forslag som en af løsningerne.

Mange føler ikke, at de bliver inddraget i den politiske proces.

Det virker som om, politikerne taler hen over hovedet på mig, hører jeg tit, når jeg er til debataftener.

I mine øjne er det et stort problem for demokratiet, at borgerne føler sig koblet af og savner inddragelse. Hvis ikke der sker en samtale mellem borgerne og politikerne, bliver det bare nogle få, der styrer. Det bliver ikke et fælles projekt.

En måde at gøre det på er ved at indføre det, vi i Alternativet kalder borgerdrevne forslag.

Det går ud på, at borgere ved at samle nok underskifter kan få lovforslag behandlet i Folketinget. Inspirationen er hentet i Finland og Schweiz, der allerede har lignende initiativer.

I Finland kræver det 50.000 underskrifter, som indsamles via et system, der minder om NemID


Mit første forslag:

Inden for det offentlige skal der findes en konsekvens, når lovgivningen brydes efter at Ankestyrelsen har truffet en afgørelse.

Hvis man vælge en økonomisk konsekvens, skal det fremgå af kommunen offentliggjorte regnskab.

10.000 kr for hver måned, at kommunalbestyrelsen ikke har vedtaget og offentliggjort sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 inden for hvert område, hvor der falder en afgørelse og dermed en ankemulighed.

Kunne jeg indsamle 50.000 underskrifter?

Har du andre forslag?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 23:52   #2
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvorfor synes du kun det skal handle om de manglende sagsbehandlingsfrister?

Jeg synes det generelt bare skal være sådan at når en kommune ikke overholder lovgivningen skal der udskrives bøder, og udbetales erstatning til dem det går ud over.

Præcis som på alle andre områder i vores samfund.

Og jeg mener helt skarpt.

Hvis man som borger modtager en afgørelse fra kommunen, vælger at klage og så får medhold fra kommunen selv - så må afgørelsen jo have været forkert og dermed lovstridig.

Det samme med sager der hjemvises fra Ankestyrelsen - der har sagsbehandlingen som oftest ikke være god nok, og det er jo også lovstridigt - her tænker jeg både forvaltningslov og retssikkerhedslov...

Med konsekvens helt ned i det niveau, vil der være rigtig mange borgere der ikke længere bliver snydt i de kommuner der kører efter devisen - går den så går den...

Og der vil helt sikkert også blive meget kortere ventetid i ankestyrelsen, efter det første stormløb.
Og så vil ankestyrelsen få den funktion den var tiltænkt, nemlig at tolke lovgivningen i tvivls spørgsmål og dermed udstikke retningslinier til kommunerne.

?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 08:32   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Pga kommunerens spareiver, prøver de fleste kommuner deres afgørelser af, for at se om den går, og/eller rykke grænsen for, hvad de kan tillade sig.

Bonus for kommunerne er også, at en del ikke magter/orker at klage.

Så JA, Ankestyrelsens burde være for realle tvivlsspørgsmål, og IKKE for at efterprøve, om det går.
Det ville formodentlig få sagsbehandlingstiden ned på halvdelen, af idag!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2015, 13:31   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Spastikerforeningen: Kom til valgmøde om handicap på Christiansborg

Handicaprådet og DH København står bag et valgmøde på Christiansborg, hvor partierne skal forholde sig til en række forhold for handicappede. Spastikerforeningens direktør Mogens Wiederholt er ordstyrer.

Emnerne er blandt andre arbejdsmarked, boliger, hjælpemidler, transport m.m. Alle er velkomne til valgmødet, men - af sikkerhedsmæssige årsager – skal du tilmelde dig senest den 28. maj ved at skrive dit fulde navn, adresse og evt. hvem du repræsenterer til: [email protected] - kom i god tid, så du kan nå gennem sikkerhedstjekket på Christiansborg.

Program
16:30 – 16:35 Velkomst ved Janne Sander, Handicaprådet & Sven Knudsen, DH
16:35 – 17:00 Partiernes kandidater præsenterer deres handicappolitik – 3 minutter til hver
17:00 – 18:10 Debat med salen
18:10 – 18:25 Partiernes kandidater får afrundende bemærkninger - 2 minutter til hver
18:25 – 18:30 Opsamling, tak for i dag og et godt valg til alle!

https://www.facebook.com/events/1583020561975808/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-09-2015, 19:35   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Claus Hjort Frederiksen: Nyt kodeks

http://www.altinget.dk/artikel/syv-n...ign=altingetdk

Finansministeriet har udleveret et nyt kodeks med syv centrale pligter til statens embedsmænd i centraladministrationen. Se dem her.

Kodekset består af syv centrale pligter, som embedsmændene i centraladministrationen skal opfylde. De syv pligter er:

1 Lovlighed
2 Sandhed
3 Faglighed
4 Udvikling og samarbejde
5 Ansvar og ledelse
6 Åbenhed om fejl
7 Partipolitisk neutralitet


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 13:37   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske den øverste Claus Hjort Frederiksen selv skulle tage det kodeks til sig og overholde det...

Det er ikke gået helt så godt for ham selv tidligere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 13:57   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, Web han skulle have været i lære som flymekaniker

Da jeg som ung knægt, med mit nye svendebrev, første gang mødte op i hangaren, blev jeg mødt af en kontrolmester.

Han gik hen til mig med næven frem og bød mig velkommen.

Du skal vide, hvilke regler vi arbejder efter:

Der er 3 regler:

"Vi lyver ikke for hinanden.

Vi lyver ikke for hinanden

Vi lyver ikke for hinanden og i øvrigt er vi "dus" med hinanden.
"

Hvad er regel nr 2 spurgte han?

Hvortil jeg svarede: "Vi lyver ikke for hinanden"

Velkommen sagde han, du vil forstå hvorfor, senere i dit forløb, hvorfor vi har disse 3 vigtige regler. Det har præget mit liv siden, især når jeg var vidende til, når folk i sjældne tilfælde forsøgte sig med løgn.

Så var der ballade i luften på højeste plan, man accepterede det ikke med løgne.

Det har fuldt mig siden og kan se hvor vigtigt og let det hele bliver, når man taler sandt i enhver retning.

Så Carl Hjort Frederiksen skulle have være flymekaniker.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-02-2016, 21:00   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Cykel + kørestol = god tur

https://www.facebook.com/MIQuotes/vi...4976909601699/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 00:32   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tage strømper på eller af.....

https://www.facebook.com/bestandfuny...9193057195829/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-02-2016, 15:17   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Forslag til ny type af invalidebil....

... da samfundet, som helhed og især raske medborgere, ofte mener at handicappede borger incl børn, får udleveret nøglerne til en ny invalidebil, uden besvær eller kontrol, gratis og leveret ved bopælen, mener jeg at vi skal begynde at kræve lidt højere standard.

Forslag til ny invalidebil:
https://www.facebook.com/14686637300...type=2&theater

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension