K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2015, 09:29   #1
Morgenfrisk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 39
Blog Indlæg: 2
Styrke: 9
Morgenfrisk er ny på vejen
Unhappy Raskmeldt inden 22 uger af jobcentret

Sagsbehandleren har raskmeldt mig inden 22 uger, Ankestyrelsen giver dem ret.
Min arbejdsgiver indberetter igen at jeg er syg nu også med stress.
Så nu tager vi den forfra.
Morgenfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 14:09   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Morgenfrisk

Det er svært at hjælpe dig på så få oplysninger. Kunne du kort beskrive dit forløb, siden du først blev syg?

Og jeg kan godt forstå det er hårdt lige nu. Mange får stress over at være langtidssyg og usikker på fremtiden. Det kender jeg fra mig selv

vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 16:06   #3
Morgenfrisk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 39
Blog Indlæg: 2
Styrke: 9
Morgenfrisk er ny på vejen
Hej. Jeg har haft mange sygeperioder altid i begges jobs. Det ene er hårdt arbejde, det andet lidt mindre, men sliddet fra det første, gør at jeg ikke kan klare det andet. Jeg har mange smerter i leddene. Første og den eneste personlige samtale tror jeg går fint. En måned senere, måske er der nu gået sammenlagt tre måneder indenfor 9 måneder, varsler de ophør af sygedagpenge, fordi man vurderer at det letteste job kan varetages med skånehensyn, eller alle de jobs de ellers foreslår, som om man kan kan klare, endsige få dem, da man jo er syg. Jeg anede ikke at de bare kunne stoppe forløbet. Gjorde indsigelser og klagede. Arbejdsgiverne gør det samme. Det eneste der er sket er at de har fået lægeudtalelser, som godt nok siger at jeg ikke kan klare det hårde job, men skaden er jo sket og forsvinder ikke fordi man bliver fyret fra et job.

Udtalelserne viser at jeg er slidt og bla i lænden, og er bevægelseshæmmet i højre skulder

Er der andre end mig der har fået stoppet et forløb inden de 22 uger?
Morgenfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 13:59   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgenfrisk Se meddelelser
Sagsbehandleren har raskmeldt mig inden 22 uger, Ankestyrelsen giver dem ret.
Hvad siger din læge?
Er lægen enig med sagsbehandlerne i, at du kan raskmeldes?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 15:31   #5
Morgenfrisk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 39
Blog Indlæg: 2
Styrke: 9
Morgenfrisk er ny på vejen
Hej
Min læge er enig med mig.

Hvis han kunne ville han give mig pension, men det har jeg ikke søgt endnu, for det må være sidste udvej.

Men sagsbehandleren læser hans udtalelser som at jeg godt kan have et arbejde med skånehensyn et et eller andet erhverv.

Desværre skriver læger og kiropraktorer ikke altid helt klart.

De burde have et lille kursus.
Morgenfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2015, 16:41   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Morgenfrisk, du oplyser følgende:

"Hvis han (praktiserende læge) kunne ville han give mig pension, men det har jeg ikke søgt endnu, for det må være sidste udvej."


Læs og tænk lidt over denne tråd og kræv af dine omgivelser, at de skriver det samme i dine journaler som de siger til dig.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30893

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 08:55   #7
Morgenfrisk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 39
Blog Indlæg: 2
Styrke: 9
Morgenfrisk er ny på vejen
Tak. Er ved at læse det. Kommunen siger at min arbejdsgiver skal lave en ny sygemelding da jeg nu også er syg med stress. Systemet kan bare ikke klare det da jeg ikke er raskmeldt hos firmaet med første sygemelding. Det er kun sagsbehandleren der har raskmeldt mig. Har nogen her prøvet det?

I min sygemelding fra efteråret skrev sagsbehandleren at de vurderede at jeg ikke var uarbejdsdygtig i alle erhverv, men " hvornår er man fuld uarbejdsdygtig? "(SDP § 7)
Du er normalt fuld uarbejdsdygtig, når du er afskåret fra at varetage dine hidtidige arbejdsfunktioner. Såfremt din arbejdsgiver har mulighed anvise dig andet arbejde, der ligger inden for dit faglige område, og som ikke hindres af din sygdom, så anses du ikke for uarbejdsdygtig. Er du ledig, så foretages denne vurdering i forhold til det fagområde, du er meldt ledig fra."
Min arbejdsgiver kunne ikke anvise andet arbejde da det er en lille virksomhed, og jeg er iøvrigt ufaglært.
Jeg læser et, de læser noget andet på jobcentret. Ankestyrelsen kunne heller ikke læse som mig.
Morgenfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 12:41   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Min arbejdsgiver indberetter igen at jeg er syg nu også med stress.

Forstår at du er sygemeldt, men så er du jo ikke på arbejdspladsen.
Det er din læge, der sygemelder dig.

Du skal have din læge til at udfærdige diverse erklæringer - ikke din arbejdsgiver.

Hvilken ydelse er du på?

Formoder dine sygedagpenge ikke kunne forlænges efter de 22 uger.
Du behøvede desværre ikke være raskmeldt, men hvis du ikke har kunnet matche een af forlængelsesmulighederne, har sp ikke kunnet forlænges.

Held og lykke.

Sidst redigeret af stampe; 19-05-2015 kl. 12:54.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 13:09   #9
Morgenfrisk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 39
Blog Indlæg: 2
Styrke: 9
Morgenfrisk er ny på vejen
Tak Stampe.
Jeg skal til samtale hos min læge i morgen, så det var godt at du lige svarede.
Jeg blev fyret fra mit rengøringsjob som er årsagen til at jeg er slidt, men får stadig løn under sygdom i mit andet arbejde. Det er sliddet der gør at jeg ikke kan arbejde.
Men nu er der stress oveni og det er her jeg har fået at vide, at det skal være en ny sygemelding. Forvirret? Ja mon ikke!
Jobcentret stoppede jo dagpengene inden de 22 var gået, fordi de vurderede at jeg kunne få et job med skånehensyn, eller fortsætte der hvor jeg stadig er sygemeldt. Det kan jeg desværre ikke og jeg er snart 60 år med 7 år til folkepensionen.
De håber nok at jeg raskmelder mig, men jeg er altså ikke rask, kun i deres øjne.
Kan jeg få lidt hjælp til hvad jeg kan sige til min flinke læge?
Morgenfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 13:43   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal da absolut sige tingene, som du ser dem.

Kan være en god ide at skrive nogle stikord ned. Man kan godt glemme vigtige ting, når man "sidder i stolen". Det er helt normalt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension