K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2015, 14:57   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det har du ret i. Det var fordi jeg kiggede i det link du havde givet sammen med oplysningen. https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=139870 I det er der ingen § 2 nummer 7
Jo du skal bare se det lidt anderledes. (medgivet at der er meget at holde rede på)

Fx. fra linket: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=139870

§ 7 Stk. 6. Personer omfattet af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 2, nr. 7, placeres i match 1 jobklar, hvis de er i stand til at tage et fleksjob, som personen er visiteret til. Hvis personen ikke er i stand til at tage et fleksjob, sker placering i match 2 indsatsklar eller match 3 midlertidigt passiv.

Sidst redigeret af mik16; 24-04-2015 kl. 15:00.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2015, 15:24   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Jo du skal bare se det lidt anderledes. (medgivet at der er meget at holde rede på)

Fx. fra linket: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=139870

§ 7 Stk. 6. Personer omfattet af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 2, nr. 7, placeres i match 1 jobklar, hvis de er i stand til at tage et fleksjob, som personen er visiteret til. Hvis personen ikke er i stand til at tage et fleksjob, sker placering i match 2 indsatsklar eller match 3 midlertidigt passiv.
nu helt rundtosset
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 11:28   #13
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
For at kunne hæve feriepenge som en feriehindring er der mindst 2 ting der skal være klarlagt.

Hvis man fra sygemeldingen i jobbet det ferieår hvor feriepengene skulle have været anvendt, og frem til 30 sept. det år, var sygemeldt så 3 uger samlet hovedferie IKKE kunne afholdes. Så er det en feriehindring.
Altså skal du MINDST også have været sygemeldt, de sidste 15 hverdage i sept.

Det samme gælder hvis de sidste 2 uger IKKE kunne afholdes p.g.a. sygdom inden 30 april i samme ferieår.. Men her gælder det ikke at de 2 uger holdes samlet. Det er udelukkende de feriedage (hverdage) der IKKE er plads til inden 30 april der er en feriehindring.

Så datoer er vigtige i den sammenhæng.

Og normalt skal kommunen/andre dokumentere/ underskrive at der HAR været en feriehindring. Inden de udbetales.. Feriekonto skriver:

Hvis du har været forhindret i at holde ferie
Hvis du ikke har holdt ferien på grund af fx sygdom, barsel, udlandsophold m.v., skal du sende dokumentation på det.

Det skal være fra:

din arbejdsgiver på feriehindringstidspunktet.
din a-kasse, hvis du ikke havde en arbejdsgiver på feriehindringstidspunktet, og du fik en ydelse fra a-kassen.
tjenestestedet, hvis du på feriehindringstidspunktet var under aftjening af værnepligt.
Socialforvaltningen i din kommune i andre tilfælde.


Så alt i alt har du nok en dårlig sag, HVIS du blot har hævet de penge som alm. feriepenge. Og ikke som en feriehindring med dokumentation.

Så kom der endelig svar fra kommunen. Det tog også kun 4 uger....

Mine datoer:

Sygemeldt med sygedagpenge: Okt 2013 til midt december 2014.
Får flexjob: Midt december 2014.
Ledighedsydelse: Midt december 2014 til april 2014.
I flexjob: April 2014 til nu.

De 15 dages feriepenge jeg fik udbetalt er for hovedferien i 2014.

Ferieloven:
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=145329
§ 14. Af ferien skal mindst 15 dage gives i sammenhæng (hovedferien). Hovedferien skal holdes i perioden 1. maj til 30. september (ferieperioden).

Med andre ord: Jeg var sygemeldt med sygedagpenge i hele perioden 1. maj til 30. september 2014.

I svaret på min klage fastholder kommunen at penge skal betales, og at de vil have dokumentation for, at jeg ikke kunne holde ferie fra dec 2014 til april 2015.

Så vidt jeg kan læse, har den periode ikke noget med sagen at gøre, da det jo drejer sig om hovedferien, men det er godt nok svært at hitte rede i.

Jeg har IKKE hævet de penge som alm. feriepenge. Da jeg bad om at få feriepengene udbetalt hakkede jeg af i en boks, der hed noget i retningen af feriehinding: egen sygdom. Jeg har ikke indsendt dokumentation for at jeg var syg, og jeg mener heller ikke jeg blev bedt om det, men som sagt har kommunen udbetalt sygedagpenge i hele perioden.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 14:31   #14
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Så kom der endelig svar fra kommunen. Det tog også kun 4 uger....

Mine datoer:

Sygemeldt med sygedagpenge: Okt 2013 til midt december 2014.
Får flexjob: Midt december 2014.
Ledighedsydelse: Midt december 2014 til april 2014.
I flexjob: April 2014 til nu.

De 15 dages feriepenge jeg fik udbetalt er for hovedferien i 2014.

Ferieloven:
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=145329
§ 14. Af ferien skal mindst 15 dage gives i sammenhæng (hovedferien). Hovedferien skal holdes i perioden 1. maj til 30. september (ferieperioden).

Med andre ord: Jeg var sygemeldt med sygedagpenge i hele perioden 1. maj til 30. september 2014.

I svaret på min klage fastholder kommunen at penge skal betales, og at de vil have dokumentation for, at jeg ikke kunne holde ferie fra dec 2014 til april 2015.

Så vidt jeg kan læse, har den periode ikke noget med sagen at gøre, da det jo drejer sig om hovedferien, men det er godt nok svært at hitte rede i.

Jeg har IKKE hævet de penge som alm. feriepenge. Da jeg bad om at få feriepengene udbetalt hakkede jeg af i en boks, der hed noget i retningen af feriehinding: egen sygdom. Jeg har ikke indsendt dokumentation for at jeg var syg, og jeg mener heller ikke jeg blev bedt om det, men som sagt har kommunen udbetalt sygedagpenge i hele perioden.
HVIS du vitterligt var sygemeldt med sygedagpenge i hele perioden 1. maj til 30. september 2014. Så skal du anke den omgående..

At du efter den 30 sept. 14 KUNNE holde ferie, angår overhovedet ikke de 15 dages hovedferie..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 19:51   #15
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
HVIS du vitterligt var sygemeldt med sygedagpenge i hele perioden 1. maj til 30. september 2014. Så skal du anke den omgående..

At du efter den 30 sept. 14 KUNNE holde ferie, angår overhovedet ikke de 15 dages hovedferie..
Ja, jeg var sygemeldt med sygedagpenge i hele perioden. Desværre virker det nærmest som om min klage ikke er blevet læst.

Måske ville det hjælpe, hvis der var en lignede sag, jeg kunne refere til? Jeg kan da umuligt være den første, som har fået udebetalt feriepenge efter at have været sygmeldt.

Jeg er total nybegynder indenfor alt sådan noget diskussion med kommunen – så her kommer et helt basalt spørgsmål: HVORDAN anker jeg? Hvad skal jeg sende hvorhen?
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 20:19   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Måske du kan bruge denne folder fra Ballerup Kommune? Der i synes jeg det står ret klart. https://www.ballerup.dk/sites/defaul...e%2Bferie1.pdf

Du skal vel klage til dem der administrerer udbetaling af Ledighedsydelse. Har ikke lige styr på om det er kommunen eller Udbetaling Danmark der står for det.

Skriftligt!

Og hvis de så bliver ved at sige at feriepengene medfører træk i ledighedsydelsen (kommer med den afgørelse) kan du anke.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 21:00   #17
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Tak for linket. Jeg har svaret kommunen nu – skriftligt. Sendt via digital post til ”Ydelse” i kommunen. Den del har jeg styr på. Spørgsmålet er hvor man anker henne, hvis kommunen fastholder, at jeg skal tilbagebetale ledighedsydelsen.... Jeg har jo ikke sendt den dokumentation, som de bed om (nemlig at jeg skulle være feriehindret i marts 2015) og der står dybest set ikke noget nyt i brevet. Hele augmentet med at det drejer sig om hovedferien osv – det var også i min oprindelige klage.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 21:11   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når man klager over en afgørelse og kommunen fastholder afgørelsen skal kommunen videresende klagen til Ankestyrelsen.

...............................

stødte lige på denne afgørelse fra Ankestyrelsen. Den giver dig medhold, som jeg læser den.
https://scleroseforeningen.dk/netraa...-og-feriepenge

..............................

og her er den fulde tekst på Ankestyrelsens hjemmeside https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153923

Sidst redigeret af Akvamarin; 28-05-2015 kl. 21:16.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 07:58   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Tak for linket. Jeg har svaret kommunen nu – skriftligt. Sendt via digital post til ”Ydelse” i kommunen. Den del har jeg styr på. Spørgsmålet er hvor man anker henne, hvis kommunen fastholder, at jeg skal tilbagebetale ledighedsydelsen.... Jeg har jo ikke sendt den dokumentation, som de bed om (nemlig at jeg skulle være feriehindret i marts 2015) og der står dybest set ikke noget nyt i brevet. Hele augmentet med at det drejer sig om hovedferien osv – det var også i min oprindelige klage.
Det er vigtigt, at du fremsender den dokumentation du evt. må have..

Iflg. retsikkerhedslovens § 11, så har kommunen ret til at udbede ekstra oplysninger, hvis de har behov. ( det gælder alle der på den ene eller anden måde modtager en offentlig ydelse )

Hvis du ikke sender den dokumentation, så har de ret til at behandle sagen udfra det materiale de nu engang har. Også selvom at den dokumentation slet ikke har noget med problemet at gøre.

Sidst redigeret af mik16; 29-05-2015 kl. 08:02.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 09:14   #20
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
De har bedt mig dokumentere, at jeg IKKE KUNNE holde ferie fra midt dec 2014 til 30. april 2015. Hvordan kan jeg dokumentere det? I den periode var jeg på ledighedsydelse.

Jeg kan godt dokumentere at jeg IKKE HAR holdt ferie. Tværtimod var jeg meget jobsøgende og fik også det flexjob jeg har nu. Det handler om hvorvidt jeg KUNNE have holdt ferie.

(Min hovedpointe er stadig: Det drejer sig om de 15 dages hovedferie som skal holdes i perioden 1. maj til 30. september 2014. I hele denne periode var jeg sygemeldt med sygedagpenge.)

Sidst redigeret af Hanne1973; 29-05-2015 kl. 09:21.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension