K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2015, 11:43   #21
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Der ligger altså en officiel blanket til brug for vurdering af effektive timer..

Jeg opfordre i den grad til, at man forlanger den udfyldt.
Bemærk ISÆR på side 3.. Der er et felt til begrundelse for "afgørelsen"

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab325.pdf
Og der er mulighed for at klage over afgørelsen om arbejdsevne hvis man ikke er enig i jobcenterets afgørelse.

Så det skal man da gøre hvis man ikke er enig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:51   #22
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Afgørelse????? Tager du pis på mig :-)? Det eneste jeg fik stukket i hånden jeg skulle underskrive var flex aftale hvor der skrives hvor mange timer jeg skal være på arb. og hvor mange jeg bliver aflønnet for, intet andet. Det er ikke en afgørelse, ergo det kan man ikke klage over da det er en aftale der er at betragte for værende frivillig. Jeg fik at vide at hvis jeg ikke skrev under, så blev det ligestillet med at jeg sagde nej til et tilbudt job (jeg fandt den selv) og dette udløste 3 uger karantæne!!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Og der er mulighed for at klage over afgørelsen om arbejdsevne hvis man ikke er enig i jobcenterets afgørelse.

Så det skal man da gøre hvis man ikke er enig.
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:56   #23
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
"Den fleksjobvisiterede kan, i lighed med andre afgørelser
på fleksjobområdet, klage over jobcenterets vurdering af
arbejdsevnen til Ankestyrelsen"

Det står der på side 4 i på den blanket Mik16 henviser til. Så det kan du.

Du bliver nok nød til at starte i jobbet for ikke at komme i karantæne. Men du har ret til at klage. Og hvis du får medhold skal du have løn efterbetalt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 12:03   #24
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Sagen er at jeg aldrig har fået denne blanket - jeg har aldrig set den før!!!!!!!! Fik bare udleveret en blanket hvorpå der skal skrives under på hvor mange timer jeg skal være på arb. og hvor mange timer jeg få løn for. p job 10 timer aflønnet med 8timer! SLUT, intet andet. Blanketten hedder flexaftale - en aftale kan man ikke klage over!
Og så var ansættelsen endda tidsbegrænset til 3md.! Så inden afgørelsen med evt. medhold kom, vil jeg da for længst være stoppet i virksomheden.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
"Den fleksjobvisiterede kan, i lighed med andre afgørelser
på fleksjobområdet, klage over jobcenterets vurdering af
arbejdsevnen til Ankestyrelsen"

Det står der på side 4 i på den blanket Mik16 henviser til. Så det kan du.

Du bliver nok nød til at starte i jobbet for ikke at komme i karantæne. Men du har ret til at klage. Og hvis du får medhold skal du have løn efterbetalt.
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 12:09   #25
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brud Se meddelelser
Sagen er at jeg aldrig har fået denne blanket - jeg har aldrig set den før!!!!!!!! Fik bare udleveret en blanket hvorpå der skal skrives under på hvor mange timer jeg skal være på arb. og hvor mange timer jeg få løn for. p job 10 timer aflønnet med 8timer! SLUT, intet andet. Blanketten hedder flexaftale - en aftale kan man ikke klage over!
Og så var ansættelsen endda tidsbegrænset til 3md.! Så inden afgørelsen med evt. medhold kom, vil jeg da for længst være stoppet i virksomheden.
Jeg kan se problemet med at du ikke har vidst en sådan blanket fandtes.

Men hvis du havde og du havde klaget ville virksomheden skulle efterbetale dig selvom du var stoppet i jobbet igen.

Så næste gang skal du se at få lavet en officiel arbejdsevne vurdering i det job du skal ansættes i. Og bruge blanketten til det.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 12:10   #26
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Det bliver heldigvis ikke nødvendigt i det næste job :-) da jeg der vi få løn for 100% effektivitet :-)
Men hvis jeg en dag igen skulle blive udsat for det, så ved jeg der findes, fedt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg kan se problemet med at du ikke har vidst en sådan blanket fandtes.

Men hvis du havde og du havde klaget ville virksomheden skulle efterbetale dig selvom du var stoppet i jobbet igen.

Så næste gang skal du se at få lavet en officiel arbejdsevne vurdering i det job du skal ansættes i. Og bruge blanketten til det.
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:18   #27
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brud Se meddelelser
Det bliver heldigvis ikke nødvendigt i det næste job :-) da jeg der vi få løn for 100% effektivitet :-)
Men hvis jeg en dag igen skulle blive udsat for det, så ved jeg der findes, fedt.
Desværre kender de færreste den blanket.. Og den bliver sjældent brugt hvis man ikke liiiige ved at den eksistere.. Og der er heller intet lovkrav om at den SKAL bruges.. Kun at den KAN bruges..

Men uanset det, så har intet jobcenter vel noget imod at udfylde den, hvis alt går korrekt til..

Rent faktisk er den vores (os fleksjobberes) eneste mulighed for, at få en rimelig forklaring på de vurderet effektive timer..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:22   #28
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
JA, og det er grunde til at ingen af os kender den!!! For ved at hemmeligholde den vunder jobcentret og fratager os vores retssikkerhed.
Men vis det ikke er lovpligtigt at udfylde, hjælper det jo ikke meget. Så kan jobcenter bare sige at de ikke vil udfylde den for den bruger de ikke i deres kommune - og så er man lige vidt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Desværre kender de færreste den blanket.. Og den bliver sjældent brugt hvis man ikke liiiige ved at den eksistere.. Og der er heller intet lovkrav om at den SKAL bruges.. Kun at den KAN bruges..

Men uanset det, så har intet jobcenter vel noget imod at udfylde den, hvis alt går korrekt til..

Rent faktisk er den vores (os fleksjobberes) eneste mulighed for, at få en rimelig forklaring på de vurderet effektive timer..
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:38   #29
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brud Se meddelelser
JA, og det er grunde til at ingen af os kender den!!! For ved at hemmeligholde den vunder jobcentret og fratager os vores retssikkerhed.
Men vis det ikke er lovpligtigt at udfylde, hjælper det jo ikke meget. Så kan jobcenter bare sige at de ikke vil udfylde den for den bruger de ikke i deres kommune - og så er man lige vidt!
Ej det passer jo ikke helt.. Den blanket er jo lavet af KL til brug for jobcenteret.

HVIS de ikke vil bruge den, så må de jo komme med en fair årsag.. ELLER i det mindste en anden redegørelse for deres beslutning om valgte effektive timer.

Uanset HVAD.. Så ER det lovmæssige i blanketten klart beskrevet.. Den kan uanset hvad IKKE fraviges
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 13:41   #30
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Kommunen vil til enhver tid sige at de ikke vil bruge den fordi de har en anden af egen produktion som det bruger, ligesom min kommune gør! Og i den er der enten det med at man har ret til at klage eller noget som helst andet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ej det passer jo ikke helt.. Den blanket er jo lavet af KL til brug for jobcenteret.

HVIS de ikke vil bruge den, så må de jo komme med en fair årsag.. ELLER i det mindste en anden redegørelse for deres beslutning om valgte effektive timer.

Uanset HVAD.. Så ER det lovmæssige i blanketten klart beskrevet.. Den kan uanset hvad IKKE fraviges
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension