K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2015, 16:46   #11
23-6-14
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 10
23-6-14 er ny på vejen
Det kan god passe at de laver en aftale med ikke at betale for de fulde timer
da jeg skulle skrive kontrakt havde kommunen og virksomheden lavet en aftale at de kun skulle betale 50'/, af den tid jeg arbejdet. Jeg sagde at han godt kunne lave en bedre aftale, men han sagde at sådan var det når man var i flexjob så skulle man arbejde for en 50/50 orden og det var der ikke noget at labe om på for sådan var loven (ved gode det ikke passer)

Sidst redigeret af 23-6-14; 11-01-2015 kl. 16:48.
23-6-14 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 17:51   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af 23-6-14 Se meddelelser
Det kan god passe at de laver en aftale med ikke at betale for de fulde timer
da jeg skulle skrive kontrakt havde kommunen og virksomheden lavet en aftale at de kun skulle betale 50'/, af den tid jeg arbejdet. Jeg sagde at han godt kunne lave en bedre aftale, men han sagde at sådan var det når man var i flexjob så skulle man arbejde for en 50/50 orden og det var der ikke noget at labe om på for sådan var loven (ved gode det ikke passer)
Det er jo horribelt og du burde klage over den knold der har sagt dette...

Det er jo dig og din løn det går ud over...og det skal man da ikke finde sig i...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 21:51   #13
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Hvis disse personer vil stå frem i TV med denne problematik, vil jeg meget gerne i kontakt med dem på [email protected]. Der arbejdes på en stor sag i medierne netop om løndumping af flexjobber ved ubegrundet nedsættelse af effektivitet

Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
Hej
Jeg kender 2 som kun er sat til at arbejde 8 timer ugentlig.

Begge, bliver ikke lønnet 100% af de 8 timer men kun 75 % selv om arbejdsgiverene mener de er effektive i de 100% de er der. dog sidder en Flex konsulent og råder arbejdsgiverne til kun at betale de 75 %

Den ene arbejdsgiver siger nu efter min bekendt sagde denne ikke kunne forstå en reducering fra 100 til 75% - Hvor arbejdsgiverne siger det er pga de nye regler.

Kan det passe at Flex konsulenterne går med til at reducere lønnen bare for at få Flexmedarbejderne i arbejde.

Og hvordan kan det være man vurdere en Flex der arbejder 8 timer om ugen 100% uden pauser eller form for at skulle hvile sig eller hvad man nu gør pga skånehensyn til NU kun at yde 75% og hvis man selv mener man yder 100% hvordan kan man så grænse den ydelse selv så de får hvad de betaler for.

Jeg ved godt det lyder totalt dumt man så IKKE vil yde det samme man gjorde før i tiden, men disse får faktisk ikke ret meget mere end en på ledighedsydelseydelse - og er det så fair at man rammer folk der i forvejen er ked af de ikke kan arbejde flere timer om ugen ved at påstå de NU IKKE YDERE mere end 75% pga man kan slippe for at betale de 25 % og alligevel forvente de yder de 100% ?
Hvis du vil stå frem i TV med denne problematik, vil jeg meget gerne i kontakt med dem på [email protected]. Der arbejdes på en stor sag i medierne netop om løndumping af flexjobber ved ubegrundet nedsættelse af effektivitet

Citat:
Oprindeligt indsendt af 23-6-14 Se meddelelser
Det kan god passe at de laver en aftale med ikke at betale for de fulde timer
da jeg skulle skrive kontrakt havde kommunen og virksomheden lavet en aftale at de kun skulle betale 50'/, af den tid jeg arbejdet. Jeg sagde at han godt kunne lave en bedre aftale, men han sagde at sådan var det når man var i flexjob så skulle man arbejde for en 50/50 orden og det var der ikke noget at labe om på for sådan var loven (ved gode det ikke passer)
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 06:28   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg får også kun 75% et tilbud jeg gav mit arbejde for at komme i job

jeg arbejder 100 % siger de men de tager også hensyn når der laves arb planer, s¨jeg ikke får de fysiske hårde ting, jeg er yderst tilfres

har så også en chef der ofte siger hvor glad de er for mig, nogen gange er det bare det værd
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 07:13   #15
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Øv at der er nogen der er glade for at blive underbetalt Det er da nedværdigende. Man er ikke dårligere medarbejder fordi man har en sygdom eller handikap. Det ødelægger det for resten af os der sætter ære i vores arb.kræft og ikke vil underbetales og nedgøres fordi vi har været uheldige at blive syge!
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg får også kun 75% et tilbud jeg gav mit arbejde for at komme i job

jeg arbejder 100 % siger de men de tager også hensyn når der laves arb planer, s¨jeg ikke får de fysiske hårde ting, jeg er yderst tilfres

har så også en chef der ofte siger hvor glad de er for mig, nogen gange er det bare det værd
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 10:56   #16
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Effektivitet

Jeg bliver dybt forarget over at en officiel side kan komme med et eksempel på "halv pris.." Det danner li`som en forventning om, at det er "normalt"

CITAT:
Fleks betyder, at du kun betaler for det arbejde, der bliver udført
Som arbejdsgiver skal du kun betale for det arbejde, fleksjobberen udfører. Fortalt med tal betyder det, at ansætter du en fleksjobber 20 timer om ugen med en arbejdsintensitet på 50 %, betaler du timeløn for 10 timer.


http://www.fleks.nu/virksomheder

Jeg har set mange grimme.. Hmm

En af de værste var en fleksjobber der ALTID tidligere, var afregnet 100 % effektiv i andre fleksjob

Men da arbejdsgiveren kun havde 4000 kr md, at gøre godt med (ville ikke betale for mere) og behovet var 20 timer uge, så blev en aftale godkendt med KUN 7,3 time lønnet, ud af de 20 timer der var fremmøde.

Altså pludselig KUN ca. 36 % effektiv, mod før 100 % i samme jobtype..

For som jobkonsulenten sagde som begrundelse: "Et fleksjob er bedre end intet job"

Selve loven og idéen bag begrebet er skam god nok.. Hvis det bruges efter hensigten.. (at ligestille udgiften mellem en "rask" og en handicappet)

Det er jo klart, at der KAN være velbegrundet årsager til, at effektive timer ikke sættes til 100 % i et fleksjob. Og helt fint..

Fx. er der valget mellem mellem en "rask" og en handicappet UDEN ARME.. Og opgaven er at flytte en jordbunke i det job.. Ja så er det jo velbegrundet, at den handicappet IKKE er 100 % effektiv.. Men noget andet.. Og DET er netop tanken bag.. Ikke en skjult rabat.. Hmm

Sidst redigeret af mik16; 27-05-2015 kl. 11:13.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:09   #17
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Kan kun give brud og mik16 ret, det kan da ikke passe fordi folk er syge og kan arbejde mindre, at de så også skal straffes med mindre i løn.

Og at der er nogen som syntes det er det rigtige, bare for at få et job forstår jeg IKKE,

Det skal være lønmodtager og arbejdsgiver der fastsætter lønnen, det skal kommunen slet ikke blande sig i.

Vi skulle nødig blive sammenlignet med udenlandsk arbejdskraft (som løntrykkere)
__________________

Sidst redigeret af mand; 27-05-2015 kl. 11:18.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:14   #18
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Problemet er at mange arb.giver har fundet fidusen ved loven i at de kan slippe billogere ved at nedsætte medarb. effektivitet og dermed have en fuld effektiv medarbejder til meget lavere løn. Her er arb.giver og kommuner (der opfordrer til det) lige skyldige.
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Kan kun give brud og mik16 ret, det kan da ikke passe fordi folk er syge og kan arbejde mindre, at de så også skal straffes med mindre i løn.

Og at der er nogen som syntes det er det rigtige, bare for at få et job.

Det skal være lønmodtager og arbejdsgiver det fastsætter lønnen, det skal kommunen slet ikke blande sig i.
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:23   #19
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Få det på skrift

Der ligger altså en officiel blanket til brug for vurdering af effektive timer..

Jeg opfordre i den grad til, at man forlanger den udfyldt.
Bemærk ISÆR på side 3.. Der er et felt til begrundelse for "afgørelsen"

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab325.pdf
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2015, 11:38   #20
brud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2015
Indlæg: 15
Styrke: 10
brud er ny på vejen
Ok??????????
Den er jeg ikke stødt på før. 1000 tak

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Der ligger altså en officiel blanket til brug for vurdering af effektive timer..

Jeg opfordre i den grad til, at man forlanger den udfyldt.
Bemærk ISÆR på side 3.. Der er et felt til begrundelse for "afgørelsen"

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab325.pdf
Mik16, ved du om det er et lovkrav at den skal udfyldes eller om det blot er en "hjælpe" blanket?
Hvis det er lovkrav, kan du henvise til §?


Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Der ligger altså en officiel blanket til brug for vurdering af effektive timer..

Jeg opfordre i den grad til, at man forlanger den udfyldt.
Bemærk ISÆR på side 3.. Der er et felt til begrundelse for "afgørelsen"

http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab325.pdf
brud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension