K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2015, 15:55   #1
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
40-50-75 % arbejdsdygtighed lønning

Hej
Jeg kender 2 som kun er sat til at arbejde 8 timer ugentlig.

Begge, bliver ikke lønnet 100% af de 8 timer men kun 75 % selv om arbejdsgiverene mener de er effektive i de 100% de er der. dog sidder en Flex konsulent og råder arbejdsgiverne til kun at betale de 75 %

Den ene arbejdsgiver siger nu efter min bekendt sagde denne ikke kunne forstå en reducering fra 100 til 75% - Hvor arbejdsgiverne siger det er pga de nye regler.

Kan det passe at Flex konsulenterne går med til at reducere lønnen bare for at få Flexmedarbejderne i arbejde.

Og hvordan kan det være man vurdere en Flex der arbejder 8 timer om ugen 100% uden pauser eller form for at skulle hvile sig eller hvad man nu gør pga skånehensyn til NU kun at yde 75% og hvis man selv mener man yder 100% hvordan kan man så grænse den ydelse selv så de får hvad de betaler for.

Jeg ved godt det lyder totalt dumt man så IKKE vil yde det samme man gjorde før i tiden, men disse får faktisk ikke ret meget mere end en på ledighedsydelseydelse - og er det så fair at man rammer folk der i forvejen er ked af de ikke kan arbejde flere timer om ugen ved at påstå de NU IKKE YDERE mere end 75% pga man kan slippe for at betale de 25 % og alligevel forvente de yder de 100% ?
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2015, 16:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er en måde hvorpå man kan give arbejdsgiveren lidt for at ansætte fleksjobberen...

Da arbejdsgiveren kun skal betale for effektive timer ja så vil denne tjene lidt på disse aftaler...

Det sker iøvrigt ikke kun ved folk der arbejder få timer...det sker bredt...og ja det er ikke lovligt...

Problemet kan være at hvis man stiller sig på bagbenene og forlanger løn for alle timer hvor man arbejder effektivt ja så risikere man at man ikke får jobbet...

Når man får et fleksjob så skal jobkonsulenten måle ens arbejdsintensitet....og det kan være svært for den enkelte flekser at slå igennem hvis både arbejdsgiver og jobkonsulent laver denne aftale...

Omvendt så hvis ens arbejdsintensitet kun er 75 % ja så er det også kun hvad arbejdsgiver kan regne med at man arbejder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 01:29   #3
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Tak Webmaster for dit svar -
jeg kan dog forstille mig at hvis en Flex konsulent sidder og rådgiver en arbejdsgiver til ikke at betale de 100% af de timer de reelt arbejder, så tror jeg det vil være et problem at finde en arbejdsgiver som vil give det - Den ene af mine bekendte ville finde sig et helt andet arbejde da hun ved hendes arbejdsgiver vil bruge hende 100% selv om hun kun betaler for de 75% og hun ikke kan andet end yde de 100& når hun er på arbejde.

Det er altså ikke i orden, det er en lausi ordning der er lavet for Flexordningen
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 02:53   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Enig det er surt for flekseren...

Men på en måde forstår man til dels arbejdsgiverne...for på den gamle ordning ja der fik de som regel en lille gulerod for at ansætte en fleksjobber....

Men med de nuværende regler....ja der får de intet ud af det....da de skal betale for alle de effektive timer...

Jo jo jeg ved godt at det ikke burde være nødvendigt med en gulerod til arbejdsgiverne....men der kan jo være en del problemer undervejs ved at ansætte en fleksjobber....plus samarbejdet jobkonsulenten og evt andre skånehensyn som der kan være...som kommer ud over det at ansætte en rask person...

Arbejdsgiverne er der trods alt for at tjene penge...

Din veninde får jo en ansættelses kontrakt....hvorpå der skal stå de effektive timer hun skal arbejde plus evt andre skånehensyn der måtte være...og det kan hun jo forsøge at holde sig til...selvom det kan være svært...

Arbejdsgiveren kan jo reelt ikke bede om mere end det der står i kontrakten...

Men det er bestemt ikke nemt for fleksjobberen lige hvad det angår...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 04:41   #5
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
I har ret begge 2 i at Fleks konsulent sidder og rådgiver en arbejdsgiver til ikke at betale de 100% af de timer de reelt arbejder, det høre man tit og er noget svineri,

Fleks konsulenten eller job konsulenten som det også hedder er bare ude på at få en i arbejde ( så er der en mindre i systemet )

de tænker ikke på fleksjobberen skal leve af den løn de får, og mange arbejdsgiver tænker kun på at få billig arbejdskraft.......

Men det er ikke rigtigt at der ikke findes ordenlige arbejdsgiver, jeg forhandlede selv med arbejdsgiver da jeg var i praktik og vi blev enig om jeg skulle have for alle timer

selv om jeg ikke arbejder 100% ( 2 timer hver anden dag ) 6 timer om ugen, og lønnen skulle være 150kr. i timen,

da jeg så ringede til job konsulenten og sagde vi havde aftalt arbejdstid og løn og vi bare skulle finde en tid til at skrive papirer, der kunne jeg faktisk se gennem tlf hvor lang hun

blev i hoved og kunne høre på hende at hun gerne ville have deltaget i jobsamtalen, og endnu mere lang i hoved blev hun da jeg sagde vi havde aftalt 150 kr. i timen,

så det kan lade sig gøre at finde en god arbejdsgiver som ved jeg har problemer og der derfor ikke er grund til at misbruge folk, og jeg er så glad for at komme på arbejde.

(Det skal lige siges jeg ikke kendte arbejdsgiver overhovedet) samt det var en helt ny branche jeg skulle arbejde i....................
__________________

Sidst redigeret af mand; 08-01-2015 kl. 04:49.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 13:36   #6
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Jeg er taknemlig for jeres svar.

Jeg er godt klar over man som arbejdsgiver skal tjene på sin virksomhed men denne ene jeg kender kan det være svært eftersom denne er frisør og arbejder ren effketiv i de timer hun er der da der altid er kunder sat af i alle timer. så det handler jo om at min bekendt skal sige fra.

Til "Mand"
Er kun glad for at høre en god "virkeligheds historie" (Y)
Der er mange negative historier fra det virkelig liv, som kun kan gøre en mistroisk, så glædeligt at læse det er gået dig godt.

Jeg kan kun håbe det lykkes for mine bekendte at blive lige så heldige.

Tak for jeres indlæg.
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2015, 13:37   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Fleks.nu

Er der noget at sige til at arbejdsgiverne TROR at halv pris er normen ??
Man KUNNE måske have valgt et lidt bedre eksempel ??

Det er fint nok at at en fleksjobber kun betales for effektive timer.. HVIS de afspejler en reel nedsat hastighed i jobbet eller evt. behov for hvile.
Men det har vel aldrig været meningen at effektive timer, skulle være en rabat hvis det kun drejer sig om kroner ??

Fleks.nu skriver:

Fleks betyder, at du kun betaler for det arbejde, der bliver udført
Som arbejdsgiver skal du kun betale for det arbejde, fleksjobberen udfører. Fortalt med tal betyder det, at ansætter du en fleksjobber 20 timer om ugen med en arbejdsintensitet på 50 %, betaler du timeløn for 10 timer.


http://www.fleks.nu/virksomheder

Sidst redigeret af mik16; 08-01-2015 kl. 13:43.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 01:37   #8
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Er der noget at sige til at arbejdsgiverne TROR at halv pris er normen ??
Man KUNNE måske have valgt et lidt bedre eksempel ??

Det er fint nok at at en fleksjobber kun betales for effektive timer.. HVIS de afspejler en reel nedsat hastighed i jobbet eller evt. behov for hvile.
Men det har vel aldrig været meningen at effektive timer, skulle være en rabat hvis det kun drejer sig om kroner ??

Fleks.nu skriver:

Fleks betyder, at du kun betaler for det arbejde, der bliver udført
Som arbejdsgiver skal du kun betale for det arbejde, fleksjobberen udfører. Fortalt med tal betyder det, at ansætter du en fleksjobber 20 timer om ugen med en arbejdsintensitet på 50 %, betaler du timeløn for 10 timer.


http://www.fleks.nu/virksomheder
Du misser vist det mest vigtige - og det er at arbejdsgiveren har sagt min bekendt arbejder de 100% men at det er Flex konsulenten der råder hende til ikke at betale for de 100%

Så slap lige af - Og godt nytår til dig
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 02:00   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Oline...jeg tror at du misforstår det Mik16 skriver....

Det han mener er at når arbejdsgiverne ser eksempler som ovenstående...skrevet på en myndighedernes sider....ja så vil mange af dem nok tænke at de vil kunne tjene penge på at ansætte fleksere...vel vidende at det ikke lige var det der skete i din venindes sag..

Det han mener er at fleks.nu måske godt kunne have valgt at lave nogle andre eksempler for at fremme forståelsen...

Det var ikke lige møntet på din venindes sag...men mere for at vise at arbejdsgiverne sagtens kan have en forkert opfattelse af det at ansætte en flekser...og måske tjene lidt på det...

Det er ihvertfald sådan jeg læser hans indlæg..

Mik16 kan sikkert bedre forklare hvad han mener ha ha...

Men det at jobkonsulenterne så også begynder at tilbyde folk billigere til arbejdsgiverne ja det gør det hele meget værre for fleksjobberne...

Men man kan heldigvis støde ind i jobkonsulenter og arbejdsgivere hvor man ikke oplever disse ting...

Der burde bare være flere af dem...af dem som ikke laver disse numre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2015, 11:52   #10
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
UPS Ja så har jeg vel misforstået det - Så undeskylder.

Enig i de ting du skriver Webmaster, så ikke ret meget andet at tilføje..:-)
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension