K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2015, 18:22   #1
Meelbye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Meelbye er ny på vejen
Smile Bibeskæftigelse som ledig og i fleksjob

Jeg vil gerne dele denne gode nyhed med. Fleksjobber må gerne oprette et lille en mands firma, om bibeskæftigelse, både på cpr og cvr.

Beskæftigelsesudvalget har i brev af 9. april 2015 stillet følgende spørgsmål nr. 252 (BEU alm. del), som hermed besvares. Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Bent Bøgsted (DF)

Folketingets Beskæftigelsesudvalg stillede følgende spørgsmål ”Vil ministeren oplyse, hvilke regler der gælder, når en person, som er tilkendt fleksjob, ønsker at starte op som selvstændig?”

Svaret kan læses i vedhæftede fil.

Århus Kommune har i dag på skrift godkendt at jeg har et bi job, hvor jeg sælger de bøger som jeg selv har skrevet. Men jeg er ledig bliver jeg selvfølgelig modregnet i det jeg tjener, og der er ok.
Vedhæftede filer
Filtype: pdf bi job og fleksjob.pdf (618,0 Kb, 1054 visninger)
Meelbye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 21:39   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tillykke med det
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 00:09   #3
Meelbye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Meelbye er ny på vejen
TAK. - Det er rart at kunne tjene penge på sin hobby.
Meelbye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 09:19   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Bibeskæftigelse

Nu er det ikke for at ødelægge den gode nyhed

Men det har hele tiden været lovligt, og også været godkendt i flere kommuner ..

Jeg har indgående kendskab til 8 - 10 fleksjobbere (ledige og som i fleksjob ny ordning) hvor de som BI beskæftigelse, laver noget ved siden af.. Også med et CVR
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 12:48   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, men mange har fået negativt svar på forespørgsel, så det er vigtigt at kende reglerne med paragraffers nævnelse!
Undertegnede er lidt mindre nervøs nu
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 16:13   #6
Meelbye
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Meelbye er ny på vejen
bibeskæftigelse

Tja,ikke alle kommuner har styr på reglerne. Århus Kommune sagde til mig sidste år at det måtte jeg godt. Yes, tænkte jeg, så jeg oprettede et firma med cvr i april i år. Gik til økonomi sagsbehandlerne, og spurgte hvordan jeg skulle dokumentere salget. Her fik jeg besked på at fleksjobber ikke må drive selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse og at jeg skulle lukke firmaet. Heldigvis var det ikke kommet i gang. Så jeg kunne lukke det samme dag, som det var oprettet, så jeg ikke skulle stå skoleret over for skat omkring moms. Det var virkelig YDMYGENDE. På Facebook gruppen Fleksjob-iværksætter fandt jeg brevet fra beskæftigelsesministeren, som jeg har vedhæftet i dette tråd. Fluks tilbage til kommunen og viste dem brevet, jo selvfølgelig måtte jeg det. - Klog af skade bad jeg om at få det på skrift, hvilket jeg fik.

mik16, det lyder som om du har styr på reglerne. Hvordan skal kommunen udregne min ledighedsydelse, i forhold til salget af bogen. Jeg har selv betalt for udgivelsen gennem et forlag, for at have den fulde råde ret. Det betyder, at jeg starter ud med at have negativ indtægt, da jeg har betalt for trykning m.m. Det skal vel også indgå i beregningen?
Meelbye er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 16:19   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Meelbye Se meddelelser
Tja,ikke alle kommuner har styr på reglerne. Århus Kommune sagde til mig sidste år at det måtte jeg godt. Yes, tænkte jeg, så jeg oprettede et firma med cvr i april i år. Gik til økonomi sagsbehandlerne, og spurgte hvordan jeg skulle dokumentere salget. Her fik jeg besked på at fleksjobber ikke må drive selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse og at jeg skulle lukke firmaet. Heldigvis var det ikke kommet i gang. Så jeg kunne lukke det samme dag, som det var oprettet, så jeg ikke skulle stå skoleret over for skat omkring moms. Det var virkelig YDMYGENDE. På Facebook gruppen Fleksjob-iværksætter fandt jeg brevet fra beskæftigelsesministeren, som jeg har vedhæftet i dette tråd. Fluks tilbage til kommunen og viste dem brevet, jo selvfølgelig måtte jeg det. - Klog af skade bad jeg om at få det på skrift, hvilket jeg fik.

mik16, det lyder som om du har styr på reglerne. Hvordan skal kommunen udregne min ledighedsydelse, i forhold til salget af bogen. Jeg har selv betalt for udgivelsen gennem et forlag, for at have den fulde råde ret. Det betyder, at jeg starter ud med at have negativ indtægt, da jeg har betalt for trykning m.m. Det skal vel også indgå i beregningen?
Du får ikke mere i ledighedsydelse fordi det har kostet dig penge at oprette/have en bibeskæftigelse. Men så længe det er negativ er der ingen indtægt at modregne. Det er først når du tjener på salg af bogen, der vil ske modregning.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 18:04   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Meelbye Se meddelelser
Tja,ikke alle kommuner har styr på reglerne. Århus Kommune sagde til mig sidste år at det måtte jeg godt. Yes, tænkte jeg, så jeg oprettede et firma med cvr i april i år. Gik til økonomi sagsbehandlerne, og spurgte hvordan jeg skulle dokumentere salget. Her fik jeg besked på at fleksjobber ikke må drive selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse og at jeg skulle lukke firmaet. Heldigvis var det ikke kommet i gang. Så jeg kunne lukke det samme dag, som det var oprettet, så jeg ikke skulle stå skoleret over for skat omkring moms. Det var virkelig YDMYGENDE. På Facebook gruppen Fleksjob-iværksætter fandt jeg brevet fra beskæftigelsesministeren, som jeg har vedhæftet i dette tråd. Fluks tilbage til kommunen og viste dem brevet, jo selvfølgelig måtte jeg det. - Klog af skade bad jeg om at få det på skrift, hvilket jeg fik.

mik16, det lyder som om du har styr på reglerne. Hvordan skal kommunen udregne min ledighedsydelse, i forhold til salget af bogen. Jeg har selv betalt for udgivelsen gennem et forlag, for at have den fulde råde ret. Det betyder, at jeg starter ud med at have negativ indtægt, da jeg har betalt for trykning m.m. Det skal vel også indgå i beregningen?
Nej negativ indkomst er mellem dig og Skat.. Og den kan du ikke bruge som modregning i ledighedsydelsen.. Kun overskud/fortjeneste.

Hvordan kommunen vil modregne er det store spørgsmål.. Men har du til dit CVR ikke fået en forskudsskat at betale ?? Der må ligge noget forventet indkomst ??

Men det er lidt lusket.. Især omkring det at skrive og udgive.. Hvis der ikke kan sættes timer på arbejdsmængden, så har de lov at bruge den samme omregningssats som fx. selvbyggere bliver modregnet for værdi af eget arbejde, når de får dagpenge..

Ellers kom på en mail til mig.. Så ser vi på det.
[email protected]

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2015, 19:32   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Beregning

Se denne ( nederst )

Citat:

"Det fremgår af bekendtgørelsens § 1, nr. 3, at indtægt fra selvstændig bibeskæftigelse er defineret som: Virksomhedens overskud, inklusive løn eller andre beløb, der er udtaget til eget forbrug."


https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...lekslontilskud
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension