K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2015, 07:55   #11
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mille74 Se meddelelser
Hej 😊

Det er heller ikke noget der er aktuelt lige pt men er bare en kæmpe ønske om at en dag at jeg kunne komme på arbejdsmarkedet igen , det har været et kæmpe nederlag for mig at blive syg og er træls når hjernen gerne vil men kroppen vil ikke være med 😳 , men ville være super fedt om ik andet at man en dag kunne blive frisk nok til nogle timer i ugen 😊. Jeg har undersøgt i mit pension selvskab og der får jeg også en løbende udbetaling derfra hver mdr , men ved ikke om det bliver modregnet min pension 😳. Og jeg skal da nok ikke klage for vi sidder ikke så dyrt i det i husleje og og vi er gode til at handle økonomisk ind osv og det er jo da noget mere end vi har haft at leve af i år der hvor den nye kontanthjælps reform trådtes kraft hvor man kun havde halv kontanthjælp så man jeg kan da kun blive glad når den første udbetaling kommer på førtidspension for den er noget mere end den halve kontanthjælp som vi har levet af , og det bliver også dejligt bare at få styr på det hele i banken igen for det har kørt lidt hips om haps siden jeg blev syg og bare det at man nu har en rimelig fast indtægt igen hver mdr ( dog noget mindre end da man var rask) . Og jeg er evigt taknemlig for at jeg har så skøn en kæreste og børn som siger at det skal vi nok klare 😊 . 1000 tak til jer for jeres svar så blev jeg lidt kloger i denne verden 😘

løbene udbetalinger modregnes kun hvis de overskrider det beløb som du må ha i indkomst ved siden af pensionen og overskrider du den grænse bliver din pension nedsat med 30 kr pr 100 kr .....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 10:08   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
73.300 kr efter 2003 som enlig må man have før det modregnes i ftp...og ja så er det 30 kr af hver 100 kr de modregner i ftp udover

116.000 kr som par ...hvis jeg husker ret ..

stribe ftp-.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 09:40   #13
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Okay Mange tak alle sammen 😊 Skal lige høre om i indbetaler til det der SAP ? (Supplerende arbejdsmarkedet bidrag ? ) ATP bliver man jo ved med at betale men SAP er frivillig tror det er 165 kr i mdr før skat også betaler kommunen resten såvidt jeg kan læse mig til , tror i ikke det er godt at melde sig til at betale SAP eller har det ikke den store betydning ? Kan ikke rigtig finde ud af det og heller ikke om det så bliver trukket fra når man overgår til folkepension el hvad det nu hedder 😳 På forhånd 1000 tak for hjælpen ☺️
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 10:14   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg betaler til SUPP - suplerende arbejdsmarkedspension for førtidspensionister.

Synes personligt at det er dumt ikke at være med

Forstår ikke hvad du mener med at det bliver trukket fra når man bliver folkepensionist.

Det bliver udbetalt når man bliver folkepensionist
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 10:24   #15
mille74
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 10
Styrke: 12
mille74 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg betaler til SUPP - suplerende arbejdsmarkedspension for førtidspensionister.

Synes personligt at det er dumt ikke at være med

Forstår ikke hvad du mener med at det bliver trukket fra når man bliver folkepensionist.

Det bliver udbetalt når man bliver folkepensionist

Det var bare om det blev trukket fra feks hvis man får udbetalt 8000 kr i folkepension også evt 1000 kr fra SAP om så man kun får 7000 kr udbetalt fra folkepension fordi man har indbetalt til SAP , for syntes jeg kan læse at noget trækker de fra men tror at der skal man vist noget højre op i noget ekstra udbetaling 😊 Det kan også bare være mig der får spurgt lidt dumt nogle gange men jeg er total ny i det her 😳 er første gang jeg får min pension her den 1 så er jo igang med at undersøge så jeg kan sikre min alderdom og samtidig vil jeg jo heller ikke betale til noget hvis det svier til ens egen R.. Til den tid for syntes jo da ik der er så meget at rutte med efter man er blevet syg 😳
mille74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 10:40   #16
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mille74 Se meddelelser
Det var bare om det blev trukket fra feks hvis man får udbetalt 8000 kr i folkepension også evt 1000 kr fra SAP om så man kun får 7000 kr udbetalt fra folkepension fordi man har indbetalt til SAP , for syntes jeg kan læse at noget trækker de fra men tror at der skal man vist noget højre op i noget ekstra udbetaling 😊 Det kan også bare være mig der får spurgt lidt dumt nogle gange men jeg er total ny i det her 😳 er første gang jeg får min pension her den 1 så er jo igang med at undersøge så jeg kan sikre min alderdom og samtidig vil jeg jo heller ikke betale til noget hvis det svier til ens egen R.. Til den tid for syntes jo da ik der er så meget at rutte med efter man er blevet syg 😳
jeg betaler også til den men nu du får løbene udbetalinger indbetaler den så ikke også penge til din alders pension det går min i pension Danmark indbetaler lidt over 2000 pr måned til Rate pension som jeg så for fra 62 år og 10 år frem håber jeg banker under bordet smiler der stopper mine løbene udbetalinger tænkte de nogenlunde var enslydene...

god weekend
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2015, 10:52   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Den bliver ikke modregnet.

Folkepensionen bliver modregnet hvis du har personligt arbejde, ikke af pensionsopsparinger

https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...kepension.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2015, 11:11   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Folkepensionen bliver modregnet hvis du har personligt arbejde, ikke af pensionsopsparinger


Pnesionstillægget bliver reduceret ved arbejdsmarkedspnsioner herunder tjenestemandspension ud over de ca 73.000 kr årligt for enlige.

Men korrekt ATP og SUP modregnes ikke - man betaler skat af beløbet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension