K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2015, 10:17   #41
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmmm ja jeg ved godt jeg stiller op til "øretæver" måske...

og ja ok - jeg tager den langsomme vej - og streger alle navne osv over...

Tak for jeres input - det er dejligt på den måde at få vendt nogle tanker
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 21:20   #42
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Så er bloggen oppe at køre...

Den er langt fra færdig, mangler stadig at opdatere de sidste par måneder, men jeg arbejder på det - hårdt - det tager bare lidt tid...

http://tid.majanygaard.dk/

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2015, 21:48   #43
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fint at du har undladt navne...det gør at din blog fremstår mere seriøs....og ikke bare bliver afskrevet som en der bare brokker sig..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 08:42   #44
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Så er bloggen oppe at køre...

Den er langt fra færdig, mangler stadig at opdatere de sidste par måneder, men jeg arbejder på det - hårdt - det tager bare lidt tid...

http://tid.majanygaard.dk/

Jeg har læst tråden her og noget af din blog. Det er en rystende inkompetence og langsommelighed, du har været ude for. Her er en borger med smerter og nedsat funktionsniveau, der gerne vil arbejde - og selv har fundet et praktiksted med mulighed for efterfølgende ansættelse - og en arbejdsgiver, der gerne vil deltage. Og så går det i vasken pga et banalt transportproblem og langsommelig og ufleksibel sagsbehandling. Medlemmerne af Folketingets Beskæftigelsesudvalg burde kende din historie.

Jeg forstår til fulde din frustration og synes din velskrevne blog er en god måde at få bearbejdet forløbet på (og klogt at du ikke nævner navne). Håber dog at du har overskud til at søge videre og fokuserer din energi på det, og så krydser jeg fingre for, at kommunen finder en løsning.

Bedste hilsener ❤️
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 09:32   #45
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Tak - tusind tak

Aktuelt venter jeg stadig... men har dog fået ny SB og har en formodning om at det er en SB af en helt anden kaliber. Det håber jeg

I forhold til bloggen er jeg igang med at kommentere lidt på de forskellige sider - og bla henvise til den lovgivning der ikke er blevet overholdt... det er ret omfattende så det tager noget tid jo...

Hav en dejlig solskinsdag
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2015, 00:03   #46
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
så kører den - bloggen - fuldt opdateret

Har netop sendt mail med link til hele kommunalbestyrelsen osv...

Min sag - fra dag et...

læs den og del den gerne

http://tid.majanygaard.dk/
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 01:49   #47
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Har i dag sendt dette til teamleder, chef og direkte til borgmesteren...

det er langt og noget af det henviser til tidligere svar fra dem osv... men jeg orker ikke lige at "skrive det om" så det passer ind her.. (det er også lagt ud på bloggen).

Syntes bare at I her også skulle se, at ja kan godt være jeg stiller op til øretæver, men jeg synes egentlig, der er andre der burde modtage dem, eller i det mindste få lidt røde ører



Hey …

Du skriver, at nu er min helbredsmæssige situation afklaret, hvad er det helt præcist for nogle oplysninger I har modtaget nu?

Så vidt jeg ved er min helbredsmæssige situation nu præcis den samme som for et år siden?

Og hvad er det for nogle skånehensyn du nu har fået oplyst? Og hvis du her svarer, at det er de skånehensyn, der er omtalt på den seneste status attest fra lægen, så kan jeg da fortælle dig, at de udelukkende står der, fordi jeg sad ved siden af lægen og var med til at udfylde attesten i denne omgang. For hvor skulle lægen dog vide det fra?

Mener du at de er dækkende for mit fremtidige virke i forhold til erhverv?

Jeg har stadig Fibromyalgi, jeg har stadig ADHD og på den baggrund har jeg bedt om at blive afklaret i forhold til fleksjobbevilling.

Om der så hen ad vejen dukker flere diagnoser op – det skal jeg vel ikke vente på?

Eller skal jeg så også vente på, at der er kommet et svar på de celleprøver jeg jævnligt får taget af livmoderslimhinden (pgra tidligere problemer)?

Eller til om 2 år når jeg skal have tjekket min tarm og mavesæk igen pgra den fortykkelse, man opdagede i 2011 (tror jeg)?

Eller til jeg får taget mig sammen og undersøgt det modermærke, der vokser og ser forkert ud?

OG hvis I nu er blevet så oplyste, hvorfor er der så (endelig) anmodet om en Generel helbredsundersøgelse nu?

Misforstå mig ikke – det er så fint, at der nu endelig er blevet anmodet om denne GHU, det skulle bare have været gjort for et år siden.

Hvis man fra start havde indhentet en GHU ved egen læge, havde man allerede der fået at vide at jeg helbredsmæssigt var og er afklaret i forhold til Fibromyalgi og ADHD, og lægen og jeg kunne i samarbejde have snakket om evt skånehensyn, en reel praktik ville have kunnet sættes i gang. Skånehensyn er ikke mulige at beskrive teoretisk rigtigt, da det jo er to diagnoser, der udarter sig meget forskelligt fra person til person. At jeg fra min dagligdag kan fortælle om voldsomme smerter ved støvsugning, gulvvask, vasketøj, madlavning osv er jo ikke relevant i forhold til fremtidigt erhverv. Derfor er en god praktik (som den jeg selv havde fundet og blev nægtet) den eneste måde at finde frem til disse skånebehov.

---

Da jeg nu er visiteret til virksomhedskonsulent i stedet for jobmentor – vil jeg gerne bede om en forklaring på, at jeg aktuelt har ventet i 14 lange uger på at komme til at tale med en jobmentor – som jeg så nu alligevel ikke skal tale med?

Og jeg synes jeg har krav på en rigtig god forklaring – især da du jo ikke mener, at min sag på nogen måde er blevet forhalet?

---

Da jeg blev bedt om at meddele praktikstedet, at der ikke kunne arrangeres transport for mig, og at jeg derfor ikke kunne starte i denne praktik, blev der reelt truffet to forskellige afgørelser. Nemlig afslag på at starte i praktik og afslag på bevilling af transport til praktik. Disse to afgørelser blev dog ikke formaliseret korrekt, der blev ikke gjort opmærksom på, at det var reeele afgørelser, der var ingen henvisninger til lovgivningen på området, der var ikke gjort opmærksom på de fire ugers frist for klage og der var heller ikke vedlagt klagevejledning.

Da jeg klagede over afgørelsen om transporten, burde I have besvaret min klage – ikke blot i forhold til tranport spørgsmålet (hvor jeg jo fik ret! ) men også i forhold til afslaget på at starte i den praktik jeg selv havde fundet (Og nej – det er ikke meningen, at jeg som borger skal kende lovgivningen og selv gøre opmærksom på dette).

Det er ikke sket efterfølgende heller.

---

På trods af min klage over SB, på trods af min klage over den langsommelige sagsbehandling, på trods af, at jeg i en af klagerne gjorde dig opmærksom på, at SB ikke kendte til hverken lovgivning eller almindelig intern ”skik og brug”, har du altså valgt at svare på mine klager, ved at bede samme SB om at komme med sagsfremstilling, fremfor at du selv undersøgte og gennemlæste sagen.

Jeg stilede bevidst min klage til dig som teamleder, i forventning om at du faktisk ville kigge på min sag – ”med friske øjne”, det gjorde du så ikke?

---

I forhold til problematikken omkring jobplaner, mangler jeg også en formel afgørelse?

Inkl vejledning til videre forløb i forhold til klagemuligheder.

For slettes det skal de altså, jeg vil ikke finde mig i, at der bla står – ”Maja mener selv at lide af ADHD”, ”Affektiv lidelse type 2”, og ”bipolar” – det korrekte er (som I også ville have fundet ud af ved indhentelse af GHU fra start), at jeg har diagnosen ADHD og aldrig har haft andre psykiatriske diagnoser. Dette senest bekræftet i april 2015.

SB har selv skrevet til mig, at hun vil sørge for at få det slettet, i erkendelse af at det overhovedet ikke bør stå i en jobplan. Det ville du have set ved gennemlæsning af sagen. Da det gik op for SB, at man ikke bare kan slette en jobplan, trak hun i land og ville skrive en ny – det gjorde hun så, men i den nye henviser hun direkte – i første sætning – til de tidligere ukorrekte.

Senest har hun så tilbudt, at jeg selv kan skrive ”noget” der kan lægges på min sag!

Så hende der Maja, der jo er bipolar eller har Affektiv Lidelse type 2, med roterende fis i kasketten og som selv mener at lide af ADHD (ifølge de første fire jobplaner) kan skrive et eller andet, der måske bliver læst af SB, jobkonsulent, mentor eller hvem der nu skulle få lyst... glem det. De skal slettes.

---

Jeg har søgt støtte til handicapbil, der er lang sagsbehandlingstid og uanset udfaldet af denne ansøgning har jeg ikke økonomisk mulighed for at holde bil, så længe jeg er på kontanthjælp.

Iøvrigt – da min ansøgning om hjælp/støtte til kørsel har været skriftlig, burde I have sendt den videre til rette afdeling.

---

At fremtidige møder kan afholdes her i byen er rigtig fint.

Men at kalde det meget tæt på min adresse, sat op imod min aktuelle gangdistance på ca 50 - 70m, når der reelt er 1 km herfra – det er tankeløst.

At jeg overhovedet kan komme derop skyldes udelukkende, at jeg selv har købt en elscooter. Den første indkøbt for tre år siden, bla for at jeg kan lufte mine to hunde dagligt og desuden for at jeg i det hele taget kunne komme ud og handle dagligvarer.

---

Den 13. maj modtog jeg i e-boks to breve med ialt 16 filer vedhæftet – fra SB. Dette skulle gøre det ud for den fornyede aktindsigt jeg desværre måtte bede om. Denne aktindsigt var så rodet og mangelfuld at jeg bad om en ny.

Jeg har modtaget den nye aktindsigt – med posten, i nogenlunde orden og den var da til at få styr på, så det er fint. Men der mangler stadig noget – den er ikke komplet. Noget af det jeg kan komme i tanke om, der mangler er samtykkeerklæring fra starten af min sag, en LÆ 121 fra september, en oversigt over evt udeladte notater/dokumenter, samt en del af mailkorrespondancen undervejs. Og det er jo bare det jeg lige selv kan komme i tanke om og er vidende om at der bør være.

Det gør mig utryg og giver i bedste fald indtryk af sjusk og ligegyldighed.

Til gengæld ligger der godt nok mange sider med journaludskrifter fra bla medicinsk afdeling OUH. Journaludskrifter – altså ikke statusattester, der opsummerer noget. Disse journaludskrifter indeholder bla oplysninger om hvor mange gange og i hvor store mængder jeg har kastet op efter narkosen, hvor meget eller lidt jeg har spist på dagen, min vægt, mit forbrug af cigaretter, alkohol, medicin, toiletbesøg og hvad der nu ellers står i den slags journaler.

Det føles meget grænseoverskridende og jeg føler mig faktisk temmeligt krænket, det er så privat, at ikke engang mine voksne børn skal læse disse udskrifter.

At disse indgår i min sag forstår jeg ikke?

Desuden er jeg stødt på 7 sider fra 1997? hvorfor ligger de i min sag?
----
Og lad mig så lige slutte af med at summere lidt op:

Jeg har Fibromyalgi (diagnosticeret i 2009 – for seks år siden)

Jeg har ADHD (diagnosticeret i 2011/2012 – nej kan stadig ikke huske præcis hvornår)

Jeg har via smerteklinikken i Kolding (2010) været i langt psykolog forløb, for bla at lære at leve med en kronisk sygdom, desuden for at bearbejde den naturlige sorg, og ændrede fremtidsudsigter, der følger af at få en sådan diagnose.

Jeg har samtidig, via samme smerteklinik været i langt fysioterapeutisk forløb, for at lære at træne fornuftigt, for at lære at aktivitetsregulere min hverdag bedst muligt og for at lære at leve med en kronisk sygdom.

Mindfullness, yoga og selvindsigt, samt psykisk såvel som fysisk smertehåndtering indgik også i disse to forløb. Er afsluttet.

Jeg har senere via smerteklinikken ved OUH været i et længere medicinsk forløb, hvor al relevant medicin i forhold til Fibromyalgi med følger blev afprøvet. Er afsluttet.

Jeg har i samarbejde med psykiater afprøvet relevant medicin i forhold til ADHD. Er afsluttet.

Jeg har i forbindelse med mit studie været i praktik med 18½ time om ugen – som sagsbehandler, på kontor – ikke ud af huset. Og måtte til min store sorg opgive denne praktik, forsøgte i det efterfølgende år via træning, smerterklinik OUH og medicin osv at blive klar til at prøve igen, men måtte opgive og erkende at det ikke var en mulighed.

Søgte og fik tildelt kontanthjælp – og bad om hjælp til at komme i arbejdsprøvning, for at afklare arbejdsevne til et fremtidigt fleksjob. En skånsom arbejdsprøvning jeg via mit netværk selv fandt, og en arbejdsprøvning med god mulighed for ansættelse i fleksjob efterfølgende.

---

På den måde er der så gået et helt år nu.

---

Og her kunne jeg indsætte en masse henvisninger til § og lovgivning, der ikke er blevet overholdt, til div principafgørelser og feks til den seneste dom fra landsretten (Elmer og partner) – men jeg er ikke ansat til at forvalte denne lovgivning, jeg er ikke ansat til at rådgive og vejlede om denne lovgivning. Det er SB job – og det er dit job, at arbejde ud fra og forvalte denne lovgivning, så bla syge borgere kan komme videre med deres liv.

I min sag er sund fornuft, ordentlighed, etik og overholdelse af gældende lovgivning totalt fraværende. Det eneste jeg som borger kan klage over nu, er overtrædelsen af den ene § efter den anden. Jeg har forsøgt at klage over sagsbehandlingen, over SB’s håndtering af min sag, og jeg har gjort tydeligt opmærksom på at noget er galt her. Uden videre resultat.

---

Udover at jeg nu sender denne skrivelse direkte videre som en klage til borgmesteren, har jeg via min nyoprettede blog (tid.majanygaard.dk) dokumenteret hele dette forløb.

Måske du og andre kan have gavn af at se det dokumenterede forløb samlet, inklusiv mine kommentarer. Om ikke andet tænker jeg, at det er nemmere at læse en blog end at rode en sag igennem i jeres system.

Det er ikke sjov læsning, det er nærmest tragisk – for mig især.

Mvh Maja Nygaard (Gana her

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 14:45   #48
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvis der nu sidder nogle jura kyndige og brænder for at "kaste" med §, så modtages det med kyshånd, her på siden, i PB, eller alternativt på bloggen

Som jeg ser det, er der minimum 6-7 forskellige § der er overtrådt/tilsidesat alene ved det beskrevne i denne sidste klage...

Men ja - jeg mangler sparring i forhold til se det hele lidt udefra og vil være evigt taknemmelig for alle input

God weekend
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 15:46   #49
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan angive de paragraffer, du mener det vedrører.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2015, 22:38   #50
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Det handler bla om LAB §82 OG §42b... og §1 stk 3 og 4... og §69 og?

Retssikkerhedsloven §3...og?

Forvaltningsloven §19... §7... §22...§24...§25...og?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension