K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-05-2015, 17:42   #21
Ignoranten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2015
Indlæg: 10
Styrke: 10
Ignoranten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Skulle det ske igen, så klik en side baglæns, så kommer du tilbage til det du har skrevet.

Har selv prøvet det et par gange.

Tak for oplysningen

Det er meget frustrerende, når al teksten pludselig er væk.

Med venlig hilsen

Ignoranten

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Hvad siger din læge/psykiater til resultatet af psykologens undersøgelse?
Måske har psykiateren en anden mening end psykologen om, hvordan du skal behandles.
Han kan og vil åbenbart ikke give et entydigt svar.


Med venlig hilsen

Ignoranten

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Du kan også prøve at ringe til DUKH som har socialrådgivere siddende klar til at besvare spørgsmål. Se kontakt info på Dukh.dk

jeg tænker om det er rimeligt at kommunen stiller som betingelse at du deltager i en behandling som ikke er dækket af sygesikringen. det lyder mærkeligt i mine ører.

spørg DUKH om de de har nogen gode ideer til at komme videre.

vh og held og lykke med det videre forløb.
sortepigen
Mange tak for svaret.

Det var en god ide, du kom med. Jeg har dog ikke kontaktet DUKH, men derimod det sociale team hos min fagforening, som umiddelbart virker meget professionelle, og som tilsyneladende er interesserede i at hjælpe mig med hele sagen

Med venlig hilsen

Ignoranten

Sidst redigeret af Ignoranten; 01-05-2015 kl. 19:41.
Ignoranten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2015, 16:03   #22
Ignoranten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2015
Indlæg: 10
Styrke: 10
Ignoranten er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ignoranten Se meddelelser
Tak for det meget omfattende svar.

Jeg har netop lavet en længere svarskrivelse, som desværre forsvandt, da jeg ville sende den. Jeg fik en meddelelse om, at jeg ikke var logget ind???

Jeg har desværre ikke mere energi tilbage til at skrive endnu en gang, og jeg vil forsøge igen i morgen.
Hej Peter

Jeg har nu haft lejlighed til at tænke over tingene og kan konkludere, at jeg ikke på nuværende tidspunkt har det fornødne overskud til selv at gå dybere ind i sagen.

Jeg har derfor set mig nødsaget til at alliere mig med det sociale team i min fagforening, som jeg inden, jeg lavede mit indlæg i dette forum, ikke vidste eksisterede.

Nu håber jeg naturligvis, at de i teamet kan varetage min sag på professionel vis og yde mig den støtte og hjælp, jeg har behov for på min vej til et forhåbentlig positivt resultat i forhold til at blive visiteret til fleksjob.

Afslutningsvis vil jeg gerne takke dig mange gange for den tid og interesse, du har brugt på og vist for mit indlæg.



Med venlig hilsen

Ignoranten
Ignoranten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2015, 16:13   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velbekommen...

Kære Ignoranten

Det er en ren fornøjelse.

Vend tilbage, når der er nyt i sagen.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2015, 17:53   #24
Ignoranten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2015
Indlæg: 10
Styrke: 10
Ignoranten er ny på vejen
Hej alle

Jeg valgte selv at betale for psykologbehandlingen, da det naturligvis ikke skulle være uprøvet, men stoppede efter 3 konsultationer, da det var min opfattelse, at de ikke havde en positiv og dermed gavnlig effekt på mine symptomer. Jeg kan så efterfølgende nøgternt konstatere, at det var spild af penge og unødvendig belastning af min i forvejen anspændte situation.

Efterfølgende har jeg været til rehabiliteringsmøde hos kommunen, hvor jeg uden de store problemer blev visiteret til fastholdelsesfleksjob på 18,5 time om ugen :-) Stor ros til min sagsbehandler, der udførte et godt og gedigent stykke arbejde og samtidigt evnede at sætte sig ind i min situation.

Jeg er naturligvis meget glad for og lettet over, at rehabiliteringstemaet havde indsigt i og forståelse for min situation, og at den opslidende periode nu er overstået med et positivt resultat, og at jeg ikke endte i et eller andet måske håbløst ressourceforløb.

Det har været en lang periode, hvor usikkerheden og tankerne har fyldt uforholdsmæssigt meget, og det kan jeg nu heldigvis helt abstrahere fra. Dog har jeg stadig problemer med Danica Pension, der ikke vil anerkende, at mit funktionsniveau er reduceret med 50 % til 18,5 t om ugen, da deres lægefaglige konsulenter konkluderer, at der ikke er fundet psykiske eller fysiske lidelser, der medfører nedsat erhvervsevne i det anførte omfang

Jeg har nu ikke til sinds at give op uden kamp, men det bliver måske kun i begrænset omfang, da min helbredstilstand ressourcemæssigt jo er reduceret i væsentlig grad. Jeg prioriterer naturligvis primært at passe mit nuværende ansættelsesforhold, hvilket medfører et stort restitutionsbehov, da det er nødvendigt at tage hensyn til mig selv, så min helbredsmæssige tilstand ikke forværres over tid.

Afslutningsvis har jeg et par spørgsmål, som jeg gerne høre, om der er nogen, der kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg har igennem mange år været selvstændig og har opsparet et overskud i virksomhedsskatteordningen, til senere beskatning.

• Hvilken indflydelse har årets hævninger på beregningen af fleksjobtilskuddet?

For at opretholde virksomhedsskatteordningen har jeg investeret i 2 ejerlejligheder, som jeg udlejer til min børn. Det er hensigten, at lejlighederne senere skal overdrages til børnene.

• Hvilken indflydelse har et eventuelt regnskabsmæssigt overskud af udlejningen på beregningen af fleksjobtilskuddet?

Jeg takker på forhånd for jeres hjælp.


Med venlig hilsen


Ignoranten

Sidst redigeret af Ignoranten; 25-05-2015 kl. 20:50.
Ignoranten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2015, 20:03   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ingen konkrete svar på dine spørgsmål...

Kære Ignoranten

... men, her er lidt om "Fastholdelsesfleksjob" som du bør kende til:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30994

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2015, 21:22   #26
Ignoranten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2015
Indlæg: 10
Styrke: 10
Ignoranten er ny på vejen
Hej Peter

Tak for linket.

Jeg kan oplyse, at Danica Pension ved revurdering af sagen efterfølgende har anerkendt, at jeg har nedsat funktionsevne, der giver ret til erstatning. Det er herefter uinteressant for mig i hvilket omfang oplysningerne i de stillede spørgsmål har indflydelse på beregningen af fleksjobtilskuddet, da Danica Pension supplerer op til mit tidligere lønniveau.



Med venlig hilsen


Ignoranten
Ignoranten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension