K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2012, 12:05   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Brug for svar vedr ulykkesforsikring og erhvervsevnetab?

Hej. Jeg er sikker på jeg har forsøgt at få svar på dette før. Men da det kniber med at huske, så prøver jeg altså igen med håb og brugbart svar.

Hvis man har en ulykkesforsikring, og man får et erhvervsevnetab, kan man så ikke få udbetalt den grad af tab som man har fået?

Det lyder jo unægteligt lidt mærkeligt, da man jo rent faktisk er blevet invalid med den grad som arbejdsskade styrelsen har vurderet ikke sandt?

Men sådan er det så bare ikke i den virkelige verden ( ikke i min), for i følge mit selskab så skulle jeg havde tegnet en erhvervsevnetabs forsikring ved siden af, men denne var slet ikke opfundet, da jeg tegnede min forsikring dengang.

Er der nogen som kan komme med et lovmæssigt svar på dette spørgsmål? Det ville jeg blive rigtig glad for. Jeg har Topdanmark ( meget dårligt firma) når man har fået skader. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 12:52   #2
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Jeg var berettiget til 255.000 som et engangsbeløb og 7250 pr. måned gennem min egen pensionskasse. ( den forsikring, som min tidligere arbejdsgiver har indbetalt til) Pt. afventer jeg svar på, om jeg desuden er berettiget til et beløb for kritisk sygdom, - dette sagsbehandles pt. ( tænker ikke, at det er denne her du spørger ind til!!)

Men nok mere denne vvv

Jeg tog også kontakt til vores eget forsikringsselskab. Ud fra hvad jeg kunne læse i min police, så forventede jeg ikke, at jeg var berettiget til noget, da jeg desværre ikke havde tegnet en ekstra forsikring på tabt erhvervsevne. Og ganske rigtig, så havde jeg kun været berettiget til noget gennem dem, hvis jeg havde haft tegnet forsikringen mod erhvervsevnetab eller hvis min manglende arbejdsevne havde skyldtes en ulykke.

Så her er det vidst det samme som ved dig. Jeg er overordentligt godt tilfreds med vores forsikringsselskab. Desværre vidste jeg ikke, at der gennem dem fandtes en ekstra forsikring mod tabt erhvervsevne - om jeg havde tegnet den, hvis jeg vidste, at den fandtes, det ved jeg ikke. (forestiller sig jo ikke just, at noget sådan bliver aktuelt:-))
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 14:20   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
En ulykkesforsikring kommer kun til udbetaling, hvis du er kommet til skade i en ulykke.
Ved udbetaling vedr. tab af erhvervsevne skal man have været forsikret for netop det, dvs. udover en ulykkesforsikring.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 17:43   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
www.pensionsinfo.dk kan man via sit nem-id checke om der er noget at komme efter i forbindelse med TAE.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 22:56   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
En ulykkesforsikring kommer kun til udbetaling, hvis du er kommet til skade i en ulykke.
Ved udbetaling vedr. tab af erhvervsevne skal man have været forsikret for netop det, dvs. udover en ulykkesforsikring.
Lige præcis.

Du må kunne læse om det i dine forsikringsbetingelser, som du sandsynligvis har fået udleveret sammen med forsikringen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:16   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Man vil dog aldrig være forsikret for tab af erhvervsevne i en ulykkesforsikring. Der skal man har fat i sin pensionsordning arbejdsgiver eller privat tegnet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 13:01   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Altså. Jeg har fået udbetalt mén fra forsikringen, da der er tale om en arbejdsskade. Men er det ikke lidt underligt, at man tillige skal have en anden forsikring for at få udbetalt erhvevsevnetab, da dette jo er en del af skaden jeg fik?

Eller er det bare mig som er tungnem? Det er en jeg selv har tegnet, helt uden om job og alt muligt andet. Den dækker både i arbejde og uden arbejde, hvordan kan man så sige at man ikke dækker hvis man ikke har tegnet erhversevnetabs forsikring ved siden af?

Det er da noget underligt fusk. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 13:26   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Den men du får udbetalt fra ulykkesforsikringen, indeholder i princippet også erhvervstabet..

Men det man får udbetalt, er en procentdel af det beløb man vælger at forsikre sig for..

Det er bare muligt at tegne en bedre forsikring der går udelukkende på erhvervstabet, og som har større dækning.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 14:16   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Lige præcis. Jeg fik også 2x invalidesum udbetalt (engangsbeløb). Dvs. baseret på at erhvervsevnen er varigt nedsat. Denne var skattefri.

Jeg havde nemlig en forsikring via. min bank. Som jeg både havde glemt hvad egentlig dækkede. Og også havde prøvet at aflive, engang jeg var på SU. Men når den først var betalt, så kørte den året ud. Utrolig heldigt, da den kun kostede 800 kr. om året.

Og en løbende forsikring pr. md. som er indkomst. Som jeg maks. kan få udbetalt, indtil jeg bliver folkepensionst.

Den ene invalidesum, og den løbende udbetaling, er begge del af samme forsikring, som jeg havde igennem min sidste arbejdsgiver. Det var en del af en pensionsordning.

Men ja, det var særskilte forsikringer.

Jeg må indrømme det er lidt bittersødt. Jeg er selvfølgelig rigtig glad for at have den ekstra indkomst. Men jeg har ingen glæde over at nævne det her på K10. Fordi det netop ikke er alle der har været så "heldige", at have sådan en forsikring. Og må kæmpe for at få enderne til at hænge sammen (det er jo aldrig heldigt at miste erhvervsevnen).
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 10:13   #10
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Lige præcis. Jeg fik også 2x invalidesum udbetalt (engangsbeløb). Dvs. baseret på at erhvervsevnen er varigt nedsat. Denne var skattefri.

Jeg havde nemlig en forsikring via. min bank. Som jeg både havde glemt hvad egentlig dækkede. Og også havde prøvet at aflive, engang jeg var på SU. Men når den først var betalt, så kørte den året ud. Utrolig heldigt, da den kun kostede 800 kr. om året.

Og en løbende forsikring pr. md. som er indkomst. Som jeg maks. kan få udbetalt, indtil jeg bliver folkepensionst.

Den ene invalidesum, og den løbende udbetaling, er begge del af samme forsikring, som jeg havde igennem min sidste arbejdsgiver. Det var en del af en pensionsordning.

Men ja, det var særskilte forsikringer.

Jeg må indrømme det er lidt bittersødt. Jeg er selvfølgelig rigtig glad for at have den ekstra indkomst. Men jeg har ingen glæde over at nævne det her på K10. Fordi det netop ikke er alle der har været så "heldige", at have sådan en forsikring. Og må kæmpe for at få enderne til at hænge sammen (det er jo aldrig heldigt at miste erhvervsevnen).
Var det fra Danica, du fik udbetalt en invalidesum?
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tidsfrist for svar vedr. FP lwj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 09-06-2010 15:07
Sag i Ankestyrelsen vedr erhvervsevnetab/fagforening Indiansummer Alt det andet 12 18-12-2009 11:09
Hvad kommer jeg reelt til at miste, hvis vi flytter sammen? Har meget brug for svar. Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2009 00:53
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
svar fra kommune vedr.klage Mai-Britt Dit og Dat 2 29-05-2008 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension