K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2012, 15:04   #1
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Afprøvning

Jeg er helt ny bruger, og jeg ved ikke helt om jeg har fået postet det her under det rette fora, men håber, ellers må I bære over med mig :-)

Kort fortalt, så kom jeg tilskade med min skulder ved årsskiftet 2008/2009, eller med rette, vi tror det er et træk fra en hest der har forårsaget den akute skade.

April 2009, efter nogen måneder med tiltagende smerter, bliver jeg scannet og får ved samme lejlighed også scannet lænden, hvor der er startende slidegigt. Skulderen er der inflamation i, og slimsækken der beskytter senen også betændt og ødelagt. Vi starter med behandle med blokader, og i efteråret bliver det besluttet at operation er den eneste mulighed. Det skulle så være sket i december 2009, men pga. influenza bliver det rykket til januar 2010. Alt det her betaler min forsikringselvskab.

Da de kommer ind i mit led, viser det sig at skaden er større end antaget og senen også er flosset og har dannet arvæv, og slimsækken må fjernes helt, samt der er taget et stykke af skulderbenet, for at skabe mere plads i ledet. Jeg er så heldig at jeg i hele forløbet har haft den førende skulderkirug i landet, og hun sagde allerede inden operationen, at hun ikke vil give nogen garantier.

I løbet af marts 2010 starter jeg langsomt op på arbejdet igen og få flere og flere timer optil fuldtid. Dog får jeg ret hurtig problemer igen, og ultimo juni sætter min læge mig ned i tid, aftalen var 29 timer, og først her indvolverer vi kommunen, og så starter balladen da først rigtig :-) Min arbejdsgiver har givet mig fuld løn under hele forløbet, for egen regning.

Det næste halve år går med at få lavet resourceprofil, og ikke så meget mere, jo et møde med en sagsrådgiver der mente at fik jeg et trådsløst tastatur, så havde jeg ingen problemer, det måtte vi jo så forklarer hende, at allerede inden operationen fik jeg det bedste på marked, igen betalt af min arbejdsgiver.

I december sætter min læge mig yderligere ned i tid, til ca 20 timer. Jeg har inden da heller ikke været der ca de 29 timer, særlig mange uger, og altid med efterfølgende sygedage.

I januar/februar bliver der mellem Varde Kommune, HK, min arbejdsgiver og jeg aftalt, vi arbejder hen mod fleksjob, da de lægelige ting klart tyder på jeg ikke kommer til at arbejde fuldtid igen. Kort efter er min tilstand også erklæret stationær og godkendt af kommunens egen lægekonsulent. Min arbejdsgiver siger god for de evt. vil have mig i ekstern arbejdsprøvning og siger de bare skal komme igang. Der bliver også aftalt at en arbejdsmarkedskonsulent fra Varde Kommune, skal komme og vurderer min dagligdag og arbejdsdag.

Hun kommer i febuar, og gennemgår min dag fra A til Z, og vurderer min arbejdsevne til 50 % og alle hensyn er gjort fra arbejdsgiver og hun vurderer det ikke kan gøres bedre.

Der sker så ikke mere, og i april må vi rykke for aktion, og jeg får ny sagsbehandler, ikke ngoet jeg har bedt om, men vi har dog klaget over initiativ fra den første.

Den nye kommer i maj og siger jeg skal arbejdsprøves, noget de vil have i juni og juli måned, hvor vi så oponerer pga. ferie. Dog går det også op for dem selv, at ingen virksomheder gider have en i ferien. Derfor kommer jeg i arbejdsprøvning i midten af august 2011, mere end et år efter jeg kom ind i det kommunelle system. En arbejdsprøvning, som jeg flere gange inden slå tvivl om, er "god nok", men får afvide at den er.

Herefter sker der igen ikke meget, andet end vi beder om en rundbordssamtale med læge, kommune, HK og min behandlende fys. og det sker i november. Her får jeg afvide at min arbejdsprøvning ikke kan bruges !! Først pga. jeg har været der for få timer, de har hele tiden presset for at få mig op på tyve timer og derover. Det forklarer min læge jo så viser, at det jo viser jeg ikke kan. Så fordi jeg har været der for få dage, de ikke kender til. Det kan jeg så modbevise med mails, de har kendt til alle dage, udover tre dage hvor skolen gav mig fri, heraf kendte kommunen til den ene, men påstår de ikke gør. Herefter var det fordi jeg havde stoppet min fys, jo det var de første to uger, ellers ikke.

Kortet lidt af, så stopper de nu mine sygedagpenge til min arbejdsgiver, da de ikke mener der er behov for mere afklaring, men samtidig mener de heller ikke min arbejdsprøvning viser min arbejdsevne ?? De erkender jeg har en stationær lidelse. De har så tilbudt personlig assistance, men det er jo 20 timer, hvis jeg er her 37 timer, hvilket ikke kan lade sig gøre, men de nok håbede på vi sagde ja til :-) Eller også 11 timer, hvis jeg er her 20 timer. Med andre ord, så mister jeg ti tusind kroner om måneden, hvis ikke det var for min forsikring, som de så også er i gang med at forpurer for mig.

I deres konklussion er udtalelser som : Jeg kan kun arbejde under faste rammer, hvor opgaverne er tilrettelagt for mig, ligesom hos min arbejdsgiver. Vi er ALDRIG blevet spurgt til sådanne ting, og jeg har helt fri tøjler, med to deadlines om måneden. At jeg kun kan arbejde steder med to streger under faccit, ok siden hvornår er de blevet psykologer. Ja, der er mange ting endnu, og mange fejl, jeg kan blive ved i timevis.

Jeg har tre gange indleveret indsigelser, og INGEN af dem bliver inddraget og når jeg spørger til noget, så får jeg bare afvide "vi er ikke enige". De er pænt tastet ind i min journal, ja og så spækket med stavefejl og sløjfelser af afsnit, igen ting der fremstiller mig rigtig dårligt.

De vil tælle ALT hva jeg laver i min fritid med som reel arbejdstid, det undre mig også, godt jeg ikke har børn :-) De går op i ting som hvor meget jeg taler i telefon, men ikke om hvordan jeg får gjort rent og vasket vinduer.

Mit spørgsmål er, kan en kommune virkelig afslutte ens sag, med at sige "Du har et permanent skade/sygdom, du skal have skånehensyn, vi mener ikke der er behov for mere afprøvelse, da vi sår tvivl om det reele i afprøvning og tror ikke på en ny vil vise andet (Med andre ord at jeg lyver, selvom udtagelsen fra afprøvningsstedet også siger jeg har store problemer med skulder og lænd), men vi har heller ikke fundet ud af den reele arbejdsevne" ??


Mvh Annette
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 16:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Lidt trist sag synes jeg.

Du må skriftligt skrive til dem, at du vil klage over afgørelsen på, at de har stoppet sygedagpengene... Fik du selv afgørelsen på skrift? Var der en klagevejledning? Hvis nej, så burde du have fået det... Jeg er dog lidt usikker på det her, nu hvor det er din arbejdsgiver, der modtager sygedagpengene og ikke dig. Men alligevel mener jeg, at sagen handler om dig - og derfor burde du blive partshørt inden de traf afgørelse (hvis de ikke har).

Hvis kommunen ikke reagerer, synes jeg du må skrive en klage, hvor det tydeligt skal fremgå, at det er til jobcenterchefen. Reagerer denne ikke, så er det en tur til borgmesteren.

Du kan også søge om fleksjob på det foreliggende, hvis du selv mener, at alt må være oplyst med lægeoplysninger om din funktionsnedsættelse osv...

Nu ved jeg ikke, hvornår du fik den afgørelse (eller din arbejdsgiver fik), så gælder de 4 uger, man har til at klage over et afslag først gældende, når man har fået en klagevejledning (dette kan være ret vigtigt!)

Kan også godt følge dig om personlig assistance, for det kan man jo kun få op til 20 timer ugentligt. De skal begrunde deres stop af ydelsen - det bør de gøre skriftligt.

Håber ovenstående kan bruges.

Synes du skal kæmpe. Held og lykke!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra syg med 14 timer på job til ønske om fleksjob-afprøvning ellas Spørgsmål ang fleksjob 8 06-09-2013 08:14
manglende afprøvning før stop af sdp. webfilur Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-12-2012 14:32
Afprøvning af medicin - hvornår er nok nok ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-09-2010 18:32
Afprøvning Tullee Midlertidig Førtidspension 5 22-05-2009 23:57
AFPRØVNING Margit Spørgsmål ang fleksjob 1 15-12-2005 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension