K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2014, 11:28   #31
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Hej de7smådverge.
Det at du får mail om at du er tilmeldt denne tråd, hænger sammen med at mama63 kom med et nødråb i din tråd. I stedet for at lave sin egen tråd. jeg besvarede mama63 da jeg havde kendskab til problematikken og kunne hjælpe. Efterfølgende fik mama63 medhold og en undskyldning fra JC.
Jeg vil selvfølgelig undskylde at vi kom til at overtage din tråd, uden at jeg dermed vil sige det var min skyld. Efterfølgende lavede web denne tråd, som om det var min tråd, det er for mig ok, og jeg har siden fortsat i denne tråd med min problematik Også fordi trådens navn passer mig godt!
Jeg kan godt se at det er irriterende at modtage mail i forbindelse med et emne som måske ikke interesserer dig. Jeg modtager også mails i forbindelse med din tråd. Dette irriterer dog ikke mig fordi din problematik kan også jeg have gavn af. Hvis du læser dette svar, så tilkendegiv ar du har læst dette, da jeg helst ikke vil blande mig i din tråd på grund af omstændigheder jeg helst ikke vil komme ind på. Hvis jeg ikke kan se, du har læst dette, så vil jeg lave et link i din tråd, så kan få en forklaring.
Hilsen Evelyn
Folk må skam godt overtage eller få hjælp i mine tråde. Spurgte blot om I skrev i den rigtige tråd, da der var citeret indlæg og besvaret uden, at det hang sammen med emnet og de citerede indlæg ikke kunne findes i den tråd.
Men jo synes det er irreterende at modtage emails fra tråde jeg ikke har været på. Men til min store overraskelse kan se at mine indlæg fra andre tråde er flyttet.
F.eks er der et indlæg her hvor der står " Er I sikre på om I skriver I en andens tråd?" en ret uempatisk bemærkning og IKKE noget jeg har skrevet her, men er flyttet fra en anden tråd. SÅ hvad forgår der egentligt? Hvorfor modtager du mails fra min tidligere tråd, der ikke har fået svar siden, hvorfor skriver webmaster at vedkommende ikke ved hvad der sker?
Hvordan kan du se om jeg læser en tråd? Lav endeligt et link, kunne da være rart med en forklaring.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 12:10   #32
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Hej igen søde.
Jeg kan se at du har læst min besvarelse ved at du svarer, det var som sådan min pointe.

Nej, det er rigtigt at du ikke har skrevet i denne tråd, men at det spørgsmål, om vi vår i den rigtige tråd blev flyttet af web sammen med det andre. Nok fordi vi skulle forstå hvorfor denne tråd blev lavet. Jeg opfatter det ikke som uempatisk men som en venlig oplysning om at vi var i den forkerte tråd. Så ingen dårlige følelser fra min side.
Ang. mails ved jeg ikke hvad du skal gøre men måske webmaster kan gøre noget.
Man kan fjerne fluebenet i indstillinger for modtagelse af mails hvis man synes at ens mail boks fyldes af uinteressante mails.
Nok en gang, undskyld, uden at påtager mig skylden.
Har lige opdaget følgende:
Du kan også klikke på: Afmeldingsinformation: i din mail om dette emne, så skulle du blive afmeldt dette emne.
Med venlig hilsen Evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 11-02-2014 kl. 12:38.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 21:04   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Gå ind og afmeld dig så du ikke får flere mails fra denne tråd..

Det kan du gøre her http://www.k10.dk/usercp.php
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 13:02   #34
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lidt vildt at de ikke har gjort noget i al den tid siden arbejdsprøvning..

Som jeg har forstået de nye sdp regler så vil alle.....også dem der er på sygedagpenge nu...overgå til de nye regler...her d-1/7-14..

Har du overvejet at søge på det foreliggende grundlag igen efter den arbejdsprøvning....

Tingene sker jo meget anderledes nu end da sagerne skulle igennem kommunens visitationsudvalg....

Det er jo en lidt anden "besætning" der er i de nye rehab teams..
Har overvejet §17. Men der er fra 1/1-14 kommet en ny mulighed, nemlig:
Seniorførtidspension

Bekendtgørelse om seniorførtidspension
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160501

Er ellers i gang med at overveje og undersøge muligheder for at genoptage sagen fra 2012 efter afslag på påbegyndelse af sag om fp §18 i visitation team.


Til Mukke:
Indsetter link til nogle love som måske kan have interesse.
Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152326#Kap9

Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158024

Bekendtgørelse af lov om ferie
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=145329

Sidst redigeret af evelyn; 19-02-2014 kl. 15:10.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 15:14   #35
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Til popiae
Indsetter for god ordens skyld lovteksten for min indlæg om feriepenge

Kapitel 6

Forældelse og modregning

§ 35. Hvis feriegodtgørelse, løn under ferie eller ferietillæg er indbetalt til enten Arbejdsmarkedets Feriefond eller til en privat feriefond, jf. § 36, stk. 2, og ferien er holdt i ferieåret, forældes kravet på feriegodtgørelse, løn under ferie eller ferietillæg, hvis lønmodtageren ikke inden 3 år efter ferieårets udløb retter henvendelse til fonden. Hvis lønmodtageren ikke har holdt ferien, skal henvendelse ske til direktøren for Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering inden 3 år efter ferieårets udløb.
Stk. 2. Hvis feriegodtgørelse, løn under ferie eller ferietillæg ikke er indbetalt til Arbejdsmarkedets Feriefond eller en privat feriefond, forældes kravet på feriegodtgørelse, løn under ferie eller ferietillæg, hvis lønmodtageren ikke inden 3 år efter ferieårets udløb søger kravet gennemført ved retssag, fagretlig behandling, politianmeldelse, indgivelse af konkursbegæring eller ved at rette skriftlig henvendelse til direktøren for Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering. Efterkommes kravet ikke, skal kravet søges gennemført ved en af de i 1. pkt. øvrige fremgangsmåder uden ugrundet ophold.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 02:37   #36
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Opsigelse af samarbejde med socialrådgiver.

Er der nogle der kan give mig et forslag til en juridisk holdbar tekst til opsigelse af privat socialrådgiver og bisidder, med returnering af fuldmagt og sagsakter i min sag med kommunen og anke om beregningsgrundlag for sygedagpenge.
Vh Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension