K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 22:36   #1
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
whiplash - piskesmæld og arbejde....

hej,

jeg mangler nogle forslag til hvad jeg evt. kan lave når nu jeg har et rygtraume og piskesmæld.....og alle de hyggelige gener og smerter...

Alle forslag har interesse, så kom glad :-)

Jeg er nemlig selv på bar fod - har tænkt over det i flere år nu.

- jeg er lyd og lys følsom
- hovedpine, kvalme
- smerter ryg, lænd, skulder, arm, ben
- nedsat kraft venstre side
- koncentrationsbesvær
- svært ved at overskue situationer
- træthedsanfald
- vågner 5-6 gange om natten
- har brug for hvile i løbet af dagen
- kort lunte = næsten ingen tåldmodighed
- Smerter nakke - og kan ikke dreje hovedet fuldt til højre eller venstre
- smerter stråler ud i ben fra lænd
- kørsel forværrer alt
- kan ikke gå stå sidde i samme stilling/position for længe af gangen det forværrer det
- bliver sammenlåst i rygraden og må ha hjælp til at blive vendt - yderst ubehageligt og skrammende

Jeg glæder mig og håber virkelig i kan komme med nogle gode forslag - for sagsbehandler og diverse har ikke de store ideer, men vil at jeg skal finde på noget...... selvom jeg jo ville mene det er dem med guldkornene..... :-)

mvh

Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 06:56   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke komme med nogle fornuftige forslag, men for nogle år siden var jeg i en arbejdsprøvning, hvor jeg også blev afkrævet 3 "jobforslag".

Mine forslag var:
Rugemor (min ryg har haft det allerbedst de 2 gange jeg har været gravid)

Hundelufter (når min ryg ikke er svært overanstrengt er gåture et must)

Guldsmed (ikke realistisk, men en gammel drøm)

Ingen af ovenstående forslag er jo særligt realistiske, som hverken hel- eller deltidsbeskæftigelse, men så kunne de da ikke kalde mig usamarbejdsvillig.

Så prøv at være kreativ.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 07:52   #3
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Hvad arbejdede du med inden uheldet?? Har du en uddannelse?? Bare sådan lige for at få en ide om, hvad du er til ;-)
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 08:17   #4
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hej :-)
tak for svar hundlufter...min venstre side fungerer ikke optimalt, så jeg kan ikke holde den hvis det er den bliver svær at holde.
rugemor - lol
guldsmed - det bliver for stillesiddende
- jeg tænker også at jeg kunne blive dyrlæge eller arbejde inde i zoo :-)
jeg er lærer, og uddannet lærer, men det bliver ikke med børn igen, for min lunte er lig nul. jeg kan slet ikke overskue situationer og taber tråden så det duer jo ikke.
det er som om det indvendige i hovedet er som mos.....
mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:08   #5
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Måske jobkonsulent..... med skånehensyn og nedsat tid. Som lærer er du jo vant til at "spotte" evner og kompetencer og få eleverne til at arbedje videre derfra.....få dem til at tro på sig selv og sit værd. Du er vant til at vejlede. Alle MEGET vigtige egenskaber for en jobkonsulent.

Bibliotikar...Nu ved jeg jo ikke om du underviste i dansk, men hvis, så har du måske en naturlig lethed for faget du kan udnytte. Selvfølgelig med skånehensyn...du har jo massive gener at kæmpe med....

Håber det vil lykkes dig at finde et eller andet der kunne give lidt mening....synes nemlig mange af de arbejdsprøvninger der bliver sat i værk er dybt latterlige og ofte meget nedværdigende for den syge.

Held og lykke. Håber at høre fra dig når du er en afklaring lidt nærmere.
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:31   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Mine problemer/skånehensyn ligner rigtig meget dine, så jeg følger lige med på sidelinien.

Jeg er i afklaringsforløb hvor jeg max. har/kan tre timer om ugen.

Mit beste bud er en hjemmearbejdsplads hvor du f.eks læsre korrektur, renskriver båndede samtaler eller andet. Jeg forestiller mig at der her er en mulighed for at gå til og fra, tage ½ time af gangen og at arbejde om aftenen, hvis det er der man har det bedst
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 09:45   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Nessa12.

Hvad med bevægelsespædagog, hvor du kan ligge ned og undervise? Hvis du kan klare omskolingen?

Bare et forslag.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 19:22   #8
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hej alle :-)
tusind tak for jeres ideer :-)
jeg vil tænke over det og så vil jeg jo tale lidt med fru. sagsbehandler om det :-)
i er en rigtig god hjælp er i :-)
mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 19:35   #9
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Hej,
Jørgine,
Jeg har læst lidt om bevægelsespædagog, men der står at man skal have gået til gymnastik - jeg har været meget meget aktiv før uheldet, men kan ikke løbe eller lave noget aktivt uden at jeg får det rigtig skidt med mange smerter og jeg har prøvet at bare ikke lytte til min krop for at det så bare skulle trænes væk, men den gik IKKE - Jeg fik det tilbage med dobbelt kraft og min hverdag hang slet slet slet ikke sammen, så det var et godt bud, Og faktisk noget jeg rigtig gerne ville!!!
- bare min krop også ville!
Hertil tror jeg ikke jeg vil kunne klare så meget omskoling, og her er det jo så svært hvis jeg skal lave noget andet, men ikke har overskud grundet smerter osv. hertil har jeg også meget svært ved at koncentrere mig at se en film er for mig slet ikke som før. den giver gerne ingen mening og har svært ved at fange sammenhængen????
men jeg vil rigtig gerne have jeres ideer, for jeg har den indstilling at det kan være jeg ikke kan, men jeg må jo først prøve det af!!!
ellers ved jeg det jo ikke :-)
mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 21:19   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Nessa12.

Jeg synes helt sikkert, du skal interessere dig for de "bløde" bevægelsesuddannelser, som der efterhånden findes mange af på markedet, fx åndedrætsterapeut. Det bliver det helt store hit at lære at trække vejret rigtigt i fremtiden.

Er selv whiplash-patient og har haft uvurderlig meget gavn af at lære at bevæge mig indenfor min egen personlige grænse for sikker bevægelse - det hele startede med, at jeg lærte at trække vejret rigtigt. Jeg oplevede både smertelindring og øget bevidsthed om, hvordan jeg skulle tolke min krops signaler. Det har sparet mig for mange off-dage.

Måske en idé?

Jøgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode links omkring whiplash / piskesmæld jsn Et godt link! 0 15-06-2011 08:29
Whiplash/Fibromyalgi Angelina Alt det andet 3 22-02-2011 20:38
whiplash/piskesmæld empowerment Dit og Dat 1 09-10-2010 17:57
PFA / Whiplash - Piskesmæld jsn Midlertidig Førtidspension 2 13-07-2009 16:22
Whiplash/piskesmæld - ny dom zuza Nyt om loven 3 11-07-2008 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension