K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2011, 17:25   #1
Malene2450
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Malene2450 er ny på vejen
Question Ombudsmanden - nytter det?

Hej.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med gode råd herinde.
Min sag er over 8 år gammel men jeg har igen fået afslag på førtidspension og nu er den på vej til ankestyrelsen, hvis dette også skulle blive et nej vil jeg hører om nogen har erfaring med at skrive til ombudsmanden? Og nytter det?
Jeg har følgende lidelser som er dokumenteret.¨
Angst
OCD
Social forbi
Angora forbi
Gigt i ryg og knæ
Migræne
Psoriasis
Kronisk vitamin mangel
Nedsat lungefunktion.
Jeg har været 4 gange på Reva centret og 2 gange på cap på disse kursuser og 2 gange i arbejdsprøvning som begge viste at jeg maks kunne klare 9-10 timer pr uge og den sidste arbejdsprøvning blev gennemført med taxakørsel da jeg ikke kan tage offentlige transport midler pga min angst.

Har været i behandling både hos psykiater og psykolog i over 2 år begge med meget lidt fremgang.
Har udtalelser fra psykolog hvor der udtalelser at min arbejdesevne ikke bliver bedre af mere behandling samt en overlæge på amager hospital skriver at jeg er ude for terauptisk rækkevidde.
Den første førtidspension blev søgt af sygedagpenge i Baldersgade og dette blev et nej. Jeg har siden været på kontanthjælp i 3 år og er slet ikke blevet aktiveret da de siger de ikke kan aktivere mig pga jeg har brug for taxabevilling til alt og det har de ikke midler til, så efter 3 års venten har jeg nu selv søgt om førtidspension og har igen modtaget et nej og på samme grundlag som for 3 år siden, nemlig at jeg skal have mere behandling og en ekstra arbejdsprøvning, helt latterligt.
Hvad kan jeg gøre?
Er der nogen der har nogle gode råd og erfaringer?
Malene
Malene2450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 17:41   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Marlene2450,

Sikke en masse du har været igennem.

Fremgår det ikke af dine lægepapirer at alle behandlingsmuligheder er udtømte og dine lidelser er varige ?

9 - 10 timer er jo i fleksjob regi medmindre din arbejdsevne vurdering peger på ftp. hvis det har været med hiv og sving.

Mit råd er at du skal have allieret dig med en sagsbehandler i kommunen for den videre udredning. I må se på hvad der mangler af lægeligt dokumentation eller afprøvning for at det kan erklæres at alle behandlingsmuligheder er udtømte. Du har jo mange lidelser, men har I tidligere været igennem alle? Sagsbehandleren kan jo evt. tage kontakt til pensionsnævnet for at få udredt hvad det er de hentyder til i deres nylige afslag.

Ved en evt. ny arbejdsprøvning du sørge for at vise hvad du reelt kan, er det 9 - 10 timer, så kan du måske bevilges fleks !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 17:52   #3
Malene2450
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Malene2450 er ny på vejen
Der er ikke nogen læge der direkte har udtalt at alt er udtømt men somsagt har en psykolog udtalt at min arbejdsevne ikke kan højnes og den ligger på 9-10 timer og da dette er med taxakørsel til og fra og med et sygefravær på 38% så er jeg langt fra fleks.
Desuden har en overlæge på amager hospital skrevet jeg er udenfor terapeutisk rækkevidde, hun menet ikke jeg kunne få det bedre.
Ha ha hjælp fra en sagsbehandler, øh det har jeg aldrig prøvet at få, bor i København og hører til i Nyrupsgade og der er de ikke interesseret i at hjælpe kun at fastholde en på kontanthjælp og derud over ikke gøre en skid. Øv
Malene2450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 18:05   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Hm umiddelbart virker det ikke som om, du er i nærheden af at kunne klage til ombudsmanden
Jeg går ud fra at der ikke er tvivl om dine diagnoser, og at de speciallæger du har set, alle udtaler enighed og klarhed omkring at der ikke er mere at gøre for dig - altså stationær, uden behandlingsmuligheder, ingen arbejdsevne i ethvert erhverv

Når man får afslag på førtidspension, skal man klage over afgørelsen inden 4 uger, så den kan sendes videre til Beskæftigelsesankenævnet. Det har du så åbenbart ikke gjort, og nu er det for sent

Så du er nødt til at søge igen. Kommer der afslag, klager du, så den ryger videre til Beskæftigelsesankenævnet
Får du afslag, klager du over afgørelsen, så den kan sendes videre til Ankestyrelsen
Får du afslag, kan du klage til ombudsmanden

Ombudsmanden er absolut sidste instans, når man har forsøgt alle andre klagemuligheder. Har du ikke det, vil han ikke se på din sag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 18:06   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
En psykolog vejes ikke så stærkt som en psykiater, jeg formoder at du er medicineret for dine psykiske lidelser, så der skal behandlingsmulighederne udtømmes som de tilsvarende skal for de andre lidelser, har lægekonsulenten ikke påpeget dette ?

Hvad er lægekonsulentens vurdering som sådan i din sag og hvorfor søgte du ftp. nu her ? Var dokumentationen dertil, arbejdsevne vurdering og de helbredsmæssige papirer? Hvis ikke så er ftp. jo ikke muligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 20:36   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Man skal passe på med, at sætte alt for stor lid til ombudsmanden.

Jeg klagede til ombudsmanden fordi, at vores borgmester tilsyneladende ikke så noget problem i, at en sb fyldte min sag med løgnehistorier.

Jeg fik det svar fra ombudsmanden, at ombudsmanden ikke kunne tage sig af min klage p.g.a. travlhed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 21:19   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er nok et problem, hvis lægerne ikke direkte har skrevet at behandlingsmulighederne er udtømte.

Man skal også tænke på, at det ikke er diagnoserne, de skal se på, det er arbejdsevnen.

Det er som Tassi siger, at når man klager over et afslag på førtidspension, skal man klage til kommunen, og hvis de fastholder deres afgørelse, så ryger sagen til nævnet. Hvis nævnet giver kommunen medhold, har man her så mulighed som borger at sende sagen til Ankestyrelsen. Ankestyrelsen tager kun selv sager op, som de mener har af principiel betydning. Er man nået så langt og har prøvet alt, kan man så prøve hos Ombudsmanden, og han tager også kun tager, som han ønsker at se på.

Nu hvor du bor i Københavns kommune, vil jeg foreslå dig at kontakte kommunens borgerrådgiver. Du har mulighed for at få hjælp hos dem, hvis det er en af disse punkter, som nævnes her på deres side:
http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgi...ilDuKlage.aspx

De kunne måske hjælpe dig til at forstå afslaget fra kommunen.

Du kan finde borgerrådgivningens adresse, tlf.nr. og åbningstider her:
http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgi...5dgiveren.aspx

Har de (sagsbehandleren) nogensinde snakket om et fleksjob til dig?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 22:50   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tassi, "på vej til Ankestyrelse" siger Malene... altså Malene har anket,

kommune fastholdt, derefter BAN, Malene har returneret sagen til BAN for

revurdering, BAN fastholdt og derfor er sagen nu på vej til Ankestyrelsen.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 07:41   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hej jeg står som du i kommunens "fasthold alle på kontanthjælp"klemme.
først jeg havde ikke stor tiltro til ban og borgerrådgiver kunne hjælpe, men har fra begge steder modtaget aktiv hjælp, hvor de har prøvet at få gang i klagesagerne igen. hatten af for dem de vil gerne og de er obs. på at kommunen kassetænker og trækker sager ud.
hvis nu flere sendte deres klager ind til ombudsmanden, kunne det være at han kiggede på dem når sagsbunken blev stor nok.
mange bække små giver en stor å- som de sagde i Slagelse, Svendborg og Kolding
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 09:38   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er din sag hos beskæftigelsankenævnet eller Ankestyrelsen?

Jo, jeg ville klage dels i kommunen, højere oppe, dels Ombudsmanden, fordi de jo sætter dig skak,mat.

De siger du skal have en ny afklaring af din arbejdsevne, men vil ikke bevillige den nødvendig kørsel derhen?

Dette faktum, bør du kredse om!

Du har KRAV på afklaring af din arbejdsevne, og kommunen er FORPLIGTET til at dette kan finde sted.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nytter det, at sætte sit kryds? Indiansummer Politik og Samfund 18 30-11-2009 16:01
Ombudsmanden Forsyg Dit og Dat 3 15-04-2009 17:23
Hvad nytter det at behandle borgerne, når det er systemet, der er sygt zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 11-03-2009 10:58
Ombudsmanden annasen Alt det andet 10 12-02-2009 11:27
Arbejde hvad nytter det? zuza Et godt link! 0 24-11-2007 19:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension